Aquaflow 200 vervangen


Evaavd

Active member
Lid geworden
13 april 2022
Berichten
30
Hi all,

Ik heb sinds een week de Home 60 en hij ziet er echt fantastisch uit, alleen word ik gek van het geluid in het filter. Ik las dat het filter wat tijd nodig heeft om in te draaien; maar ik heb mijn bak 2de hands en hoorde van de vorige eigenaar dat hij nooit dit getril heeft ervaren. Nog even afwachten dus?

Aan de andere kant, ik heb dit forum al afgespeurd en ben zo te lezen niet de enige. Ik heb m al meerdere keren aan en uit gezet, onder water gehouden om de lucht eruit te krijgen maar het werkt allemaal niet. Het gebrom/gezoem is echt heel erg luid. In mijn vorige aquarium had ik ook een binnenfilter en die was heerlijk stil, maar niet sterk genoeg voor de grootte van deze bak. Heeft er iemand een tip voor een ander stil filter die in de behuizing van de home60 past? Of andere tips waardoor ik dit getril laat stoppen?

Alvast heel erg bedankt - jullie tips zijn onwijs welkom!

Met vriendelijke groet,
Eva
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2024-02-07 at 10.09.09.jpeg
    WhatsApp Image 2024-02-07 at 10.09.09.jpeg
    164.6 KB · Weergaven: 33
  • WhatsApp Video 2024-02-07 at 10.09.10.mp4
    776.5 KB
Als het goed is kan de behuizing eruit en zou je een buitenfilter kunnen overwegen. Zover ik weet heeft @NicoleE dat ook ooit gedaan.
 
Ik had de home 80 en daar een Aquael Turbo 500 in maar die is denk ik te groot en te sterk voor een Home 60. Ik ken geen filter dat in de filterkamer past, behalve het originele filter.

Je gaat met die filterkamer wel heel veel dead spots krijgen en erg weinig licht in de hoeken waar het filterhuis zit. Ik zou het eruit halen, misschien dat een foto die ik hiervan plaatste nog op het forum staat.

Nadeel is ook dat er vissen in het filterhuis kunnen springen en die heb je er dan nog niet uit. Ik weet niet hoe vaak ik er een honinggourami uit heb gehaald en met een Betta ga je zeker weten ook dat probleem krijgen als voorbeeld.
 
Dank voor de tip! Ik wil alleen wel echt een binnenfilter :) Daar wellicht ook tips voor?
Jawel hoor! Zo heb ik meerdere aquaflows200 in bedrijf bij mijn bakken.
Die duw ik vaak in de bodem dat gaat uitstekend en er geen getril meer in je oren je kunt ze ook los laten hangen dat scheelt een hoop, dat resoneren zullen ze altijd blijven.
Doen
 
Uitelkaar klikken, beetje vaseline op impeller, dan weer in elkaar.
Als je hem rechtstreeks met zuignappen op het glas kunt doen zou ik dat doen.
Dan even op de kop in het water houden dan kan de lucht eruit en in het water houden en weer terugdraaien. Kan lastig zijn als je hem dan weer terug moet doen in de zwarte behuizing, op dat moment kan er weer lucht in komen.
 
Maakt de filter hetzelfde geluid als die niet in de behuizing zit ?
Zoja, kan je proberen om de rotor met rubbers te vervangen....
Zoniet....
 
Dank voor al jullie adviezen, ik ga de kamer weghalen dan en het filter aan het raam hangen!
 
Zit het filterhuis trouwens gemonteerd met kit?
Ja. Ik heb gezocht naar de foto's die ik hiervan had gemaakt maar kan ze niet meer vinden op het forum. Ik kan je dus niet zeggen of die kit horizontaal of verticaal loopt. Het waren bij mij in elk geval 2 banen kit
 
Ja. Ik heb gezocht naar de foto's die ik hiervan had gemaakt maar kan ze niet meer vinden op het forum. Ik kan je dus niet zeggen of die kit horizontaal of verticaal loopt. Het waren bij mij in elk geval 2 banen kit
Hier heb ik goede ervaringen mee om de laatste kit resten te verwijderen van het glas.
 

Terug
Bovenaan