Aqua synergy A-complex planten voeding


gpatton

Well-known member
Lid geworden
28 december 2018
Berichten
2,077
Leeftijd
33
869bb2a1ec22cbb2d8d40edea979f100.png

https://gyazo.com/869bb2a1ec22cbb2d8d40edea979f100

volg iemand die een grote kweek setup garnalen heeft en sins hij dit spul gebruikt zijn al zijn algen weg getrokken(15) bakken in 3 weken tijd heeft iemand hier ervaring mee ?
 
Ik ken de naam wel maar er geen ervaring mee maar zit hier dan ook nitraat en fosfaat in want dat mis ik bij de opsomming.
 
nee da klopt komt dat niet van voeren af? heb halve liter besteld van dat spul we gaan het zien
 
Ik ken de naam wel maar er geen ervaring mee maar zit hier dan ook nitraat en fosfaat in want dat mis ik bij de opsomming.
Nee dat zit er niet in.. bij de pets place in Leeuwarden gebruiken ze het ook in de show aquaria en daar zien de bakken er wel heel goed uit.

Die plantenvoeding ruikt wel super lekker. Heb het ook een tijdje gebruikt.
 
Nee dat zit er niet in.. bij de pets place in Leeuwarden gebruiken ze het ook in de show aquaria en daar zien de bakken er wel heel goed uit.

Die plantenvoeding ruikt wel super lekker. Heb het ook een tijdje gebruikt.
waarom ben je overgestapt? de garnaaltje bij jouw reageerde er gewoon goed op?
 
waarom ben je overgestapt? de garnaaltje bij jouw reageerde er gewoon goed op?
Ik weet niet meer zeker of ik toen al garnalen had.. šŸ¤”

Ik ben over gestapt op een AIO omdat ik geen zin had in drie verschillende potjes plantenvoeding. Ik had niet genoeg nitraat in m'n bak (enorm veel planten en in verhouding weinig vis) en fosfaat was ook laag.
 
nee da klopt komt dat niet van voeren af? heb halve liter besteld van dat spul we gaan het zien
Ja een klein beetje maar veelal niet voldoende en dat is ook de reden dat men vaak extra no3 en po4 toevoegt.
 
ah top ik heb zowie niet echt planten die fosfaat of nitraat nodig hebben in groten hoeveel heid dus dit zal goed aan slaan op me bakken dan. het is meer een extra tot dat ik 100 garnalen heb in bak dan eten ze genoeg om de planten zelf te voeden
 
Met voeren komt er vooral fosfaat en nitraat in je water. Micro elementen zou je gewoon kunnen blijven doseren :)
 
Ja maar in die flesjes zitten sporenelementen en dat krijg je niet echt door te voeren volgens mij voldoende. Wel no3 en po4 maar dat zit er juist niet in.
Dus tijdelijk zal dan denk ik minder goed werken.
 
Met voeren komt er vooral fosfaat en nitraat in je water. Micro elementen zou je gewoon kunnen blijven doseren :)
Ja maar in die flesjes zitten sporenelementen en dat krijg je niet echt door te voeren volgens mij voldoende. Wel no3 en po4 maar dat zit er juist niet in.
Dus tijdelijk zal dan denk ik minder goed werken.
oke bedankt jongens hou dat in me achter hoofd hier als een bakje goed bezet is heeft eigelijk niks nodig kwa voeding of micro elementen de planten groeien gewoon heel langzaam vandaar
 

Terug
Bovenaan