Aqua 30 van Kardinaaltje1


Kardinaaltje1

Well-known member
Lid geworden
24 juli 2009
Berichten
106
Leeftijd
29
Locatie
Utrecht
Hallo,

Laatst een Aqua 30 overgenomen, een leuk nieuw 'projectje'.

Heb als bodembedekking een zak 'caviar' gekocht. Ben er benieuwd hoe dit er onder water uit zal zien want nu lijkt het niet zo mooi :p

Hier alvast een foto van de indeling.

254657_0_82_img_9806.jpg
 
heb de caviar in de 120 bak en staat erg mooi en natuurlijk. Zorgt wel voor een hoge ph....
 
Ik ben er nog niet helemaal over uit over wat erin komt/kan.

Ik ga eerst de bak even lekker in laten draaien.

Iemand nog idee�n wat betreft het mogelijke vissenbestand en/of inrichting? :D
 
Is eigenlijk alleen geschikt voor garnalen en slakken,zelfs voor de kleinere soorten vissen is zo'n bakje aan de kleine kant.
 
Bak draait nu al een tijdje. Heb 'm uiteindelijk gebruikt als opgroeibak voor de baby guppen uit m'n grote bak.

Helaas heb ik wel wat problemen wat betreft de groei van mijn planten.

Er staat al 2 maanden een Javavaren in maar deze is nog niks gegroeid. Ook staat er een stekje Belgisch Groen in en heb ik wat Riccia op het stuk hout gebonden. Beide groeien niet.

Nu zat ik te denken, kan dit aan het licht in de bak liggen. Dit is namelijk een 'standaard' spaarlamp met erg wit licht.

186369_0_82_img_0229.jpg

Dit is de 'standaard' spaarlamp die ik bedoel.

266738_0_82_img_0242.jpg

Riccia op hout
429614_0_82_img_0245.jpg

Javavaren

Iemand enig idee of dit het is en of hier een goed alternatief voor is?

Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Kardinaaltje1
 
Je planten zien er volgens mij wel gezond uit en denk dat dat het belangrijkste is,grote dikke bossen in zo'n bakje is ook niks toch?
De kans is nog groot als je andere verlichting neemt dat er algen komen bv.
Heb je nog een totaalfoto van de bak?
 
Ja dat is waar. Maar ik bedoel, ik heb in die bak nog nooit moeten snoeien en heb ook bij geen enkele plant nieuwe blaadjes gezien. Heb er vorige week een stekje belgisch groen in gedaan, normaal groeit dat best goed in een aquarium maar bij mij is hij nog geen cm groter geworden.

Ik heb wat foto's gemaakt:

963971_0_82_img_0255.jpg


597797_0_82_img_0262.jpg
 
ik heb er ook een andere lamp in gedaan omdat de andere naar mijn mening niet goed was
in het begin is het erg geel maar na een tijdje wen je er wel aan ;)
ik heb lampjes van 9 watt of 12 watt van 1 euro 80 per stuk ofzo bij de Acti0n

11942452153_c40dbbcb30.png

right betta tank by Nick in t Veld, on Flickr
 
Vind het zo echt mooi bij je hoor Kardinaal en zie bij Nick enkel een grote bos waterpest wat het zo goed als altijd giga doet en de rest aan planten bij Nick is ook maar karig ;)
 
nee maar 9 ofzo
dit is een aqua 20 ;)
als ik jou was zou ik wat meer gebruiken, idd 12 ofzo
 

Terug
Bovenaan