Aqiarium achterwand


Apua favour

Well-known member
Lid geworden
28 februari 2009
Berichten
946
Locatie
Epe
Goedemiddag,

Even een kleine controle, aangezien de meeste topics over dit onderwerp behoorlijk verouderd zijn:
Ik ga een eigen achterwandje maken, niet zo spannend. Piepschuim plaat van de gamma, wat reliëf maken met een brander.

Hij komt in een ZA bak, zonder Lnummers, dus er gaat in principe niks aan "knagen".
Naar wat ik gelezen heb is het dan voldoende deze te verven met krijtbordverf, wat je ook gewoon bij de gamma kunt krijgen.

Dat zou al voldoende moeten zijn toch? Of is er toch kans dat er in de toekomst giftige stoffen afgegeven zullen worden door het piepschuim of de verf?
 
Klinkt enorm wijs, maar ik zie er graag een onderbouwing bij.
Kijk onderstaand topic, hieronder een snelkoppeling:

Dit topic bedoel ik

Zeker iemand als Luc weet vaak wel waar die het over heeft, dus ik zou graag een onderbouwing zien waarom toch is gebleken dat het niet verstandig is (zit toch 6 jaar tijd tussen 2014 en nu)
 
De natuurwetten zullen in de afgelopen 6 jaar niet aangepast zijn, dat gaat meestal iets langzamer. Als het toen kon, kan het nu ook :)

Ik zou alleen bang zijn om de boel te beschadigen. Met een stuk hout verplaatsen bijvoorbeeld en dan zit je met een lelijk stuk wit piepschuim. Ook zou ik bang zijn dat de verf gaat schilveren en zich door de bak verspreid. Dus ook al kan het in theorie wel, zou ik er toch een laagje oersterk epoxy overheen smeren. Voor de prijs hoef je het niet echt te laten.
 

Terug
Bovenaan