Aqarium schoon houden


M

max

Guest
Je ontkomt er niet aan,

Misschien heb ik er over gelezen,

Maar hoe houden jullie je ramen het best schoon? Ook op moeilijkere plekken? Met sponsjes? Algenkrabbers? Doekjes?

Ik wil namelijk binnenkort even me bak onder handen nemen om ook het raam achterin, achter de thermostaat etc schoon te krijgen, met me raam magneet schrobber lukt dat niet en dat stoort me :) ik wil het graag zo garnaal vriendelijk doen natuurlijk!

Ik hoor jullie tricks en tips graag!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oude bankpas als krabber gebruiken. En de hoekjes doe ik met een stuk witte filterwatten schoonmaken.
Maar je kan ook alles schoonmaken met filterwatten. Zo beschadigd je glas ook niet.

Edit:. +1

Je was me net voor @RichD1011
 
Ik gebruik altijd een oude pasje, dit werkt erg goed. Filterwatten is ook een goede manier inderdaad. Van die Algen magneten blijf ik af, op de dag van aankoop had ik al een lelijke kras op het raam :stom:
 
Ik gebruik gewoon de keukensponsjes van de supermarkt en dan de groene kant daarvan. Dat geeft absoluut geen krassen hoor. ik bedoel dan niet de pannensponzen;)
 
  • Leuk
Waarderingen: max
Bedankt voor de tips, filterwatten gewoon bij de speciaal zaal halen ?
 
En dan rustig en voorzichtig door de bak gaan? Geeft dat geen stres etc ?
 
Meestal niet hoor. Als je regelmatig iets in het water doet met je handen zijn ze niet zo bang
 
Ik doe alle bakken zo en natuurlijk zal ieder onderhoudt wel iets van stress geven maar ja het is wel nodig op zn tijd;). Je moet ook rustig doen en geen golfslagbad veroorzaken:deal::D
 
  • Leuk
Waarderingen: max
Ik wil namelijk binnenkort even me bak onder handen nemen om ook het raam achterin, achter de thermostaat etc schoon te krijgen, met me raam magneet schrobber lukt dat niet en dat stoort me :) ik wil het graag zo garnaal vriendelijk doen natuurlijk!

Ik hoor jullie tricks en tips graag!

Stoort het je omdat het niet lukt of stoor je je sowieso aan de groene aanslag achter in je bak?
Anders gewoon lekker laten zitten,hoeft toch niet allemaal zo proper te zijn?! ;)

Hoe gaat het met de garnalen,al veel kleintjes nu?
 
Stoort het je omdat het niet lukt of stoor je je sowieso aan de groene aanslag achter in je bak?
Anders gewoon lekker laten zitten,hoeft toch niet allemaal zo proper te zijn?! ;)

Hoe gaat het met de garnalen,al veel kleintjes nu?

Ik denk dat het mij stoort, de garnalen denk ik echt niet namelijk.

Het gaat namelijk echt super goed. De eerste kleintjes zijn niet eens meer klein te noemen namelijk :) en ik heb al een nieuwe lichting "mini's" :) denk in totaal nu zo n 50 garnalen dus verdubbeld
 

Terug
Bovenaan