Appelslakken


M

Michake

Guest
Hallo ik heb appelslakken maar meestal blijven ze boven zitten Ik weet niet of er iets aan de hand is want ze zijn ook erg rustig en dat ben ik niet gewend van ze
 
Hoelang heb je deze en is er iets veranderd en zijn de waterwaarden ok?
 
Ik heb deze appelslakken ruim ik denk ongeveer een half jaar en er zitten garnalen bij.
 
Appelslakken zitten veel bovenin om even een luchtje te scheppen, mogelijk dat ze in de avonden wel veel beneden zitten.
 
Misschien moet ik het licht vroeger uitdoen want dat gaat in de nacht 12 uur uit
 
Mijn appelslakken kruipen heel de bak door en ook veel bovenin en dan laten ze zich naar beneden vallen om dan weer verder te gaan.
 
Hoevaak ververs je je water? want als alles bovenin zit en niet meer naar beneden gaan is je water niet goed.
 
Wekelijks een derde van je bak verversen of 50% om de 2 weken dan zit je goed.
 
Wekelijks een derde van je bak verversen of 50% om de 2 weken dan zit je goed.
Een beetje snel gezegd zonder dat het visbestand bekend is en de andere variabelen naar mijn idee Johnny.
 
Mijn ervaring is dat ze de hele bak doorkruipen en niet echt veel specifiek bovenin zitten.
 
Dat klopt zoals John zegt, maar ze komen wel redelijk veel boven om daar wat lucht te happen en kunnen soms een hele tijd daar zitten, het leuke is dat ze lucht onder hun huisje kunnen opnemen en daardoor onder de drijfplantjes kunnen hangen, waarna ze zich opeens naar beneden laten "vallen" en beneden gekomen blazen ze het laatste lucht uit hun huisje en gaan daar vanaf weer verder de bak door :D
 
Dat klopt zoals John zegt, maar ze komen wel redelijk veel boven om daar wat lucht te happen en kunnen soms een hele tijd daar zitten, het leuke is dat ze lucht onder hun huisje kunnen opnemen en daardoor onder de drijfplantjes kunnen hangen, waarna ze zich opeens naar beneden laten "vallen" en beneden gekomen blazen ze het laatste lucht uit hun huisje en gaan daar vanaf weer verder de bak door :D
Dat wist ik nog niet,fijn om weten Ton.
 
Dat klopt zoals John zegt, maar ze komen wel redelijk veel boven om daar wat lucht te happen en kunnen soms een hele tijd daar zitten, het leuke is dat ze lucht onder hun huisje kunnen opnemen en daardoor onder de drijfplantjes kunnen hangen, waarna ze zich opeens naar beneden laten "vallen" en beneden gekomen blazen ze het laatste lucht uit hun huisje en gaan daar vanaf weer verder de bak door :D

Toch is het zo als letterlijk alles bovenin zit, je bak niet goed is want appelslakken klimmen nooit allemaal an mass naar boven, dat fluctueert gedurende de dag
 
Het is me laatst ook als nieuw lid op een forum gebeurd omdat ik dacht dat notificaties aan stonden, maar dat was dus niet zo.
Pas toen ik zelf ging kijken zag ik dat er reacties op mijn bericht waren geweest.

Komt goed :)
 
Goedemorgen, bedankt voor de hulp ik heb de oorzaak gevonden en het was Nitriet. Ik heb de bak helemaal leeggehaald bijna tot onder paar dagen achter elkaar en product in gedaan, ik ben weer op de goede weg. Fijne dag
 
Ik ben helaas ook niet altijd hier :)
 
alle water vervangen? Mag dat wel?
 
ik heb ongeveer een 20 procent laten zitten. Ik heb me verkeerd uitgedrukt.
 

Terug
Bovenaan