Appelslakken behuizing vraag


G

Gerwin

Guest
Vraagje heb sinds kort 3tal appelslakken zie foto
heb gelezen dat ze aardig wat calcium nodig hebben hardheid water hier is vrij laag zo een 6,4 waarintegen ze 6,8 of 7komma 8 of wat nodig hebben is dit op te lossen met voedsel? Voer ze nu bodemtabletten appel tomaat e.d hun behuizing oogt sinds aanschaf wat meer rafelig en ongelijk dunne randen groeien wel snel en ze zijn vrij actief of moet ik naar aquarium zaak voor iets van een waterverharder ofzo.. en zo ja kan dit wel ivm met bestand..
houd naast de slakken ;apistogramma cacetoide
Corydoras
Blanke bijlzalm
Koelies
En diverse soorten garnalen
Graag advies groetjes

20181008_124934.jpg
 
Wat is de gh van je water?

Btw, voor Cory s en Kuhli s is je bodem ook niet echt zo geschikt lijkt me.
 
Omdat het appelslakken zijn, wil nog niet zeggend at ze appels eten, fruit komt niet in de wateren voor van hun originele habitat, dus daar moet je erg spaarzaam mee zijn wegens het hoge fruitsuikergehalte.

Je kan sepia in je bak doen daar eten ze van, is goed voor hun huisje
 
Gaat redelijk heb platforms met ietwat zachtere plekken.. ben beginneling.. al doende leert men net nieuw legsel Corydoras binnenkort ander tankje is in aanbouw.. heb geen tests gedaan verder..
 
Ok. .genoeg huiswerk dus nog.. bedankt voor reacties maar dus beter ander tank zand voor de Corydorasen oud/jong koelie en voor mn slakken sepia? Evt nog andere opties?
 
Ik heb appelslakken en geef ze oesterkalk tablet huisjes blijven erg mooi.
Maar ze moeten er wel van eten.
Eentje vertikt het en dat huisje verkleurde ook meer en er zaten scheuren in het huisje.
De rest komt er op af gesneld als er een tablet in zit :)
 
Klopt maar mijn slakken wisten totaal niet wat ze met sephia moesten dus ik was blij dat dit wel werkte :D
 

Terug
Bovenaan