Appelslak kweken


B

blackmoor

Guest
Hoi iedereen,

Vanochtend heeft een van mijn nieuwe appelslakken eitjes gelegd in mijn Rio 180.
Deze zie ik natuurlijk graag uitkomen, maar i.v.m. mijn sluierstaarten, eten die niet de baby slakjes op?
(er is veel beschutting, maar toch)
Kan ik dan niet beter een kweekbak maken? (ik heb geen ruimte voor een extra bak, maar kan ik niet iets IN het aquarium maken? zoals zo'n gaasbakje)

Alvast bedankt
 
Zoals ik al had gezegd volgens mij zijn er wel leden die de kleintjes hebben opgevangen. Misschien kun je zo n gaasbakje eronder maken met zuignapjes ofzo.
 
Ik heb er hier 1 gekocht met metalen strips om hem op te hangen en zoiets kun je wellicht wel zo buigen dat het er mooi onder komt. Of zelf wat knutselen:D:D
 
Tja, het is maar tijdelijk dus ik zou denken van wel ja. Pas na een week of 3 hoef je die erin te doen volgens mij.
 
Maar is er geen kans op giftige stoffen in dat gaas?
 
Alles goed spoelen en uitweken.
Geen wasmiddelen gebruiken.
 
Zal vast goedkomen en straks heb je veel baby s te voeden;)
 
Ik heb gisteren ook maar iets gemaakt voor de appelslakken.
Een bamboe stokje met daaraan een kunststof gaasmatje verticaal omhoog en dan omgebogen horizontaal boven het water hangende, wat ik nog moet bekleden met mos.
Daar kunnen ze de eieren op afzetten, want ik heb een plaat boven het water hangen met kleine bevestigings punten en rondom een gleuf, tja dat is moeilijk te over bruggen.
 
Echt een knutselaar dus. Heb je een foto?
 
Klinkt interessant! :foto:
 
Bij jou kunnen ze makkelijk ze onder de kap leggen en dat zullen ze dan ook wel doen zoals je al hebt gemerkt;)
 
Ja, maar ik hou van knutselen (en al helemaal voor het aquarium)
 
Dan is het een leuke uitdaging:)
 
ik heb net een foto boven de bak gemaakt maar er niet uit getrokken de bamboestok

appelslak kraamkamer.jpg
 
Idd erg handig gevonden! Komt er nog meer mos op?

Edit: je zei dat er nog mos op moest komen:daisy: welke had je in gedachte?
 
Ik ga zaterdag even kijken wat ze hebben! Anders moet ik wat van de stenen af knippen dat groeit al aardig!
 
Javamos, dat kan toch wel in vochtige lucht onder de plexiglazen plaat, hangt genoeg druppels water onder.
Ik naai het onder het gaas met nylondraad.
Het gaas is voor de dakgoot gemaakt om bladeren weg te houden.
 

Terug
Bovenaan