Apistogramma Nabehandeling Camullanus


R

RvanWijk

Guest
Dag mensen,

Ik heb voor 2 weken terug camullanus ontdekt bij mij Apistogramma man. Ik ben zeer onervaren met ziektes en hij heeft er waarschijnlijk al een goede maand mee gezwommen omdat ik daarna pas erachter kwam dat de wormen uit de anus, camullanus waren. Hij werd namelijk erg mager. Ik ben toen direct overgegaan naar Dactacyd en de wormen zijn er met succes uitgegaan! Nu ben ik tussentijds 2 weken op vakantie geweest en hebben ze alleen Granulaat gehad. Nu kwam ik terug van vakantie en het viel me op dat de man nog steeds mager was. Gedrag verder is normaal echter het jagen is wel weg. Paringsgedrag heeft hij wel (meerdere nestjes ook gehad). Afgelopen vrijdag granulaat erin gedaan en het viel me op dat hij er niet happig meer op was. Daarna 2 dagen artemia gevoerd en dit at hij alsof het een happy meal was evenals diepvriesvoer.

Nu vroeg ik me af of het even duurt dat de man weer op sterkte is (lees: vollere buik etc). Heb sinds gister de tweede kuur Dactacyd erin.

Nu zit ik met een groot ander risico. Ik ga over na een maatwerk aquarium van 80cm waar dit vissenbestand waar het aquarium nog van top tot teen in de steigers staat. Deze moet ik nog indraaien en duurt nog een 5 tot 6 weken tot dat die operationeel is. Nu ik deze ziekte in de bak heb gehad. Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn vissen + een aantal toebehoren zoals wellicht een aantal planten en kokosnoten veilig en ontsmet over gaan?

Bedankt alvast!
 

Terug
Bovenaan