Apistogramma Borelli.


A

Altispinosa

Guest
Hoeveel Apistogramma Borelli zouden er in een Juwel Rio 180 kunnen/mogen gehuisvest worden.

Het bestand wat ik in gedachten heb is als volgt.

Apistogramma Borelli.

10 roze tetra.
2 koppels Kaap Lopez.
10 Corydoras Black Venezuela.
1m/2v Honing goerami.
10 Rasbora galaxy.

En misschien de gastromyson of beaufortia leveretti maar das nog niet zeker.
 
Ik heb in een 80 cm bak, 1 man en 1 vrouw, zonder corydorassen, wel 2 kuhli's
De bodem hou ik voor deze vissen vrij, want de corydoras banjert echt door hun territorium, ik heb wat sterbai's in deze bak gehad maar deze heb ik hierom
weggedaan. De black Venezuela is wellicht wat kleiner, maar toch.
De twee borelli's die ik heb zijn echt een koppel en daar kan ik nu geen vrouw meer bijzetten, als deze vervangen worden dan kan er 1 man met twee vrouwen in mijn bak.
Jou bak is wat groter en als je daar meer mannen in wilt, dan worden het er alweer 3 man met ongeveer 5 vrouw, dan is dat teveel, dus ik zou ook 1 man met 2 of 3 vrouwen doen.
 
Dat zou ik persoonlijk ook doen; een man en drie vrouwtjes.
Ik vind borelli's een van de makkelijkste te houden dwergcichliden en ze zijn niet zo fel als sommige Apistogramma's.
Alleen als ze jongen hebben kan het mannetje wel fel zijn.
Daarom zou ik verder geen andere bodembewoners er bij zetten.

De goerami's en kaap lopez ben ik niet zeker van, maar aangezien in ieder geval goerami's met name in de bovenste laag zwemmen, zou het misschien nog wel goed gaan.

Maar als je nog geen visbestand hebt dan zou ik persoonlijk het volgende bestand nemen:
-Apistogramma borelli's; 1 man en 3 vrouwen kan, maar je kan ze ook goed in een koppel houden;
-Scholenvisjes, op zijn minst 15 exemplaren(liefst van een soort, vind ik persoonlijk een mooier gezicht dan van meerderdere soorten een paar exemplaren);
-Groep Japonica garnalen;
-Eventueel nog een Ancistrus die ook wat kouder gehouden kan worden (ben daar niet zo thuis in) en rustig is qua gedrag.

Enkele suggesties voor de scholenvisjes: Enkele suggesties:Hyphessobrycon Amandae, Hyphessobrycon pulchripinnis,Hyphessobrycon herbertaxelrodi
 
Dat zou ik persoonlijk ook doen; een man en drie vrouwtjes.
Ik vind borelli's een van de makkelijkste te houden dwergcichliden en ze zijn niet zo fel als sommige Apistogramma's.
Alleen als ze jongen hebben kan het mannetje wel fel zijn.
Daarom zou ik verder geen andere bodembewoners er bij zetten.

De goerami's en kaap lopez ben ik niet zeker van, maar aangezien in ieder geval goerami's met name in de bovenste laag zwemmen, zou het misschien nog wel goed gaan.

Maar als je nog geen visbestand hebt dan zou ik persoonlijk het volgende bestand nemen:
-Apistogramma borelli's; 1 man en 3 vrouwen kan, maar je kan ze ook goed in een koppel houden;
-Scholenvisjes, op zijn minst 15 exemplaren(liefst van een soort, vind ik persoonlijk een mooier gezicht dan van meerderdere soorten een paar exemplaren);
-Groep Japonica garnalen;
-Eventueel nog een Ancistrus die ook wat kouder gehouden kan worden (ben daar niet zo thuis in) en rustig is qua gedrag.

Enkele suggesties voor de scholenvisjes: Enkele suggesties:Hyphessobrycon Amandae, Hyphessobrycon pulchripinnis,Hyphessobrycon herbertaxelrodi
Bij jouw suggesties zie ik vuurzalmpjes en citroen tetra en zwarte tetra vermeld staan,wat is er mis met een mooie school roze tetra's :S
 
Als ik de keuze moet maken tussen Apistogramma Borelli en Corydorassen dan is het voor mij persoonlijk geen gemakkelijke keuze want ik hou van Corydorassen maar ik zou graag eens Apistogramma's in mijn bak zien rond zwemmen dus op een bak van 100 x 40 x 50 hoeveel Apistogramma's mogen/kunnen hier max in.
 

Terug
Bovenaan