Apistogramma Borelli: Positief of negatief gedrag?


C

Calimero

Guest
Hi,

Ik heb mijn koppel(althans, zo zijn ze gekocht) nu ongeveer 8 maanden en de laatste tijd zie ik steeds vaker een bijzonder gedrag. Zowel bij man als vrouw. Vrouw is duidelijk meer op kleur gekomen ten opzichte van het begin. Ze zwemmen geregeld om elkaar heen waarbij ik de laatste dagen ook zie dat de vrouw haar (gele) kieuwen wat opzet en de bek open houd.

Nu zijn er denk ik 2 opties.

Optie 1: Ze vinden elkaar leuk
Optie 2: Het zijn beide mannen en vinden elkaar dus niet leuk

Ik heb een video op Youtube gezet om enigzins een beeld te geven van het gedrag.



Wat denken jullie ervan?

Thanks!
 
Mooie bak.

Maar volgens mij zit je met 2mannen.. maar man/vrouw onderscheid bij vissen is niet mijn sterkste punt dus wacht nog maar even op verdere reacties :juggle:
 
Je hebt een mooi aquarium, maar wel 2 mannen.
Ik zet er een foto bij van mijn vrouw. Wel met telefoon genomen, niet echt scherp.
Vrouwen zijn ook een stuk kleiner dan de man.
Mss dat je een man kunt ruilen voor een vrouw?

IMG_20170619_215601.JPG


IMG_20170619_215433.JPG
 
Duidelijk een man, beide zijn mooie vissen, zien er gezond uit.
 
Oef.. had niet verwacht dat de meningen zo duidelijk zouden zijn. Dan heb ik dus maandenlang met 2 mannen in mijn bak gezeten.
Zojuist de LFS aan de telefoon gehad en het was geen probleem om hem om te ruilen. Ben benieuwd of het gedrag nog gaat veranderen als er daadwerkelijk een vrouw bij zit.
 
Gisteren gelijk de man maar omgewisseld voor een vrouw. Vrij groot verschil nu qua formaat tussen de man en de vrouw. De man is nog vrij territoriaal bezig maar de vrouw lijkt er niet zo veel om te geven. Ik hoop dat de man haar snel toelaat in het domein :)

Bedankt voor jullie hulp! De LFS was het met jullie eens. Het was inderdaad een man.
 
100 procent zeker dat die op de foto een man is.
 
Ondertussen zijn ze aan elkaar gewend en zie ik ook gelijk ander gedrag tussen de 2. Ze accepteren elkaar en jagen elkaar niet weg. Dit was voorheen wel eens het geval.
 

Terug
Bovenaan