Apistogramma borelli man schub los


E

Emke

Guest
vandaag zag ik dat mijn borelli man, een losse schub heeft.
Heb hem( had gelukkig mijn vrije dag) regelmatig geobserveerd en, hij schuurt niet, is ook heel levendig en, mooi op kleur.
Heb de leesbril van mijn man op mijn neus gezet(een +3) en, zelfs met deze toch wel grote borelli :) voor mij, zie ik niets van verkleuring of schimmel aan , onder het schubje.
Moet ik,hier iets aan doen of, komt het vanzelf goed?
Graag info
Groetjes Emke
 
Misschien verwonding. Je kan even ter preventie wat meer verversen en verder gewoon even goed in de gaten houden. Kijk even in sticky zoutbadjes. Mocht je wat schimmel zien kun je de vis even een paar dagen een zoutbadje geven. Even checken of het soort visje in een zoutbadje kan want dit weet ik niet.

Net als bij mensen kan een wondje gaan ontsteken en kunnen er bacterieen inkomen. Hoeft niet hoor maar even op hem letten. Als hij niet meer eet, vinnen strak tegen lichaam gaat houden, oogjes meer naar voren komen, vinnen en staarten gaan rafelen, witte uitslag bij bek, dan weer melden op forum. Niet zo maar iets aan medicatie in je aquarium gooien. Eerst zeker weten. Veel medicatie voor bacterieen legt je biologisch evenwicht plat.

Doorgaans zal het wondje gewoon genezen en is er niets aan de hand
 
Paar cattapa bladeren, of een lading cattapa thee aan de bak toevoegen kan wat dat betreft ook bevordelijk werken.
 
Easy life voogle ook nog een optie misschien heb je dit in huis.
 

Terug
Bovenaan