Aphyocharax rathbuni of moenkhausia sanctaefilomenae


M

MauriceB

Guest
wat denken jullie is de beste combi samen met een groep phalloceros caudimaculatus en corydora's

ik kom er niet uit mijn twijfel zit in welke vorm van vis past het beste, maar nog ,meer welke vis is het rustigste om hier bij te zetten.
ook worden de moenkhausia wat groter dan de rathbuni .

dus grag jullie argumenten , elk commentaar word gewaardeerd
 
De Hyphessobrycon flammeus vind ik een betere optie dan beide andere soorten. De kwaliteit van dit soort is momenteel ook weer erg goed.
 
De moenkhausia is een leuk, actief visje, dat niet al te veel eisen stelt. Gedrag is heel levendig: ze jagen voortdurend achter elkaar, maar van echte agressie is geen sprake. Ze zijn bovendien heel mooi, op een niet schreeuwerige manier. Ze scholen alleen als ze daar zelf zin in hebben, dat dan helaas weer wel.

Met de Aphyocharax heb ik geen ervaring, kende de soort zelfs niet. Zien er wel leuk uit en blijven lekker klein. Zullen wel lastig te verkrijgen zijn, ben ik bang..
 
nou nee verkrijgen kan ik ze wel.
ik neig ook naar de moenkhausia vooral om de eenvoud en de onderscheidende vorm.
 
De Moenkhausia is erg rustig, bijna op het saaie af en de ander is weer vrij druk. De Hyphessobrycon flammeus zit er tussen in en de mannen kunnen waanzinnig mooi pronken. zeker in een grote groep is het een lust voor het oog.
 
Kom net in de lfs zie ik een groepje van 2 m 4v rathbuni wel mooi hoor.
Ja rouwtetra is ook nog in me opgekomen maar dan kan ik mijn jonge phalloceros gedag zeggen.


Ow wat erg dit ik kom er gewoon niet uit, rode rio komt niet uit paraquay dus die heb ik liever niet wil graag biotoopgetrouw blijven.
 
Ik ben het heel vaak met je eens, maar nu niet Bart. Bij mij zijn de Moenkhausia verre van rustig, maar juist zeer actief! Is gewoon echt niet waar! :)
 
Ik ga een het groepje bij de lfs van 6 rathbuni proberen en dan later eventueel uitbreiden.
 
Jacobus zei:
Ik ben het heel vaak met je eens, maar nu niet Bart. Bij mij zijn de Moenkhausia verre van rustig, maar juist zeer actief! Is gewoon echt niet waar! :)
Mijn ervaringen zijn dus heel anders. Mijn dieren waren volwassen. Jongere dieren lijken me wel iets drukker. Maar niet erg actief.
 
Ik denk dat het wel goed gaat ,phalloceros trekt zich ook weinig van de cory aan die alweer eitjes hebben gelegd. En dus best hyperactief zijn bak is ook hroot genoeg om elkaar te ontlopen
 
Echt bizar! De Moenkhausia sanctaefilomenae "Balloon"

0104180001.jpg
 
Idd! De sanctaefilomenae is een visje dat prachtig is door zijn eenvoud! Zelfs heb ik deel ik de twee ervaring al neigt het meer richting de ervaring van Botia. Ik heb deze vissen een een school van verschillende leeftijden gehad, van exemplaren van enkele maanden tot enkele jaren. De vissen zijn overwegend rustig al willen de
jongere mannen behoorlijk jagen op de vrouwen in de ochtend en na waterwissels. Onderling hebben ze hier en daar wat rangorde ruzies.
 
ik heb ze in de winkel naast elkaar gezien en heb toch de filomoontjes meegenomen.
 

Terug
Bovenaan