Anomalochromis thomasi


R

rene74monte

Guest
kan iemand mij vertellen hoe een anomalochromis thomasi paarte zich gedraagt in een gezelschapsbak ?
medebewoners zouden oa kardinalen , roze tetra`s , corydorassen en galaxy rasbora`s zijn , ik lees overal dat ze zeer vreedzaam zijn ,
maar ja , je weet wel hoe dat gaat , als je iets wat vreedzaam zou moeten zijn in de bak doet breekt vaak de pleuris uit dus wat er op internet staat heb ik niet zo veel vertrouwen in
 
Ik heb ze hier, onder andere bij kardinaaltetra's (Paracheirodon axelrodi), en ze doen werkelijk geen vlieg kwaad.
Ik vind Celestichthys margaritatus (pareldanio of galaxy-rasbora) vind ik wel aan de kleine kant, maar ik lees nergens dat kleine visjes door thomasi's worden gegrepen.
Maar het zijn en blijven natuurlijk wel cichliden, dus hoewel het niet heel waarschijnlijk is kun je met individuele karaktertjes te maken krijgen die minder lief zijn.

Als je aquarium groot genoeg (minstens 1 meter) is en er genoeg schuilplaatsen zijn zou ik het wel durven proberen.
Het zijn niet de allerspectaculairst gekleurde dwergcichliden maar ook zeker niet de moeilijkste, en ze laten zich veel zien.
 

Terug
Bovenaan