Anna en Christian in hun 50 tinten groene aquarium van Guppie82


G

Guppie82

Guest
Ik wil hier graag een nieuw album aanmaken voor Anna en Christian ( de meeste vrouwen weten wel naar wie ze vernoemd zijn) en hun 50 tinten groene aquarium. ;)


Het begon allemaal zo :oops:

cofRD-_boWHPtnIIZ_hK7ndsf2wcrh3N.jpeg


Ik had een paar gupjes toen, dus die mochten er in

cofRD-_boWHPtnIIZ_hK7ndsf2wcrh3N.jpeg


De gupjes maakten plaats voor wat andere tropische visjes en wat nieuwe planten:

cofRD-_boWHPtnIIZ_hK7ndsf2wcrh3N.jpeg


En toen sloeg het noodlot toe, ik kwam 2 mooie sluiers tegen in een kommetje, ik was op slag verliefd :smitten: en kon ze daar niet laten zitten dus... :idea:

cofRD-_boWHPtnIIZ_hK7ndsf2wcrh3N.jpeg

Nu zitten ze in mijn bak :p

Ik ga nog wat tropische visjes laten verhuizen, want nu is het een zooitje van warm en koud en alles daar tussen in ;)


Anna:
cofRD-_boWHPtnIIZ_hK7ndsf2wcrh3N.jpeg


Christian
cofRD-_boWHPtnIIZ_hK7ndsf2wcrh3N.jpeg
 
Hahaha geweldig... Die namen en de naam van het aquarium....
Origineel... ;-)

En Anna is ongetwijfeld prachtig!!!!
 
Bedankt, Anna is ook wel stiekem mijn favoriet hoor! Maar denk dat Christian ook uiteindelijk mooi zal uitgroeien :)
 
De kegelvlekjes zijn verhuist vandaag, de vuur zalmpjes en dwerg potloodvisjes houd ik er nog even in, vind ze wel leuk afsteken bij de sluiers :) zolang ze elkaar niet in de weg zwemmen vind ik t wel gezellig :)
 
Nog even een fotootje van nu het donker is zonder de weerspiegeling in het glas.
8z6Pc2ejRPKfvV4kxXYmnI2oGKfPhB4c.jpeg
 
Leuke sluiers en wat goed dat je ze hebt opgevangen. Het zou heel fijn zijn als je ze volgend jaar een grotere bak kan
geven, voor je het weet zijn ze de 80cm bak ontgroeit haha :D veel plezier met de hummels, ik hoop dat ze je prachtige bak een beetje heel laten ;)
 
Bedankt, hoop t ook. Heb veel planten met grote bladeren, dus denk (hoop) dat ze daar wel af blijven. Maar ach we zullen zien hoe t gaat, vind hun mooier dan de planten ;)
 
Allereerst welkom op het aquarium gedeelte, leuk weer nieuwe sluierliefhebbers erbij! ;)

Wat een prachtig beplant aquarium maar daar gaat zeker wat van sneuvelen als de visjes groter worden en ook heb je straks echt een groter aquarium nodig voor de sluiertjes maar dat wist je vast al.
Ik vindt trouwens Anna echt een super mooi visje :smitten:
 
Welkom :D
Ik vind je vissen echt super mooi, ik snap helemaal waarom je ze niet hebt kunnen laten zitten!!
Hopelijk groeien ze uit tot mooie vissen :D
 
Bedankt voor de leuke reacties :) . Ik ben ook erg blij met ze!

Dat ze uiteindelijk groter moeten komt wel goed, voorlopig zijn ze er al een eind mee op vooruit gegaan, van 6 naar 120 liter.
 
Als de andere vissen eruit gaan scheelt dat ook al super veel hoor, voorlopig zitten ze hier wel goed denk !
Ryukin schijnen snel te groeien dus dat is leuk om te zien !

Welk voer geef je? Ik adviseer hikari of repashy , en dan 3 tot 5 X per dag voeren !
 
Ik heb een potje Tetra Gold Japan voer, is dat ook goed voer?

Ik voer ze nu 2x per dag, zal er 3 x van gaan maken :)
 
Mensen die tetra voeren krijgen vaak last van zwemblaas problemen dacht ik, je kan beter ander voer halen
 
Oke, zal t eens na vragen in de dierenwinkel hier of ze daar ook aan kunnen komen. :)
 
Je kan ook op aquariaveldhuis.nl online bestellen, meeste bestellen de koi variant ( wel small nemen ) want dat is goedkoper!
 
Gister is er nog een sluiertje bij gekomen, via via kenis van een kennis die gehoord had van een tante van een zus.. je kent t wel.. t verhaal dat ik een "grote" bak heb en 2 visjes van een ander er in heb gedaan ging snel. Dit visje zat alleen in een bakje van 7 liter nadat zn vriendje overleden was... ik kon t niet afslaan.. zo sneu.

Maar dat is echt de laatste hoor! Anders moet ik dit jaar nog naar een grotere bak gaan zoeken.

XnohjDkIGrjblSLXCEOlTB6zmGUw4R5b.jpeg

Zijn naam is Charlie Tango
 
Leuke diertjes en blijkbaar een leuk baasje :)
Prachtig beplante bak! Oogverblindend!

Succes
 
Hoi, leuk dat je het sluiervirus ook te pakken hebt.
Je hebt leuke visjes en goed dat je ze hebt kunnen redden van de kom.
Zo te lezen heb je ook al ontdekt wat het allermoeilijkste is aan het houden van sluiers: Je beperken tot het max. aantal dat in de bak kan. ;)
 
Wat een mooie bak en prachtige foto's!
Echt leuk dat je aan deze vissen de voorkeur geeft.

Planten gaan het inderdaad zwaar krijgen want sluiers slopen en je moet veel verversen met deze bakmaat.

Maar je krijgt er veel voor terug dankzij deze vriendelijke vissen.

Groet Pauolo
 
Als je zorgt voor voldoende plantaardig voer en de planten zijn goed geworteld dan valt het met dat slopen wel mee hoor. ;)
 
Met de vissen gaat het goed, met mijn aquarium niet *snif* , gisteravond kwamen we er achter dat hij lekte. Helaas is ie onherstelbaar kapot, en is ook de kast (schouw) waar hij op stond nu iets doorgezakt zodat ik ook geen nieuw aquarium er op kan zetten :(

Flink de pest in dus zoals je zal begrijpen.

De visjes zitten nu in onze garage in een specikuip. Het is daar iets kouder dan in de woonkamer (ca 12 tot 15 graden) dus heb ik SaniKoi Winter Wheat gekocht om te voeren, zijn jullie daar mee bekend? Van t voorjaar gaan ze lekker naar buiten, hoe wie wat waar is nog niet bekend maar ze krijgen een vijvertje (de specikuip, of wat anders)
 
Ah nee balen van je aquarium. Een speciekuip is een mooi tijdelijk iets maar niet iets waar ze permanent in kunnen blijven dan zitten ze al snel te krap wat betreft liters en zwemruimte.

Je zou een goede stevige nieuwe plaat op de onderkast/schouw kunnen leggen en dan daar een ander aquarium op.

Gelukkig gaat het verder goed met je visjes maar echt zonde zeg je had zo'n mooie bak om naar te kijken.
Je zult het wel missen in huis.
 
Met 12-15 graden is geen speciaal voer nodig.

Zelf heb ik SaniKoi Winter Wheat, maar mijn vissen moeten er niets van hebben.
 
Dat is balen van je bak. Hij was juist zo ontzettend mooi...
Snel op zoek naar wat nieuws.
Gelijk dan maar een maatje groter?

Groet,

Pauolo
 
Wat vervelend dat je bak stuk is zeg.
Gaan ze in de garage de winter wel door komen dan?
 
Een nieuw aquarium komt er niet, zoals al vermeld heb ik er nu (de kast een beetje doorgezakt is) geen plek meer voor :(

Zo zitten ze er nu bij

TMdk88EhaH8_8keJ54aItEo1Sq_6F6cO.jpeg
[/quote]

De garage zit gewoon vast aan ons huis, en is verwarmd (wel iets kouder dan in huis) dus ze redden het daar prima.

Van t voorjaar krijgen ze een vijver :)
 

Terug
Bovenaan