Anke-Anquarium's Dubai 100

  • Onderwerp starter Anke - Anquarium
  • Startdatum

Jup... Geduld... Heel veel geduld... Nog veel meer geduld... Pompompompidom... Geduld;)

Naaldgras, check... Was ik al bang voor dat dat moest, vond zo'n pluim ook wel leuk staan eigenlijk... Maar dat gaat zo niet werken dus?

Nee, wilde dit keer geen hout in de bak, voor nu vind ik 't zo wel mooi... Wie weet komt er ooit nog wel hout in, maar nu laat ik 't zo...
 
Aangezien 't huis al gepoetst is, de wasmachine echt niet sneller gaat als ik er naar blijf kijken en mijn planten nog onderweg zijn met de meneer (of mevrouw) van post NL heb ik mijn aquarium nog maar een beetje verder kapot gemaakt en toch maar even de in en uitstroom aan een kant gezet... Je zou je eens vervelen:D. Wel maar meteen ook weer foto's gemaakt aangezien het dan toch een fotoalbum is... :foto:
Bekijk bijlage 248198 Bekijk bijlage 248199 Bekijk bijlage 248200
Zou alleen persoonlijk de kabel over de in- en uitstroom neerleggen zoals ik het ook heb. Heb je het mooier weggewerkt. Ziet er met planten al top uit!
 
@Killerfish, bedankt voor de tip
IMG_20180411_082641.jpg
 
En wat zijn je bevindingen tot nu toe zo op deze manier Anke ?
Klopt het dat je uitstroom nog steeds op de zijkant bevestigd is ?
 
Jup APO... Prachtige planten! En veel! Bak staat helemaal vol... Ben zelf alleen nog niet helemaal tevreden met de inrichting, heb het zo goed mogelijk volgens bijgeleverd schema gedaan, maar wil denk ik toch nog wat gaan schuiven. Eerst ff vullen met water.
Bekijk bijlage 248214 Bekijk bijlage 248215 Bekijk bijlage 248216 Bekijk bijlage 248217

Als ik 't zo laat staan kunnen er niet eens Cory's in:D
Ha, exact hetzelfde plantenpakketje als in mijn Dubai 100 ;)

Ik ben benieuwd hoe de twee zich naar elkaar gaan verhouden straks als je ingedraaid bent.

Het naaldgras zou ik inderdaad per plukje van 3-5 sprieten planten. Ongeveer 1cm tussen de bosjes. Duurt even maar dan weet je zeker dat het zich optimaal gaat verspreiden.
 
Ha, exact hetzelfde plantenpakketje als in mijn Dubai 100 ;)

Ik ben benieuwd hoe de twee zich naar elkaar gaan verhouden straks als je ingedraaid bent.

Het naaldgras zou ik inderdaad per plukje van 3-5 sprieten planten. Ongeveer 1cm tussen de bosjes. Duurt even maar dan weet je zeker dat het zich optimaal gaat verspreiden.
Plukjes van 3 tot 5 sprieten amai dat gaat nachtwerk worden.
 
Pffff... Eens kijken of ik straks nog zin heb mijn gras te gaan tellen en verplaatsen...

@Mafkees, grappig, zal dadelijk jou bak eens gaan bekijken hoe jij een en ander hebt staan

@Altispinosa, klopt uitstroom zit op de linkerzijkant en stroomt over het oppervlakte richting rechts. En wat bedoel je met wat mijn bevindingen zijn op deze manier? Met de uitstroom en instroom aan de zelfde kant? Ik heb nog geen idee, zie er niets aparts aan ;-)

Ff andere vraag, wie houd er de waterwaardes lekker ouderwets bij in een schrift je ofzo of zijn er ook apps voor, en welke is dan 't beste? En welke tests raden jullie aan... Ik doe 't nu nog even met de gewone simpele teststrips omdat ik die toch nog had liggen (test koffer is met 't vorige aquarium mee verkocht)
 
Anke ik bedoelde inderdaad wat je bevindingen zijn nu de in en uitstroom aan dezelfde kant zitten in plaats van aan elk een kant.
Ik Hield mijn testen bij in een word document op mijn computer en elke dag hield ik ook mijn vloeibare plantenvoeding bij in een word document.
 
Plantjes doen 't nogsteeds prima. Nog geen tijd gehad om 't Naaldgras uit elkaar te halen, maar dat komt nog wel. Volgende week maar eens even op pad voor een goede watertest set ofzo. Voor nu doe ik 't nog wel even met m'n teststrips. Nitriet meet iig nog op 0 gewoon. Zodra ik weet welke waardes 't water heeft kan ik me vast een beetje gaan verdiepen in mijn toekomstige vissen... Dan kan 't echt beginnen :smitten:
IMG_20180414_135852.jpg
 
Ik denk trouwens dat je foto's mooier uit zullen komen als je je camera minder licht laat opnemen. Sluitertijd verlagen of ISO verlagen dus.
Ik maak mijn foto's gewoon met mijn telefoon :foto:... Zal speciaal voor jou kijken of hij al die luxe opties heeft... Whahahaha... Hoewel ik hobby heb in aquaria, niet in fotografie:p
 
Ja, de planten zijn Idd al aan 't groeien... Ben echt super blij dat ik dit pakket besteld had! Top kwaliteit!
IMG_20180416_212308.jpg
IMG_20180416_212252.jpg
IMG_20180416_212241.jpg

Moet alleen nog hier en daar een verdwaalde grassprieten her en der tussen de planten uitplukken...
Foto's dit keer gemaakt terwijl de verlichting in de kamer verder uit was, hopelijk zijn ze zo beter :)
 
Kan 't niet laten nog 'n fotootje te plaatsen. Plantjes groeien aardig door... Wordt een mooi bakje zo al zag ik 't zelf!
IMG_20180418_210320.jpg

Top foto's van een gelukkige aquariaan.:thumbs:
Idd... Een zeer gelukkige aquariaan... Kan niet wachten tot er visjes bij komen, maar ook zo is de bak al een genot om naar te kijken!
 
Kan 't niet laten nog 'n fotootje te plaatsen. Plantjes groeien aardig door... Wordt een mooi bakje zo al zag ik 't zelf!
Bekijk bijlage 248917

Idd... Een zeer gelukkige aquariaan... Kan niet wachten tot er visjes bij komen, maar ook zo is de bak al een genot om naar te kijken!

Wat een mooi begin zeg!
Als je al een ander aquarium hebt kan je ook de pomp van dat aquarium latren meedraaien met deze of foldermateriaal uit dat filter in je nieuwe filter doen. Dan kunnen er sneller vissen in.
Die tip kreeg ik toen ik de vision ging inrichten en de Lido daardoor snel leeg moest
 
Wat een mooi begin zeg!
Als je al een ander aquarium hebt kan je ook de pomp van dat aquarium latren meedraaien met deze of foldermateriaal uit dat filter in je nieuwe filter doen. Dan kunnen er sneller vissen in.
Die tip kreeg ik toen ik de vision ging inrichten en de Lido daardoor snel leeg moest
Klopt, dat weet ik... Maar ik heb alleen een superfish home 25 met zo'n klein intern filtertje... Heb al wel een paar keer een liter of 10 uit de home 25 in de Dubai gedaan... Maar op bijna 200 liter beschiet dat er niet aan natuurlijk... Ach zoals ik al zei, nu is ie ook al mooi om naar te kijken en iedere dag zie je de planten groeien, dus er valt steeds wat te zien!
 
In het water zitten ook erg weinig goede bacterien hoor dus daarvoor zal dat weinig helpen. De bacterien zitten in de filter en de bodem.
 
Mooi aquarium geworden en straks met de volle plantengroei wordt het nog mooier hoor .
Wel best voeding aan de wortels van jou naaldgras geven of straks worden het enkel bruine sprietjes .
 
In het water zitten ook erg weinig goede bacterien hoor dus daarvoor zal dat weinig helpen. De bacterien zitten in de filter en de bodem.
OH, haha... Ik dacht dat ik met dat water ook nog wel wat goede bacteriën mee overhuisde...dan hoef ik dat dus ook niet meer te doen.
Mooi aquarium geworden en straks met de volle plantengroei wordt het nog mooier hoor .
Wel best voeding aan de wortels van jou naaldgras geven of straks worden het enkel bruine sprietjes .
Ik heb her en der wat van die voedingsbolletjes in de bodem gestopt, ook tussen het Naaldgras.
 
Alg-alert... En nu? Hoe kan ik dit 't best te lijf gaan?
IMG_20180423_155246.jpg
 
Volgens mij Bruinalg en normaal bij een opstartend aquarium . Het gaat vanzelf terug weg enkel geduld hebben .
 
Hoeveel uren licht geef je en op hoeveel wattage + doseer je easycarbo of niet?
 
Volgens mij Bruinalg en normaal bij een opstartend aquarium . Het gaat vanzelf terug weg enkel geduld hebben .
maar er zitten ook wat groene draden aan de bladeren?!?

Hoeveel uren licht geef je en op hoeveel wattage + doseer je easycarbo of niet?
9 uur p/dag, wattage weet ik niet, lampen zaten bij aquarium (waren net n half jaar oud). 1x per week profito, verder niets.
 
maar er zitten ook wat groene draden aan de bladeren?!?


9 uur p/dag, wattage weet ik niet, lampen zaten bij aquarium (waren net n half jaar oud). 1x per week profito, verder niets.
Per direct terugschroeven naar 6 uur per dag. En dat is ervan uitgaande dat er 0 zonlicht op valt. Bij zo'n jonge bak is het echt uitkijken.

Easycarbo werkt tegen algvorming maar bij teveel licht kan het nooit alles tegenhouden. Easycarbo heeft ook nadelen maar de meningen zijn verdeeld over de mate daarvan.

Zaten de TL's in je Ferplast lichtplafond? Of zijn het LEDs?
 
Per direct terugschroeven naar 6 uur per dag. En dat is ervan uitgaande dat er 0 zonlicht op valt. Bij zo'n jonge bak is het echt uitkijken.

Easycarbo werkt tegen algvorming maar bij teveel licht kan het nooit alles tegenhouden. Easycarbo heeft ook nadelen maar de meningen zijn verdeeld over de mate daarvan.

Zaten de TL's in je Ferplast lichtplafond? Of zijn het LEDs?
ok, dan gaat er per morgen 3 uur in totaal af, dan ordt het vanaf morgen gewoon 3 uur later dag :) ....en wanneer kan ik dat op gaan schroeven? Er zitten tl's in, wel twee verschillende. Bak staat ver genoeg van de ramen af en het zonlicht valt vanaf de andere kant door het raam naar binnen. Zal eens kijken of ik easy carbo kan vinden bij de boerenbond.
 
Ok, TL's, dat is dan 2x39W. Is prima maar je hebt voor nu gewoon te lang het licht aan. Elke 3 tot 5 dagen een kwartiertje bij klikken om het veilig te spelen. Pas mee beginnen als het alg onder controle is.
 
ok, maar dat word dan denk ik elke 5-6 dagen een half uur...gaat met stapjes van een half uur met de ingebouwde timer :)
En morgen dus ff zoeken naar easy carbo. Zijn er nog eventueel andere producten op de markt die ik kan gebruiken? We hebben hier alleen een boerenbond, en die hebben maar een klein assortiment. En anders zal ik van t weekend naar de lfs een dorp verder moeten ofo...
 

Terug
Bovenaan