Ancistrus jongen


B

Bolland

Guest
Halloooo,

Ik ben ondertussen ook verslaafd aan deze leuke hobby. Nu ben ik van een 80 cm bak naar een Vision 450 bak gegaan. Het moest natuurlijk weer groter.. Nu heb ik de oude bak jonge Ancistrus zwemmen/zuigen van nu een ongeveer een week oud. Zo ongeveer 1 cm groot. Leuk joh. Was pappa Ancistrus al een tijdje kwijt, dus had al een vermoeden. Maar er krioelen nu ongeveer 20 stuks door het hele aquarium. Ik heb in deze bak ook nog een kolonie garnalen, pap en mam Ancistrus, 4 hele jonge platy's en 10 vuur tetra. Dus hier is er geen gevaar. Maar nu wil ik er een paar in mijn Vision 450 doen. Daar ligt meer gevaar op de loer zoals molly's, koi guppen, grote platy's en zwaardragers en 2 L nummers en corys. Al zijn de laatste misschien een gevaar dat ze het eten wegkapen.

Nu de vraag kan ik hier al een paar in doen of zijn ze toch nog te klein? Zelfstandig zijn ze wel, maar worden ze daar nu wel gelukkig?
Trouwens, tussen de 20 zitten ook 5 wit/gele (albino?). Wel grappig want de ouders zijn zwart/grijs.
Voeg er een paar foto's bij.

Groet Frank.
4.jpg
Ouders!
3.jpg
2.jpg
1.jpg
 
Kun je gerust overzetten, de door jou genoemde bewoners zijn alle geen gevaar voor je Ancristussen.. Houd er wel rekening mee, dat ancristussen met hun gerasp de opperhuid van de bladeren van echinodorus soorten , deze dusdanig beschadigen dat die bladeren uiteindelijk verrotten door schimmelvorming.
 

Terug
Bovenaan