Ancistrus gold word vaal/bleek


thirsa

Well-known member
Lid geworden
18 november 2011
Berichten
47
Hoi iedereen,

Een tijd geleden heb ik 2 ancistrussen gekocht, allebei mooi geel/goud.

2 weken geleden heeft ze haar eitjes afgezet en nu hebben we er kleintjes bij.

Als ik haar alleen vergelijk met het mannetje, die mooi geel/goud is vind ik haar best vaal en bleek. Gewoon niet mooi op kleur.

Ik voer ze elke 2 dagen een algentablet of een stuk komkommer die ook deels opgegeten word door mijn garnalen (man eet heel weinig/niks, die was op de eitjes aan t passen. Vond ik ook raar!)

Heeft iemand een idee of dit ligt aan de voeding, aan t afzetten van eitjes, of aan iets anders?
Ook wil ik graag weten of dit 'kleurverschil' uitmaakt voor haar, of dat t niet erg interessant is. Verder oogt ze goed.
Ze heeft deze kleur altijd gedurende de dag. Ze is dus niet de ene dag feller dan de andere dag.

Mijn vissenbestand bestaat uit 11 rasbora galaxy's, 2 ancistrussen plus kleintjes die ik gister voor het eerst zag, en 35 garnalen (plus kleintjes daarvan. 50 totaal? Ontelbaar!)
De bak is 120 liter
Er zit vrij nieuw kienhout in de bak (3mnd) en heeft vollop planten en zuurstofplanten.

Mn waterwaardes zijn goed, al is mn kh aan de lage kant (3) ph is 6.8 en gh is 12. Co2 zit ook in m'n bak.
Geen ammonium of nitriet.

Graag hoor ik van jullie!
 
Ik had 3 koppels, nu nog 2. (koppel verkocht)
De mannetjes zijn bij mij eerder wat geel-oranje, en dat vooral als ze in paarstemming zijn.
De vrouwtjes zijn iets lichter van kleur, maar toch nog geel.
Je kan in mijn topic eens naar de foto's kijken, dan zie je misschien.
 
De vrouwtjes zijn iets lichter van kleur

Bedankt voor je reactie!

Ik heb even gekeken naar je fotos, en de kleur lijkt idd overeen te komen.
Wanneer je de foto ziet van de man met het jonkie op z'n bol, die kleur is mijn man ook.
En wanneer je de foto ziet van het vrouwtje waar ze naast een andere vis ligt op de bodem, die kleur, misschien iets valer, is mijn vrouwtje ook.

Is die kleur van de foto ook de kleur die overeenkomt met je echte ancistrus vrouwtje? Als dat zo is, weet ik voldoende :)

Dankjewel!
 
Ja, die kleuren zijn vrij natuurgetrouw.
Dus geen zorgen, en je mannetjes hebben er zin in.
 

Terug
Bovenaan