Anatome helena


S

Stefke.

Guest
Hallo.
Ik keek op verschillende pagina's.
En de 1 zegt dat ze 1eitje per week doen de ander per 10 dagen.
Maar vanaf gisteren zit er ongeveer 25 eitjes op mijn steen.
Daarvoor had ik het niet gezien kan ook dat ik overgekeken ben.
Maar eergisteren zaten ze pas op elkaar de 2 slakken.
Zou het kunnen dat ze op 2 dagen tijd 25 eitjes gelegd hebben of niet ???
Groeten stef
 
Dan heb jij Turboslakken.

Of ze zijn van een andere slak.
 
Nee dat kan niet. Dan heb je er andere slakken bij.

Helena's leggen eitjes enkel, andere slakken leggen ze in groepjes.
 
w3bcr4wl3r zei:
Nee dat kan niet. Dan heb je er andere slakken bij.

Helena's leggen eitjes enkel, andere slakken leggen ze in groepjes.
Ze liggen apart, niet in 1 tros is 1 eitje per pakatje of hoe je het noemt
 
Bertus zei:
Dan heb jij Turboslakken.

Of ze zijn van een andere slak.
Ze zijn vierkant met een gele stip denk toch dat het van de anatome helena is
 
Heb er 5 in mijn 60 literbak met veel voedsel voor hun.
En dat zijn niet de eitjes de eitjes zijn echt van de anatome helena maar de vraag is hoeveel eitjes leggen ze nu per dag of per week elke pagina zegt iets anders.
 
Wat maakt dat nou uit. 2,3,4 .
Wacht dat ze uitkomen.
 
Het is AnENtome helena. Ik zie het tegenwoordig in het Nederlands zelden meer goed gespeld staan. In het buitenland hebben ze daar vreemd genoeg geen last van.
 
Jones zei:
Het is AnENtome helena. Ik zie het tegenwoordig in het Nederlands zelden meer goed gespeld staan. In het buitenland hebben ze daar vreemd genoeg geen last van.

Waarschijnlijk kuddegedrag. Als 1 iemand het zo gaat schrijven dan neemt de rest het wel over. Ik dacht ook dat het de Anatome was hoor.
Dus ik ben ook 1 van de schapen uit de kudde ;)
Maar ja als de mensen maar weten wat je bedoeld denk ik.
 
Als je het op een gegeven moment maar sporadisch goed geschreven ziet en voor de rest fout mag daar best wat van gezegd worden vind ik.

Laten we voortaan gewoon Clea helena zeggen (zoals deze soort alweer een tijd heet), dan is die spelfout ook weg. :)
 
Ik noem t gewoon een coole slak in een gestreept huisje.

Zijn we daar ook weer vanaf.

Als ik zoek op de correcte naam krijg ik ineens 300xbetere resultaten :p

Krijg je ervan als je enkel fout gespeld ziet, dan denk je meteen dat t goed is.

Thanks "zpelling polissie" en dat om 9 uur 's ochtends. Gisteren lekker doorgezakt? :D
 
Haha, nou dat kan je wel zeggen ja. :daisy:
 
Maar leggen die Helena's vaak eitjes, oftewel breiden ze zich snel uit?
Zit namelijk ook te twijfelen om ze te nemen, om m'n Torenslakjes flink te verminderen, maar niet dat straks heel de bak vol Clia helena's zit.. :)
 
Ik heb er in een half jaar tijd 20. Ben begonnen met 2 stuks. Op die manier schiet het dus niet op. Dan vervang je de plaagslakjes alleen door een andere soort (plaag)slak... Dat die krengen elkaar eens op zouden eten. ;)
 
Hoe groot is je aquarium ???.
Ik heb er 5 in mijn 60liter aquarium ze hebben nu de eitjes gelegd, za wel zien hoe het verloopt, wou er nog 2 kopen maar nu moet ik het niet meer.
Vindt ze zelf mooi
 
Jones zei:
Als je het op een gegeven moment maar sporadisch goed geschreven ziet en voor de rest fout mag daar best wat van gezegd worden vind ik.

Laten we voortaan gewoon Clea helena zeggen (zoals deze soort alweer een tijd heet), [color:#009900]dan is die spelfout ook weg[/color]. :)


en zie hier 1 van de eerste antwoorden:

panchax zei:
maar niet dat straks heel de bak vol [color:#FF0000]Clia[/color] helena's zit.. :)


hahaha hoezo geen spelfouten meer? hahaha
sorry, moest even. :oops:
 
Ja, dat zag ik ook en ben er nog niet over uit of het als grapje bedoeld is. Ik hoop het wel. :)
 
Ok� dank je, daar was ik ook al bang voor, heb ik daar later weer een plaag mee.
Had jaren terug wel een prachtige Clownbotia die ze mooi in toom hield, natuurlijk fout. Dus sinds die weg is, zit de bodem aardig vol met die kleine algenvretertjes..

Ps; Ja geintje.. Dat ze tegenwoordig Clea heten wist ik ook niet. :)
 
vind helena's uitvangen toch een stuk makkelijker dan ander (kleinere) slakjes.
Maar ik ben zelf begonnen met een stuk of 5, zijn er nu wel 60.
 
Heb zelf ook een paar helena's maar ook bij mij een beste bult eitjes, allemaal om de instroom heen.
Heb nu een instroom met witte stipjes als je van een afstandje kijkt.

Het is voor mij ook een raadsel of het nou van 1 slak komt of van meerdere.
 
Stefke, mag ik je erop wijzen dat helena's zich alleen voortplanten, als ze in ruime mate op andere slakken kunnen jagen, heb je er geen andere slakken inzitten, dan zijn het eieren van andere dieren(slakken).

Gr. Rob.
 
RobB zei:
Stefke, mag ik je erop wijzen dat helena's zich alleen voortplanten, als ze in ruime mate op andere slakken kunnen jagen, heb je er geen andere slakken inzitten, dan zijn het eieren van andere dieren(slakken).

Gr. Rob.
Zijn van de anantome helena slakken.
Heb een overvloed van slakken die ze kunnen op eten, zie nu elke dag nieuwe eitjes.
 
Wat heb je verder nog in de bak zitten dan? Had zelf ook een overvloed aan slakken maar mijn helena plantte maar langzaam voort.
 
wie vind me de owner?
 
23 neon tetra's, 5 koperzalmen, 6 mannelijke guppen, 5 garnalen(dit weekend komen er 10 bij) en 1 siamese algeneter.
 
qwerty zei:
wie vind me de owner?

De wat???

Of is dat ook weer van die 12 jarige lolwut wtf bbq praat :)
 
Hahaha bbq =)
 
Dit ontken ik direct, ik heb er geen andere slakken inzitten en toch leggen ze eitjes.

Dus verklaar nader?

RobB zei:
Stefke, mag ik je erop wijzen dat helena's zich alleen voortplanten, als ze in ruime mate op andere slakken kunnen jagen, heb je er geen andere slakken inzitten, dan zijn het eieren van andere dieren(slakken).

Gr. Rob.
 
qwerty zei:
wie vind me de owner?
Ik vind je helemaal de owner als je volgende keer schrijft: "wie vindT me de owner?" ;)

Jeffre yB zei:
(...) ik heb er geen andere slakken inzitten en toch leggen ze eitjes.
Bij ons ook geen andere slakken en toch eitjes.

~ Ivo
 

Terug
Bovenaan