Anatome Helena


H

herman46

Guest
Ik heb 4 anatome helena slakken en ik zie er op dit moment 2 rond kruipen, maar de andere zullen wel ergens zitten, maar ik heb een vraag; op een op een catapa blad zag ik iets liggen en het leek net op de slurf van de helena, kan dat? is er misschien ééntje dood of vervellen ze daarmee ook?
Ik zit vele keren te kijken maar zie er nu 2.
Mischien denk ik te veel?

Ik zit wel in het verkeerde draadje hiermee.
 
Ik heb je voor je vraag even een eigen topic gegeven Herman;). Ze zitten veelal ook in de bodem dus dat je er maar 2 ziet dat is niet zo vreemd.
 
Ik heb er 10 inzitten, en zie er ook maar 5 ofzo. Ze graven zich ook vaak in.;)
 
Ik heb er ook een aantal mijn bak. Een collega wilde er een paar, maar ik zie ze nooit. Kan ze dus ook niet geven.
 
Met die 'slurf' kunnen ze andere slakken leegzuigen. 2 slakken is toch niet teveel? Indien ze geen slakken meer hebben om te eten vinden ze hun eten hoogst waarschijnlijk wel, voor restjes. Ik heb er heel veel en de andere slakken zijn allemaal al verdwenen.
 
Mijn vraag was meer dat ik een losse slurf zag liggen, die de helena ook hebben kan dat?
 
Ik heb dat hier nog nooit gezien maar dat wil niet zeggen dat het niet kan maar daar kan wellicht een ander lid iets van zeggen.
 

Terug
Bovenaan