Amir's bakkies


Joehoe! Ik zag net een garnaal met allemaal eitjes in de buik. Ze werd wel een beetje lastig gevallen door andere garnalen. Ik heb de visjes overgezet naar m'n andere bak zodat de jongen niet worden opgegeten. Blij mee!

Niet de beste foto, maar zij is het! 😃
 
En die eten we hier al zoveel! In de andere bak ook eitjes maar dan tegen de onderkant van de afdekplaat van de appelslakken. Er kroop er al een keer een uit, toch maar wat plaatjes erop gelegd. Ik kijk wel met gemengde gevoelens naar deze slakkenbom, maar ik laat hem toch maar uitkomen voor deze ene keer.


Verder heb ik heel even gespeeld met de gedachte om een Malawi aquarium tussen de bank en de muur te proppen, maar de bak wordt dan eigenlijk net te klein en gezien al het kleuter/peuter/baby geweld wat ons hier om de oren vliegt toch maar uit m'n hoofd gezet. Ohja en het mag ook niet van mijn vrouw! 😃
Maar om het aquarium virus toch een beetje te kanaliseren ga ik nu een klein kweekbakje (35 liter) in m'n kantoor zetten om te proberen gericht met de Chinese danio's te kweken. Die hebben nog helemaal geen jongen geproduceerd, dus kijken of het zo wel gaat lukken. Met knikkers op de bodem of een rooster of iets dergelijks. Mocht er iemand gouden tips hebben, graag, dit is de eerste keer dat ik zoiets probeer. 🙌🏻
 
Plan toch weer veranderd, ik heb het nieuwe bakje in de woonkamer gezet om er citroengarnalen in te zetten. Het is een Superfish met een bijzonder filter boven het water: de pomp spuwt het water over een filtervak en die 'watervalt' leeg in het water. Dat geeft wel een mooi effect icm het licht. De originele pomp maakte mega veel herrie, dus vervangen door een interne filter die ik nog had liggen, paar buisjes eraan geklust en wat siporax uit een extern filter erin.











En als laatst nog even een update van de appelslakken eitjes. Je kan de mini slakjes al zien, wat een kleurenpallet! Het ziet er al een stuk minder onaantrekkelijk uit 😄

 
Leuk die eitjes maar goed straks heb je wel een leger aan jonge Appeltjes.
 
Ja het zijn er net een beetje teveel, maar durf niet de helft eraf te snijden. Ach gratis op marktplaats als ze wat groter zijn. Vraag me wel af of ik wat kalk moet toevoegen straks, en wat dan precies.
 
Ik denk dat het wel mee zal vallen als je gh (calcium en magnesium) voldoende is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Amir
Ja het is wat er uit de kraan komt hier in Breda, dat is calcium 61 mg/l en magnesium 6.9mg/l. Een dH van 9 ongeveer en een totale hardheid van 1.81mmol/l. gH kon ik niet vinden
 
Leuk 3de bakje. Die lichtval ziet er goed uit 👍.
 
  • Leuk
Waarderingen: Amir
Leuk om door te lezen. Succes verder met je projecten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Amir
Een maand later zijn de baby garnalen nog steeds niet los, wat duurt dat wachten lang zeg! 😅



De slakkeneitjes zijn inmiddels uitgekomen. 😊 Explosie van appelslakjes:
 
Ik denk dat je een dezer dagen wel jonge cr hebt hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Amir
Je hebt nog gelijk ook! Ik was even bang dat er iets niet goed gegaan was, want het vrouwtje had ze losgelaten, maar ik zag nergens iets. Maar vandaag dan toch een aantal gespot. Wat zijn ze klein! En meteen mooi op kleur!
In het midden van de foto zit er een:
 
Wat een leuke bakjes zijn dat geworden, maar waarom zitten die witte filterbuisjes om de takken?
 
Wat een leuke bakjes zijn dat geworden, maar waarom zitten die witte filterbuisjes om de takken?
Dank je wel! Dat zijn gewichtjes die bij plantjes zitten uit de winkel. Ze zaten tijdelijk op het hout, omdat het anders zou gaan drijven.
 
Slim :)
 

Terug
Bovenaan