ambertetra's


I

IsmaelWind

Guest
Hallo, ik ben net beginnend met mijn aquarium, 125*45*45, 24 graden, 15 planten. Nu kan ik aan 18 ambertetra's komen voor ca 15 euro. Moet ik ze laten reserveren? Ik doe ze er nog niet in hoor pas over 2 weken dan. Als ik dat doe wat kan er dan mooi bij? Kardinaaltetra's bijv? Of zitten ze dan allemaal in dezelfde laag?
 
De wetenschappelijke naam gebruiken is wel zo makkelijk. Ook omdat de naam Amber tetra vrijwel niet gebruikt wordt in de handel maar aangeduid wordt als Vuurtetra. De wetenschappelijke naam is Hyphessobrycon amandae.

Deze visjes zijn onwijs klein ze worden zelden groter dan 1.5cm en 18 stuks zal echt niet opvallen in jou bak. Ook zijn er veel soorten die echt geen moeite hebben met zo'n klein visje om op te eten.

Dit soort komt trouwens pas echt mooi op kleur in een beetje donkere bak met een donkere bodem en achterwand, veel gewone waterplanten en drijfplanten. Maar dit is voor Kardinaaltetra's en vele andere soorten ook aan te raden.
 
ok sorry dat wist ik niet. Geen echte aanrader dus. Ik heb wel een donkere grond en achterwand dus opzich zou het kunnen. Maar goed, ik laat het maar dan. Bedankt voor de antwoorden
 
Rode Minor,zijn ook wel leuke vissen.

Beetje kleur in de bak.
koppeltje zoenvissen?
 
Wat te klein? 1,25 x 45 x45.
Vind je dat klein?
Minor zwemt geen baantjes,zoals de kardinaal.
 
De Rode minor kan prima in zo'n bak maar neem dan wel een flinke groep van een stuk of 15. Anders kunnen ze wat bijterig worden.
 
Nee, voor zoenvissen. 30 cm. en nog territoriaal ook. Ik heb ze weleens in een 2-meterbak gezien en daar waren ze al te groot voor.
 
Ja, als ze 30 cm zijn.
Die van mij zijn ook pas 9 en 12 cm.

Hebben toch zwemruimte genoeg.
Zijn meer standvissen. geen zwemmers.
 
En ze groeien niet?

Er wordt niet voor niets gewoonlijk uitgegaan van de volwassen lengte van de vis. Zeg er op z'n minst bij dat zo'n bak op den duur te klein is.
 
Ja,natuurlijk groeien ze.
Anders zouden de 4 jongen ook geen 3 cm zijn.

Tegen die tijd mogen ze in de 1.60 m
Tja,bij hem,of hij ze wilt weet ik niet.
Horen we wel.
 
rode minor vind ik ook leuke vissen. Zoeners zijn lastiger toch? Dwerggourami's vind ik ook mooi
 
ok dat is niet zo mooi. Ik ga 1 deze dagen naar de aquariumspeciaalzaak aquadeco rijssen. Ga daar kijken wat ik mooi vind schrijf het op en bekijk of het kan
 

Terug
Bovenaan