Altispinosa's 200 liter bak.


Ik heb vandaag de silliconen tussen de lichtkap en de bak rondom los gesneden was een serieus werkje en zeker aan de 4 hoeken zat de sillicone echt dik tussen geplakt.
Dat is gelukt en dan heb ik de bak proper gekuist en ging ik de nieuwe achterkant (is de voorkant met diepe kras)plus een zijkant zwart verven met plakaatverf (is dit de schoolbordverf waar me hier van spreekt ?)van de action.
Maar ik heb er een laag op gedaan maar das niet bijzonder moet ik zeggen,ik vraag me af hoeveel lagen ik daar overheen moet doen wil het echt wel zwart zijn waar je niet door heen kan kijken.
De zijkant recht voor jullie heb ik 1 laag geverfd maar ben hier niet echt tevreden over,vraag me af of dit wel de goede verf is pffff.
Aquarium schoolbordverf 001.JPG

Aquarium schoolbordverf 002.JPG

Aquarium schoolbordverf 003.JPG

Aquarium schoolbordverf 004.JPG

Zo vuil was het en zoveel silliconen zijn er af gekomen en dan heb ik alles er niet afgedaan anders zou de lichtkap te los zitten.
Aquarium schoolbordverf 005.JPG

Dit is de (schoolbord)plakaatverf en rollertje.
Aquarium schoolbordverf 006.JPG

Aquarium schoolbordverf 007.JPG
 
En zo staat hij nu hij voor het grootste stuk proper gemaakt is.
Dit is de laag verf die aangebracht is.
1 laag plakaatverf aangebracht 001.JPG

Gekuiste bak als nieuw 003.JPG

Gekuiste bak als nieuw 004.JPG
 
Het begin is er!!! denk dat de bak er nog netter uit ziet als de verf er ook op zit. Of de verf goed is weet ik niet maar lijkt me wel zo te zien.
 
Je had acrylverf moeten hebben. Plakkaatverf is op waterbasis en kun je wegpoetsen met water. Acrylverf droogt watervast op, althans. Kan beter tegen water en poets je er niet zo makkelijk af. Paar lagen was hier voldoende, maar heb ze er dus opgesmeerd om een mooie gelijke, strakke laag te krijgen

Lekker bezig trouwens!
 
Het begin is er!!! denk dat de bak er nog netter uit ziet als de verf er ook op zit. Of de verf goed is weet ik niet maar lijkt me wel zo te zien.
Jep het begin is er en ik heb er zin in maar waar ik niet goed tegen kan dat is dat als er iets tegen gaat en dat lijkt bij deze verf het geval te zijn.
Welke verf is er dan wel goed die van de eerste keer dekt en waar je glas mee kan verven :S
 
Je had acrylverf moeten hebben. Plakkaatverf is op waterbasis en kun je wegpoetsen met water. Acrylverf droogt watervast op, althans. Kan beter tegen water en poets je er niet zo makkelijk af. Paar lagen was hier voldoende, maar heb ze er dus opgesmeerd om een mooie gelijke, strakke laag te krijgen

Lekker bezig trouwens!
Hebben ze zwarte acrylverf ook in den action ? en is dat dan schoolbordverf ?
 
https://www.gamma.nl/assortiment/ga...KEPxWTLd0GdQdR-N_bhoCa8oQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Ik weet dat dit heel dik is en goed dekt maaf je hoeft het natuurlijk niet van gamma te kopen.
GAMMA schoolbordverf zwart 250 ml is een matte, zwarte verf die goed beschrijfbaar is met krijt. De verf is geschikt voor muren en houten oppervlakken binnenshuis, zoals deuren en kasten.

Ik moet wel verf hebben om op glas te verven he.
 
GAMMA schoolbordverf zwart 250 ml is een matte, zwarte verf die goed beschrijfbaar is met krijt. De verf is geschikt voor muren en houten oppervlakken binnenshuis, zoals deuren en kasten.

Ik moet wel verf hebben om op glas te verven he.
Ja maar dit word volgensmij veel gebruikt in de hobby. Kan het niet met zekerheid zeggen omdat ik er zelf geen ervaring mee heb. Maar ik lees het overal.
 
Ik hoop dat mike (Killerfish) spoedig antwoord want die heeft het gedaan bij zijn oude bak en dan ben ik zeker.
Dan kan ik er morgen om en kan ik verder doen want das zonde van de tijd als je moet stoppen.
 
Ik hoop dat mike (Killerfish) spoedig antwoord want die heeft het gedaan bij zijn oude bak en dan ben ik zeker.
Dan kan ik er morgen om en kan ik verder doen want das zonde van de tijd als je moet stoppen.

Tuurlijk doe ik dat :D
Ik heb deze verf gebruikt van de action
20170706_120223.jpg
 
Hoe heb je die dan aangebracht Mike ? Met een verfrolletje of met een borstel(kwast) ?
Hoeveel lagen moest je aanbrengen of was het met 1 laag volledig gedekt ?
Hiermee, in meerdere dunne lagen omdat ik dan zekerder was van een mooi eindresultaat. Sneller laten drogen met een föhn, gewoon lauwe lucht en niet te warm om het niet te snel te laten drogen
15211549335391348986084.jpg
 
GAMMA schoolbordverf zwart 250 ml is een matte, zwarte verf die goed beschrijfbaar is met krijt. De verf is geschikt voor muren en houten oppervlakken binnenshuis, zoals deuren en kasten.

Ik moet wel verf hebben om op glas te verven he.

Volgens mij is dat inderdaad de veelgebruikte verf hoor...
Schoolbordverf lees ik toch altijd en dat heeft die naam omdat je er achteraf op kan schrijven met krijt (en dat kan uitwissen met een vochtige doek zonder de verf te beschadigen) zoals op een schoolbord...
De verf die je nu hebt aangebracht is zoals Killerfish aangeeft op waterbasis dus helaas ongeschikt voor dit doeleinde.
Maar bekijk het positief: het nadeel (waterbasis) is tegelijk ook het voordeel want je kan het aangebrachte laagje dus gewoon afwassen met water... ;)
 
Hiermee, in meerdere dunne lagen omdat ik dan zekerder was van een mooi eindresultaat. Sneller laten drogen met een föhn, gewoon lauwe lucht en niet te warm om het niet te snel te laten drogen
Bekijk bijlage 246071
Dat is toch op waterbasis he of niet kwestie van de rol en of borstel makkelijk te kunnen schoon maken.
 
Veel gebruiken inderdaad schoolbordverf Johnny.
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig Johnny, al en flinke klus zijn geweest het verwijderen van de wand. Je bent goed op weg, ondanks de tegenslag met de verf, heads up!
 
Ik heb de schoolbordverf van de action op 2 bakken zitten, het dekt zeker niet in 1 keer, heb op de 120cm drie lagen gesmeerd en op de 50cm 2 lagen.
 
Voila de achterkant en 1 zijkant hebben 3 juiste lagen van de matzwarte verf gekregen.
Maar ik ben niet tevreden van mijn bak,nu valt het op dat hij toch wel wat veel onder de krassen zit.

Ik ga de bak denk ik te koop zetten en dan een nieuwe aanschaffen maar eerst moet de oude buiten want heb geen plaats om er 2 te zetten en dan pas komen er planten en vissen in dus zal nog wel eventjes duren voor een volgende update of anders maak ik een nieuw topic aan voor de nieuwe bak.

Nog wat foto's van het werk wat ik eraan gedaan heb en als je goed kijkt kun je de vele krasjes duidelijk zien alsook op de achterkant want daar zit nu die hele lange diepe kras die vooraan gezeten heeft.

Bak achter en zijkant geverfd in matzwart 001.JPG

Bak achter en zijkant geverfd in matzwart 002.JPG

Bak achter en zijkant geverfd in matzwart 004.JPG

Bak achter en zijkant geverfd in matzwart 006.JPG

Nu met de lichtkap er terug op.
Bak achter en zijkant geverfd in matzwart 007.JPG

Bak achter en zijkant geverfd in matzwart 008.JPG
 
Om eerlijk te zijn ben ik een beetje kwijt welke bak je nu hebt bewaard en welke je allemaal hebt weggedaan.

Maar volgens mij heb je de mooiste bakken weggedaan? Of vergis ik me nu?

Ik heb zelf nooit 2e hands bakken gekocht. Altijd nieuw.

Ik vertrouw 2e hands bakken niet. En er zitten altijd krassen op.

Ik weet je een nieuwe bankstel krijgt, dus een nieuw aquarium hoort daar ook bij.

Dan kun je ook gelijk de perfecte maat kopen. En een meubel wat past in het interieur.
Een aquarium koop je zeker voor 10 jaar.
Dus laat het een weloverwogen keuze zijn.
 
Om eerlijk te zijn ben ik een beetje kwijt welke bak je nu hebt bewaard en welke je allemaal hebt weggedaan.

Maar volgens mij heb je de mooiste bakken weggedaan? Of vergis ik me nu?

Ik heb zelf nooit 2e hands bakken gekocht. Altijd nieuw.

Ik vertrouw 2e hands bakken niet. En er zitten altijd krassen op.

Ik weet je een nieuwe bankstel krijgt, dus een nieuw aquarium hoort daar ook bij.

Dan kun je ook gelijk de perfecte maat kopen. En een meubel wat past in het interieur.
Een aquarium koop je zeker voor 10 jaar.
Dus laat het een weloverwogen keuze zijn.


Ik zie ook momenteel even door de bomen het bos niet meer. Maar ja, zolang Johnny dat wel ziet is het goed denk ik want het stat-stond in zijn kamer;)
 
Hij heeft alleen nog zijn dubai100 staan als ik me niet vergis. De krassen zijn wel de reden waarom ik onlangs een nieuwe bak heb gehaald. Succes ermee iig!
 
Hij heeft alleen nog zijn dubai100 staan als ik me niet vergis. De krassen zijn wel de reden waarom ik onlangs een nieuwe bak heb gehaald. Succes ermee iig!

Is een Dubai 100 een 200 liter bak?
 
Is een Dubai 100 een 200 liter bak?

Mja ongeveer 200l... ;)
Gekopieerd van een site:

Los aquarium: 101 cm (L) x 41 cm (B) x 53 cm (H)
Inhoud: 190 liter


Het is zelfs berekend op binnenmaten en/of werkelijke waterhoogte denk ik... ;)
 
Ik heb nu enkel nog de Ferplast Dubai 100 over zoals Mike al gezegd heeft.
En de reden dat ik een nieuw aquarium wil is dat ik er genoeg van heb van 2dehands bakken aan te schaffen omdat er op elke 2dehands bak krassen zitten diep of niet diep en das de reden niet meer en niet minder maar hey zolang ik me er goed bij voel is er geen probleem toch.
 
Ik heb hier ook de Dubai 100 staan. Bij de aankoop van een gebruikte bak moet je in elk geval eerst goed kijken of er ook krassen op zitten zou ik zeggen;)
 
Ik heb hier ook de Dubai 100 staan. Bij de aankoop van een gebruikte bak moet je in elk geval eerst goed kijken of er ook krassen op zitten zou ik zeggen;)
Toen ik de bak kocht was die gevuld met water en dan zie je de krasjes niet zo goed en bovendien stond de bak in een garage.
Plus had ik toen op dat moment zelf geen auto en heb ik deze bak genomen die niet ver van huis te koop stond en de verkoper heeft hem toen naar huis gebracht.
 
Toen ik de bak kocht was die gevuld met water en dan zie je de krasjes niet zo goed en bovendien stond de bak in een garage.


Een tip om te controleren op eventuele schade:

hou een (straffe) zaklamp tegen de zijkant van de donkere (dus onverlichte) bak en schijn daarmee in de lengte door het glas, doe dit van bovenaan tot onderaan (of omgekeerd ;)) terwijl je in de lichtstraal de voorkant van het glas inspecteert.. Zelfs de kleinste oneffenheid wordt door het licht "uitgelicht"... Een beetje vergelijkbaar met scannen. :D
Het werkt het best in een donkere ruimte.

Mijn huidige (op maat gemaakte) bak heb ik tot tweemaal toe geweigerd omdat ik op deze manier een (weliswaar miniscuul) luchtbelletje in het glas ontdekte. De eerste keer stond de bak al thuis voordat ik het opmerkte, de tweede keer heb ik het glas ter plaatse gescand en keerde ik met lege handen terug...:oops:

Sindsdien controleert de maker zijn bakken ook op die wijze vertelde hij achteraf... ;)
 
Bedankt voor deze supertip Willem.:thumbs:
 
Toen ik de bak kocht was die gevuld met water en dan zie je de krasjes niet zo goed en bovendien stond de bak in een garage.
Plus had ik toen op dat moment zelf geen auto en heb ik deze bak genomen die niet ver van huis te koop stond en de verkoper heeft hem toen naar huis gebracht.


Ja dan ben je dus eigenlijk door de omstandigheden tot de aankoop overgegaan. Maar goed, leermomentje voor de toekomst dus Johnny;)
 
Ja dan ben je dus eigenlijk door de omstandigheden tot de aankoop overgegaan. Maar goed, leermomentje voor de toekomst dus Johnny;)
Klopt John.Ik ga binnenkort naar een paar aqua zaken naar de nieuwe bakken gaan kijken en zien welke me bevallen.
Maar Ferplast blijft toch in mijn hoofd zitten omdat de dekplaten zo stevig zijn en das wat ik graag heb tegenover de dekplaten van Juwel en Aquatlantis die zijn zo slap en buigzaam dat ik schrik heb dat ze doormidden breken.
 
van Juwel en Aquatlantis die zijn zo slap en buigzaam dat ik schrik heb dat ze doormidden breken.
Juist omdat ze zo slap zijn zouden ze wel eens minder snel kunnen breken dan kappen van harder plastic.
 
Juist omdat ze zo slap zijn zouden ze wel eens minder snel kunnen breken dan kappen van harder plastic.
Heb jij dan ook zo'n buigzame dekplaten op je bakken Nicole ?
 
Juist omdat ze zo slap zijn zouden ze wel eens minder snel kunnen breken dan kappen van harder plastic.

Kijk. Daar heeft Nicole een punt.

En zoals een oud gezegde. Krakende wagens piepen niet.
Het is buigen of barsten.
 
Kijk. Daar heeft Nicole een punt.

En zoals een oud gezegde. Krakende wagens piepen niet.
Het is buigen of barsten.
Ik herinner me twee vogelkooien van 20 jaar geleden. Een met bodem van harde plastic, een barst erin en hoek eruit gestoten. De ander met een bodem die veel meer buigt staat hier nog (als reserve).
 

Terug
Bovenaan