Altispinosa's 200 liter bak.


Botia had het eens over de beste scholenvis en dat was de roodkopzalm . Was ook met een filmpje waar je zo'n 600 stuks zag rondzwemmen echt heel sierlijk , maar ik heb niet direct een rover gezien in het bakje . In vijvers heb je de goudwinde die ook zo sierlijk aan het oppervlakte zwemt in een school en daar is ook geen rover aanwezig behalve mss een reiger dan .
 
Aan de andere kant; een rover zal constant stress geven aan de vissen. Ja ze scholen samen, maar de vraag is dan in hoeverre dit de vissen beïnvloed qua leven en hoe lang ze leven
 
Hoeft helemaal geen rover te zijn . Een grote vis die druk is , is al voldoende hoor .
Als mijn honinggoerami 10 min het zot in zijn kop krijgt en druk achter de vrouwtjes zwemt gaan de fantoomzalmen al direct scholen .
 
Botia had het eens over de beste scholenvis en dat was de roodkopzalm . Was ook met een filmpje waar je zo'n 600 stuks zag rondzwemmen echt heel sierlijk , maar ik heb niet direct een rover gezien in het bakje . In vijvers heb je de goudwinde die ook zo sierlijk aan het oppervlakte zwemt in een school en daar is ook geen rover aanwezig behalve mss een reiger dan .

Ja welk filmpje was dat ook alweer? Staat me nog ergens wel iets van bij.
 
Steek er een piranha in en dan heb je direct resultaat hahahaha.
Over mijn bak gesproken deze dient tijdelijk als onderkomen voor een pauwoog cichlide en een reuze pleco voor een maat van mij.
Omdat hij met een lek zit in 2 van zijn bakken en in mijn andere zitten wat piranha's van hem.
 
Hoi Alti

Ik ben erg benieuwd hoe je nieuwe bak gaat worden
ben je er al over uit welke vis het gaat worden?
je vorige bak stond er ook erg mooi bij!
blijf je in je nieuwe bak doorgaan met de vloeibare plantenvoeding?

hoe was jou ervaring met de diamantgourami's en de guppen?
waren deze te druk voor de gourami's?
lieten ze hun natuurlijke gedrag nog mooi zien?
 
Hoi Alti

Ik ben erg benieuwd hoe je nieuwe bak gaat worden
ben je er al over uit welke vis het gaat worden?
je vorige bak stond er ook erg mooi bij!
blijf je in je nieuwe bak doorgaan met de vloeibare plantenvoeding?

hoe was jou ervaring met de diamantgourami's en de guppen?
waren deze te druk voor de gourami's?
lieten ze hun natuurlijke gedrag nog mooi zien?
Dag Loraine welke vissen het gaan worden ben ik nog niet uit omdat ik niet weet of ik de bakken kan houden want als mijn vrouw haar nieuw bankstel wil dan is er voor aquariums geen plaats meer.
Mijn vorige bak de Ferplast Dubai stond er inderdaad zeer mooi bij en dat mis ik nu wel hoor want als (ik hoop het)het nieuwe grote bankstel er niet komt dan kan ik toch zeker 1 bak houden en dan ga ik hem terug inrichten met mooie planten en ga ik er absoluut iets heel speciaal van maken maar das nog een verrassing en ja dan blijf ik gewoon vloeibare plantenvoeding gebruiken maar ik zou me dan denk ik wel aan een deftig Co2 set willen wagen want dan komt je plantengroei en bloei optimaal tot zijn recht.
Mijn 3 vrouwen van diamant gourami's kwamen perfect overeen met de guppen hoor en ik heb daar nooit enig probleem van ondervonden.
 
ah lastig zo'n groot bankstel...
ik help je hopen dat ze toch een mooie kleinere vind zodat jullie allebei blij zijn.
die vloeibare plantenvoeding ga ik me eens beter in verdiepen.
en bedankt voor het delen van je ervaring met de diamantgourami's, ik zie ze heel graag in mijn toekomstige bestand. ze zijn zo mooi!
 
ah lastig zo'n groot bankstel...
ik help je hopen dat ze toch een mooie kleinere vind zodat jullie allebei blij zijn.
die vloeibare plantenvoeding ga ik me eens beter in verdiepen.
en bedankt voor het delen van je ervaring met de diamantgourami's, ik zie ze heel graag in mijn toekomstige bestand. ze zijn zo mooi!
Ik had 3 vrouwen van de diamanten maar een man is weergaloos en verbluffend mooi.
 
Goed nieuws na wat gebabbel met mijn vrouw zijn we er uit.
Mijn vrouw wil een nieuw bankstel en ik wil vissen dus hebben we een overeenkomst bereikt waar we ons beide in kunnen vinden.
De Juwel Vision 260 gaat de deur uit en dan met wat geschuif kan er een nieuw mooi bankstel komen voor haar en deze Ferplast Dubai 100 blijft in mijn bezit dus als de pauwoog cichlide opgehaald word (was tijdelijk voor iemand)dan kan ik hem schoon maken en langzaam weer opstarten.
Ik ga wel als deze Dubai leeg is de lichtkap los snijden met een breekmes om de kap er af te halen en dan de bak om draaien zodat de diepe zichtbare grote kras achteraan zit en dan ga ik de achterkant en 1 zijkant zwart verven met schoolbordverf uit de action en dan kan ik er een mooie bijna nieuwe bak van maken.
Het zwarte grind gaat er uit en ik ga terug werken met filterzand van wildkamp want ik wil er terug corydorassen in en voor de planten is het ook beter.

To be continued./word vervolgd.:thumbs:

Me very very happy.:smitten:

Pssst ik heb mijn vrouw al een dikke kus gegeven hoor.:smitten:
 
Nu nog een bloempje erbij en massage enz :D
 
Nu nog een bloempje erbij en massage enz :D
Hahahaha ik verwen mijn vrouwtje meer dan doorsnee hoor maar je hebt gelijk een vrouw kun je niet genoeg verwennen.;)
 
Goed geregeld Johnny! :thumbs:


Dan is uw vrouwtje snel tevreden want met enkel een kus zou ik het hier niet redden! ;)
Lol zoals ik daarnet al aangaf bij Mandy komt mijn vrouwke niets te kort hoor John.:thumbs:
 
Hahahaha ik verwen mijn vrouwtje meer dan doorsnee hoor maar je hebt gelijk een vrouw kun je niet genoeg verwennen.;)

Oh dan kan je vast die van mij dat ook leren.
 
Oh dan kan je vast die van mij dat ook leren.
Het zit hem dikwijls in de kleine dingen hoor Mandy,zo maak ik altijd de boterhammen voor haar werk en dek ik de tafel voor haar smorgens en breng ik regelmatig bloemen mee of ik verras haar op een etentje in een restaurant en voer ik haar weg naar haar werk en ga ik haar ook halen en maak ik het avond eten klaar en doe ik de was en de plas en poets en maak alles schoon en zoveel meer.
 
Het zit hem dikwijls in de kleine dingen hoor Mandy,zo maak ik altijd de boterhammen voor haar werk en dek ik de tafel voor haar smorgens en breng ik regelmatig bloemen mee of ik verras haar op een etentje in een restaurant en voer ik haar weg naar haar werk en ga ik haar ook halen en maak ik het avond eten klaar en doe ik de was en de plas en poets en maak alles schoon en zoveel meer.


Kijk @Seabait misschien is je vrouw daarom niet tevreden met een kus:D

Zucht zou bijna zeggen wat een droomman :D de mijne doet wel de was vouwen
 
Kijk @Seabait misschien is je vrouw daarom niet tevreden met een kus:D

Zucht zou bijna zeggen wat een droomman :D de mijne doet wel de was vouwen
En als je het dan toch wil weten wel er is nog meer wat ik doe hoor zoals de eelt van haar voeten vijlen want daar heeft ze enorm last van en massages aan de voeten en de rug nek en schouders geven en haar kleren of pyama klaar leggen als ze uit bad of douche komt.
Als ze in bad gaat zet ik kaarsjes en een glaasje bubbels en geloof me als je je vrouw doodgraag ziet dan moet je over zoiets niet nadenken want dat komt gewoon vanuit het hart.
 
Het zit hem dikwijls in de kleine dingen hoor Mandy,zo maak ik altijd de boterhammen voor haar werk en dek ik de tafel voor haar smorgens en breng ik regelmatig bloemen mee of ik verras haar op een etentje in een restaurant en voer ik haar weg naar haar werk en ga ik haar ook halen en maak ik het avond eten klaar en doe ik de was en de plas en poets en maak alles schoon en zoveel meer.
Je doet genoeg om een 2000 liter bak te verdienen :D
 
Je doet genoeg om een 2000 liter bak te verdienen :D
Dank je en dat zou ik wel zien zitten maar heb er helaas de plaats niet voor maar ben toch superblij dat ik de mooie hobby kan blijven uitoefenen en dat ik er niet afscheid van moet nemen want dat zou me echt zwaar vallen.:thumbs:
 
Mooie uitkomst zo qua aquarium.

Bij ons is mijn vriend degene die vraagt of ik niet een nieuwe, grotere bak wil (en hij kookt, en hij is verder ook lief - ik heb mazzel) :thumbs:
 
Mooie uitkomst zo qua aquarium.

Bij ons is mijn vriend degene die vraagt of ik niet een nieuwe, grotere bak wil (en hij kookt, en hij is verder ook lief - ik heb mazzel) :thumbs:
Dan ben je ook met je gat in de boter gevallen alé Carlijn hoop dat je dat begrijpt is een Belgisch gezegde.;)
 
Het zit hem dikwijls in de kleine dingen hoor Mandy,zo maak ik altijd de boterhammen voor haar werk en dek ik de tafel voor haar smorgens en breng ik regelmatig bloemen mee of ik verras haar op een etentje in een restaurant en voer ik haar weg naar haar werk en ga ik haar ook halen en maak ik het avond eten klaar en doe ik de was en de plas en poets en maak alles schoon en zoveel meer.

Je lijkt wel een huisman. :oops:
 
Je moet er als vrouw ook van houden. Ikzelf zou gek worden :D
 
De privélevens komen hier ook al op straat te liggen, waar moet dat heen:stars:
Hahahahaha en dan nog wel in mijn topic hahahahaha.:oops:;)

Maar dit is nog niet zo erg,echter klap ik niet uit het bed he John.:sorry:
 
Goed nieuws na wat gebabbel met mijn vrouw zijn we er uit.
Mijn vrouw wil een nieuw bankstel en ik wil vissen dus hebben we een overeenkomst bereikt waar we ons beide in kunnen vinden.
De Juwel Vision 260 gaat de deur uit en dan met wat geschuif kan er een nieuw mooi bankstel komen voor haar en deze Ferplast Dubai 100 blijft in mijn bezit dus als de pauwoog cichlide opgehaald word (was tijdelijk voor iemand)dan kan ik hem schoon maken en langzaam weer opstarten.
Ik ga wel als deze Dubai leeg is de lichtkap los snijden met een breekmes om de kap er af te halen en dan de bak om draaien zodat de diepe zichtbare grote kras achteraan zit en dan ga ik de achterkant en 1 zijkant zwart verven met schoolbordverf uit de action en dan kan ik er een mooie bijna nieuwe bak van maken.
Het zwarte grind gaat er uit en ik ga terug werken met filterzand van wildkamp want ik wil er terug corydorassen in en voor de planten is het ook beter.

To be continued./word vervolgd.:thumbs:

Me very very happy.:smitten:

Pssst ik heb mijn vrouw al een dikke kus gegeven hoor.:smitten:
Laat ik dan maar even een on-topic opmerking maken. Gaaf dat je plek vind voor de bak! Benieuwd wat je er tzt van gaat maken!
 
Laat ik dan maar even een on-topic opmerking maken. Gaaf dat je plek vind voor de bak! Benieuwd wat je er tzt van gaat maken!
Ik ga me zeker niet overhaasten en alles op zijn tijd afwerken maar het moet iets buitengewoon mooi worden,als ik het kan waarmaken zoals ik het in mijn hoofd heb zitten dan zal ik best een tevreden man mogen zijn.
 
Dat Gogostramien is wel iets bijzonder mooi om mee te werken lijkt me en wil ik misschien ook wel gaan toepassen om een mooie groene achterwand te bekomen.
 
Mijn bak staat nu volledig leeg,gisteren is de laatste vis ook terug opgehaald door de eigenaar en dan kunnen we ons nu toeleggen op de kap los snijden met een breekmes of breekmesjes en dan zwarte schoolbordverf halen.


Ik zit er aan te denken om er terug filterzand van Wildkamp in te doen en dit visbestand.

Kardinaal neons.
Corydoras Black Venezuela (zullen mooi uitkomen op de lichte bodem).

Maar hoeveel zou ik van elk in de 1M bak mogen doen ?
Zou 100 kardinalen en 20 cory's kunnen :S

De bak zal wederom flink beplant worden maar toch met een mooie open ruimte.
 
Ik ken de afmetingen van je bak niet en heb ook geen idee welke filtratie je erop gaat zetten.
Zelf spiek ik wel eens bij http://aqadvisor.com/, neem dat als leidraad, niet als feit. Misschien heb je er wat aan.Ze zitten qua bezetting vaak aan de hoge kant. Ook gaven ze bij mijn filter een grove fout in het aantal liters dat hij netto kan filteren (400 vs 1500) dus de data die je krijgt na invullen even goed controleren.


100 Kardinalen lijkt me nogal veel maar vul aqadvisor eens in zou ik zeggen.
 

Terug
Bovenaan