Altispinosa's 200 liter bak.

Dat laat ik graag aan anderen over :)
 
je hebt een mooie bak, ik lees dat je grootse plannen hebt . Het opstarten van een nieuw aquarium is altijd leuk.
Het opnieuw inrichten en vissen uitzoeken ervoor is leuk werk , veel plezier ervan.
 
je hebt een mooie bak, ik lees dat je grootse plannen hebt . Het opstarten van een nieuw aquarium is altijd leuk.
Het opnieuw inrichten en vissen uitzoeken ervoor is leuk werk , veel plezier ervan.
Deze bak is de allereerste bak die ik deed met echte planten en zonder voedingsbodem en zonder toevoeging van Co2 dus enkel met vloeibare plantenvoeding.
En das me aardig gelukt al zeg ik het zelf maar nu is het tijd voor iets anders,als de Juwel Vision 260 ingedraaid is dan komen er Malawi Cichliden in en word deze bak plus de Aquatlantis verkocht en dan zien we wel verder.
Bedankt voor je positieve reactie.
 
Dus deze L21 en L66 blijven in mijn bezit en verhuizen vrijdag naar de uiteindelijke grote bak Juwel Vision 260.

L21.
Herlaadkaart voor Amber 002.JPG


En de bijzonder mooie L66 al weet ik niet of dit een man of een vrouw is. Iemand een idee ?

Afsluitkranen van Eheim voor op externe filter 009.JPG

Afsluitkranen van Eheim voor op externe filter 010.JPG

Afsluitkranen van Eheim voor op externe filter 011.JPG
 
En een paar mooie foto's nog van de braadpanmeerval welke ik misschien ook mee verhuis naar de grote bak.
Alhoewel ik het ergens niet vertrouw omdat hij misschien zo hard gaat graven dat de ardenner breukstenen voor de malawi cichliden onderuit kan halen en glasbreuk kan veroorzaken.

Afsluitkranen van Eheim voor op externe filter 001.JPG

Afsluitkranen van Eheim voor op externe filter 002.JPG

Afsluitkranen van Eheim voor op externe filter 003.JPG
 
En een paar mooie foto's nog van de braadpanmeerval welke ik misschien ook mee verhuis naar de grote bak.
Alhoewel ik het ergens niet vertrouw omdat hij misschien zo hard gaat graven dat de ardenner breukstenen voor de malawi cichliden onderuit kan halen en glasbreuk kan veroorzaken.

Bekijk bijlage 239518
Bekijk bijlage 239519
Bekijk bijlage 239520
Leg je toch tempex op de bodem en stenen erop en dan pas zand erin?
Of je kit de stenen aan mekaar vast :p
 
Leg je toch tempex op de bodem en stenen erop en dan pas zand erin?
Of je kit de stenen aan mekaar vast :p
Heb ik gedaan maar ik bedoelde meer als de stenen zouden verschuiven en er zakt een steen tegen de vooruit of is dit iets wat normaal niet kan gebeuren ?
 
Geen ervaring mee maar ik denk het niet, als er niks meer is dat ze weg kunnen graven waardoor de rotsformatie instabiel word kunnen ze graven wat ze willen denk ik zo
 
Geen ervaring mee maar ik denk het niet, als er niks meer is dat ze weg kunnen graven waardoor de rotsformatie instabiel word kunnen ze graven wat ze willen denk ik zo
Dan hoop ik dat ze geen schade kunnen berokkenen.
 
Denk dat er hier wel wat Malawi mensen zijn te vinden met tips en ervaring om die angst weg te nemen of te bevestigen ;)
 
Ik heb in mijn tanganyika bak een tempex plaat los op de bodem gelegd, daar bovenop een stukje grindfolie. Daarop liggen de grote stenen gestapeld, en daarna is het zand er pas in gegaan. Zo weet je zeker dat de boel vast ligt, ze kunnen graven wat ze willen, maar er gebeurt niets.
 
Ik heb er een dikke zwarte folie speciaal van uit een aquariumzaak in gelegd dan het zand er in en dan de stenen gestapeld dus dan is dit verkeerd ?
 
Met zoveel steen zou ik inderdaad onder het zand beginnen met stapelen, anders heb je geen enkele stabiliteit.
 
Met zoveel steen zou ik inderdaad onder het zand beginnen met stapelen, anders heb je geen enkele stabiliteit.
Dan zal ik mij daar morgen mee bezig houden.
 
Is deze bak al verkocht en hoe staat de nieuwe ervoor Johnny?
 
Nee nog niet verkocht John en de nieuwe ga ik een topic starten zo spoedig mogelijk.
Ik ben wel heel benieuwd naar de vissen en de layout van je bak, je laat ons lang wachten zeg :D
 
Deze bak is nu op deze manier ingericht in afwachting van.

Beide aquariums mooie indeling 018.JPG

Beide aquariums mooie indeling 019.JPG

Beide aquariums mooie indeling 020.JPG

Beide aquariums mooie indeling 021.JPG
 
Ziet er wel gaaf uit, vind alleen de cirkel links wat onnatuurlijk en afbreuk doen aan de bak om eerlijk te zijn.
 
Benieuwd wat het worden gaat.
Ik heb weinig verstand van cichliden maar gaan je vissen niet de stenen ondergraven waardoor ze onstabiel komen te liggen?
Met mijn beperkte kennis over deze vissen zou ik de stenen op de bodem leggen, op een stuk tempex of zo (of iets met minder drijfvermogen) - daar de stenen op en dan pas het zand of grind erin gooien.
 
Dank je Mike.
@ Nicole deze bak is gewoon zo ingericht om een mooi resultaat te krijgen van foto's om hem te koop te zetten maar het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat ik hem hou als ik er mijn prijs niet van krijg en dan kan ik hem nog anders inrichten hoor.
 
Dank je Mike.
@ Nicole deze bak is gewoon zo ingericht om een mooi resultaat te krijgen van foto's om hem te koop te zetten maar het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat ik hem hou als ik er mijn prijs niet van krijg en dan kan ik hem nog anders inrichten hoor.
OK, dat wist ik niet :)
 
OK, dat wist ik niet :)
Ik had daarvoor al aangegeven dat ik deze bak ging verkopen en daar zou dan een zeeaquarium in de plaats komen maar aangezien dat nog een jaar kan duren eer er een zeeaquarium komt heb ik eigenlijk geen haast om deze te laten gaan.
 
Nu zat ik te denken of het mooi zou zijn om in deze bak een enorme grote school kardinaal tetra's of neon tetra's te steken en anders niets wat vinden jullie van dit idee ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nu zat ik te denken of het mooi zou zijn om in deze bak een enorme grote school kardinaal tetra's of neon tetra's te steken en anders niets wat vinden jullie van dit idee ?


Vind het zelf een beetje saai maar is persoonlijk natuurlijk.
Zou zelf voor vissen kiezen waarvan de mannetjes mooi pronken wat dan te zien is aan hun vinnen en kleuren bv.
Heb zelf een schooltje Danio choprae en die doen dat heel vaak wat echt een mooi schouwspel is,misschien ook een idee voor u?! ;)
 
Vind het zelf een beetje saai maar is persoonlijk natuurlijk.
Zou zelf voor vissen kiezen waarvan de mannetjes mooi pronken wat dan te zien is aan hun vinnen en kleuren bv.
Heb zelf een schooltje Danio choprae en die doen dat heel vaak wat echt een mooi schouwspel is,misschien ook een idee voor u?! ;)
Mooie diertjes en heb je nog zo'n visjes die zouden kunnen ?
Een hele bak vol kubotai of Rasbora galaxy moet ook wel super mooi zijn denk ik en dan misschien met garnalen er bij of zonder.
 
Zelf vindt ik qua kleur de R. Espei erg leuk en die scholen hier ook erg mooi.
 
Zelf vindt ik qua kleur de R. Espei erg leuk en die scholen hier ook erg mooi.
De bekende kegelvlekjes en scholen die beter samen dan een neon tetra of kardinaal tetra ?
Ik zou een school visjes met mooie kleur die samen scholen wel zien zitten ja.
 
Als je wilt dat scholenvisjes gaan scholen, moet je er een stel grote vissen bij doen. Liefst een rover.

Dan hebben ze een reden om te scholen. Anders zwerven ze door heel de bak. Want ze zijn veilig.
 
Die roodkopzalmen scholen toch ook zonder rovers erin Marcel ?
Vind die heerlijk om te zien met het sierlijkheid rond het aquarium
 
Die roodkopzalmen scholen toch ook zonder rovers erin Marcel ?
Er zijn wel meerdere soorten die wel netjes scholen hoor, als het er maar veel zijn.
Maar is het idee van Marcel staat me wel aan. Een snoek in je bak, en vluchten maar die Neon tetra's of wat dan ook.
 
Die roodkopzalmen scholen toch ook zonder rovers erin Marcel ?
Vind die heerlijk om te zien met het sierlijkheid rond het aquarium

Ik heb daar geen ervaring mee Stefan. Ik heb alleen ervaring met: Kardinaaltetra, kegelvelbarbeel, rouwrio, fantoomzalm, vuurneon.
En deze scholen alleen als ze net nieuw zijn. Naarmate ze zich veilig voelen is het gedaan.

Of je moet ze even laten schrikken. Dat lukt nog wel.
 
Terug
Bovenaan