Aloha!


levy muis

Active member
Lid geworden
5 september 2013
Berichten
37
Locatie
Vlaardingen
Hallo allen,

Ik ben Levy, 30 jaar. en wonend in het allemachtig prachtige Vlaardingen.

180 jaar geleden had ik mijn slaapkamer vol staan vol met aquaria, en nu begint het weer te kriebelen.

Sinds een aantal maanden wonend op mijzelf en moest ineens weer aan zo'n mooi aquarium terugdenken.

De ervaring met een aquarium is al zo lang geleden, dat ik gewoon weer vanaf 0 ga beginnen.
Ben al druk marktplaats aan het afstruinen, en wil iets in de trent van een Juwel 110, 120, 180.
Qua bestand wil ik i.i.g. neon tetra's en vanaf daaruit verder kijken.
Altijd blij met fora's als dit, dus heb weer genoeg te lezen en uit te zoeken.

Groeten!
 
Wow ben jij even stokoud zeg 180 jaar geleden al aquaria, bestond dat toen al in die tijd?:LOL:
Anyway, welkom
 
Vandaag via marktplaats een mooie Rio 125 op de kop getikt.
Voorzien van intern filter en een 200Watt verwarmingselement Helialux Spectrum 800 en Helialux Smartcontrol.

Prima om mee te beginnen, leuk speelgoed dat helialux.
op de terugweg gelijk even langs de Hornbach gereden voor een zak aquariumzand en liep daar ook tegen een mooie mangrovewortel aan, ook gelijk alle elementen voor de filter nieuw gekocht.

Thuis gelijk de zak zand erin gegooid gevuld met water, provisorisch wat chineesbakjes op het stuk hout ivm nog niet zinken.

Bak gaat nu een paar dagen draaien en dan ergens komende week langs de lokale aquariumzaak voor een testsetje.
 

Bijlagen

  • aquarium2022-06-12.jpg
    aquarium2022-06-12.jpg
    177.3 KB · Weergaven: 63
Allereerst welkom! Leuk dat je de hobby weer hebt opgepakt.

Is er een reden dat je zo'n dikke laag zand erin hebt? :)
 
ik had ergens gezocht hoeveel ik nodig zou hebben, 25kg, precies een zak. maar is inderdaad wat ruim uitgevallen.
geeft niet, kan er altijd nog uit.
nog even geduld hebben en dan kan ik weer uren gaan turen
 
Welkom op het AF.
 
Welkom.
 

Terug
Bovenaan