allemaal alg?


I

IlonaManon

Guest
Haaai!

Ik ben een hele tijd weg geweest...
Nu heb ik het idee dat ik meerdere alg soorten in mijn bak heb...
Planten groeien wel, maar wat kan ik er aan doen?
Planten geef ik voeding en co2.

Bijgevoegd foto's van het aquarium.

2017-03-18 16.38.25.jpg


2017-03-18 16.38.32.jpg


2017-03-18 16.38.36.jpg


2017-03-18 16.38.44.jpg
 
Echte co2 of carbo? Wat zijn de waterwaarden en heb je wat info over de bak en je verlichting?
 
carbo idd en profito van easy life.. verlichting heb ik een paar weken vernieuwd naar led verlichting. waterwaarden heb ik geen idee van, maar vissen doen het goed en geen rare dingen. Bak is een juwel, ik meende 80cm. In de bak zitten platys, guppen, vuurneons en 3 algen eters
 
ohja, naar mate dat de planten groeien worden ze boven in bruin.
 
Heb je het probleem sinds je LED gebruikt of had je dit al met de TL?
 
De groene alg om het hout en stenen had ik al, grind was ook wat bruin maar heb het idee dat t grind alleen maar erger is geworden nu ook haar en meer zwart. Verder is er tegelijk met de lampen nieuwe planten in gekomen en de easy life.. dat deed ik er voor niet
 
Ik zou toch de waarden eens laten meten en die posten hier.
 
Zal ik morgen even doen
 
Hierbij de water waarden die ik zelf kan testen ( druppel set van tetra)

Nitriet: 0,30
Totale hardheid: 8
Cabonaathardheid: 5
Ph: 7,5
 
Je nitriet moet echt 0 zijn. Heb je een idee hoe dat kan en hoe is de staat van je filter? Wanneer heb je die onderhouden? Daarbij is je co2 met 5 mg ook niet echt hoog. Gelet op de bruine kleur zou ik denken aan te weinig bacterien/ te grote belasting of onvoldoende circulatie ook. Misschien dat je ook nog je nitraat en fosfaat kan laten meten. Hoeveel plantenvoeding geef je?
 
Nitriet geeft hij op t kaartje dat aan.. lager kan ik hem niet meten, staat filter is goed, komt genoeg uitstoot uit. Heb ik laatst nog verschoond(uitgeknepen) vorige week nog vloeibare bacteriën toegevoegd. Hoe kan ik de circulatie het beste hebben? Momenteel staat de filter richting oppervlakte in de breedte, geen idee of dan circulatie onder dan ook voldoende is. Ik zal van de week eens met water naar de dierenspeciaal zaak aangezien ik thuis niet meer testjes kan doen
 
Ik geeft trouwens elke dag een scheutje easy life omdat ik had gelezen dat t beter was elke dag dit te doen dan 1x in de week en elke dag stuk of 3/4 pompjes CO2 van carbo
 
Misschien heb je de filter te goed gereinigd en heb je nu een moment van bacterietekort en daar wat no2 door. Hoeveel voeding geef je in je bak en hoeveel liter is de bak? Circulatie kun je controleren door wat diepvriesvoer of waterverbeteraar in de bak te doen. Je kan dan mooi zien of dit overal komt.

https://www.wesdijk.nl/dieren/watertesten/155-wespro-testkoffer-1000000001075.html
 
Bak is 100 liter, ik heb een voeder automaat met vlokken er in. Staat nog voor de helft, al het eten is op voor dat het de bodem raakt, vorige week extra bacteriën er in gedaan en dat vloeide idd wel goed door de bak
 

Terug
Bovenaan