Alkmaar (NL) - Aqua-fauna


N

nonnepot

Guest
Aqua-Fauna in Alkmaar

http://www.aquafauna-alkmaar.nl/
Website is niet heel uitgebreid en professioneel.
Te volgen op Facebook.

Deze winkel is sinds een aantal weken weer open, wegens omstandigheden waren ze 3 jaar gesloten.

De mensen die deze speciaal-winkel draaien zijn fanatieke hobbyisten, ze hebben weet van wat ze verkopen (mening) en alles ziet er netjes (wel krap) uit.
Momenteel draait nog niet alles zoals ze het hebben willen, maar het is duidelijk dat hier hard aan wordt gewerkt.
De hobby en zorg gaat hier naar mijn idee ruimschoots voor het eigen geld.

Indien mensen maanvissen in een vissenkom willen, dan zal er aangegeven worden dat dit niet kan en waarschijnlijk wordt er zelfs geweigerd om de vis te verkopen, ( heb dit live aanschouwd).

Zelfs het levend voer wordt hier gespoeld als de zakjes er niet meer heel fris uit zien! Naar mijn mening blijft het dan langer goed.
 
Re: Alkmaar - Aqua-fauna

Ik ken deze winkel van een jaar of 13 geleden. Alles zag er toen spik en span uit en de vissen waren van goede kwaliteit.
 
Re: Alkmaar - Aqua-fauna

Vorige week weer is geweest nadat ze weer open zijn. Blijft een goede winkel met prachtige stukken hout, en dan heb ik over echte stukken Mangrove wortel(Ook wel Slagtanden).

Als je in de buurt van Alkmaar woont is er geen betere LFS om te bezoeken.

Gr,
 
Re: Alkmaar - Aqua-fauna

Mooi! Ik moet volgend jaar maatschappelijke stage lopen, en woon in Alkmaar. Een goeie dit :)
 
Re: Alkmaar - Aqua-fauna

zo zijn ze weer open goed te weten
zo gauw ik in de buurt ben weer eens bij ze kijken was vroeger een prima zaak
ben benieuwd

groet

jaap
 
Re: Alkmaar - Aqua-fauna

Ook ik ben sinds een aantal weken hier als klant, heb deze zaak niet van vroeger gekend want ik ben pas twee jaar aquariaan, maar wel vaak langs gefietst hopend dat de zaak weer zou openen, omdat er verder in Alkmaar geen aquarium zaak zit. Nu dus weer open en ben blij verrast, ondanks de krappe winkel een uitstekend aanbod aan vissen en planten in keurig verzorgde bakken, voor een mijns inziens prima prijs.

Zoals Nonnepot al aangaf een hobbyist in hart en nieren die ook goed de tijd neemt voor je en zoals in mijn geval je ook van eerlijk advies voorziet.

Kortom een zaak die de moeite waard is om een straatje (op de fiets) of een plaatsje (met de auto) voor om te rijden!!
 
Re: Alkmaar - Aqua-fauna

Ben hier nu een aantal keer geweest en het is een fantastische zaak. Een beetje rommelig maar de eigenaar heeft verstand van zaken en de vissen/bakken zien er allemaal prachtig uit. Zeker waar om eens voor om te rijden inderdaad.

De website is inderdaad een drama ;)
 
Re: Alkmaar - Aqua-fauna

Ik haal er al mijn spullen.
Je kan met al je vragen terecht.
De eigenaar is een kenner.
 
Re: Alkmaar - Aqua-fauna

955327vleminckxcedric_0_85_download.jpg

359182vleminckxcedric_0_85_download.jpg
 
Re: Alkmaar - Aqua-fauna

Ah, jij bent er ook al geweest, zie ik.
 
Gisteren op Facebook verdrietig nieuws, Henk gaat ermee stoppen!



Op zich snap ik het wel. De winkel is gedateerd, zit op een moeilijk plekje in een woonwijk en veel mensen (mijzelf incluis) kopen veel via internet. Maar ik kwam er toch graag voor wat visjes, een potje voer en een praatje met een echte liefhebber.
 

Terug
Bovenaan