Algen van decoratie en (plastic) planten halen. Hoe?


S

Samberto

Guest
Kan iemand me tips geven hoe ik best algen van mijn decoratie en namaakplanten haal aub?
Ik had al ergens gelezen dat algen afsterven in kokend water, maar zou ik daar mijn namaakplanten niet stuk mee doen?
Die planten zijn deels van plastic, maar de bladeren zijn van van "stevig stof". Geen idee wat het juist is, maar ik vermoed dat de kleur er zal afgaan als ik ze in heet water doe en dan afborstel.

Alle tips zijn welkom en al op voorhand bedankt!
 
Gewoon echte planten??

koken zal ik niet doen nee, dat red het plastic niet!
 
Algen verwijderen helpt maar tijdelijk vaak en is beter om de oorzaak te vinden zodat er geen alg meer komt.
De kunst is om een bepaalde balans in je bak te krijgen met de waterwaarden en daarbij zijn echte planten ook van belang.
 
Ik heb ook echte planten in mijn aquarium.

Voordien had ik nooit echt last van algen, maar met de vorige waterverversing was er blijkbaar iets misgegaan.
Dit is nu onder controle, zodat verdere algengroei afgeremd wordt, maar uiteraard zou ik graag mijn decoratie terug proper krijgen...
 
Wat moet er nou misgaan met een waterverversing of heb je slootwater gebruikt? ;)
Weet je de waterwaarden?
 
Iemand had mijn "aquarium-emmer" gebruikt voor its anders, en er zijn zo restjes van verkeerde producten in de bak gekomen.
Gelukkig zonder sterfgevallen en ook de algen zijn onder controle.
De waterwaarden ken ik niet.

Het gaat me nu vooral over hoe ik mijn decoratie terug proper kan krijgen...
 
He is heel makkelijk te doen!

Neem een bakje doe daar 1:1 water en dunne bleek in en dompel daar je decoratie en zo voor 24 uur in.
Dan gewoon onder een lopende kraan GOED en RUIM afspoelen en weer in je bakkie plaatsen, algen exit!


Greetzz Bigsmoke
 
Samberto zei:
Die planten zijn deels van plastic, maar de bladeren zijn van van "stevig stof". Geen idee wat het juist is, maar ik vermoed dat de kleur er zal afgaan als ik ze in heet water doe en dan afborstel.

Lijkt me geen goed advies om dit met bleek schoon te maken,weet ook niet of de andere decoratie dingen bv van poreus materiaal zijn maar als dat zo is en het heeft 24 uur in bleekwater staan weken zal goed afspoelen onder de kraan weinig helpen.
 
Samberto zei:
Iemand had mijn "aquarium-emmer" gebruikt voor its anders, en er zijn zo restjes van verkeerde producten in de bak gekomen.
Gelukkig zonder sterfgevallen en ook de algen zijn onder controle.
De waterwaarden ken ik niet.

Het gaat me nu vooral over hoe ik mijn decoratie terug proper kan krijgen...

Simpel,in de vuilnisbak gooien.
Geen mooiere planten dan echte planten.
En geven nog zuurstof af ook.
 
+1 voor Bertus ;)
 
Zoals ik al aangaf heb ik ook echte planten. De namaakplanten zou ik echt wel terug proper willen krijgen, want ze waren niet goedkoop.
Bestaan er geen productjes die de algen afbreken, waar ik de decoratie dan kan inleggen?
 
Je zou Alg Exit kunnen proberen.

En dat ze duur zijn ,weet ik.
Daarom is het ook dom,om ze in een aquarium te zetten.
 
Ik zal in de winkel eens navraag doen naar die Exit Alg. Bedankt voor de tip.

Echte planten zijn nu ook niet bepaald goedkoop he.
Ik had alleen gedacht dat de namaakplanten heel lang zouden meegaan, wat met echte planten niet altijd het geval is.
 
Met heet water is het toch nog goed gelukt!
Zo goed als geen beschadiging aan de planten en decoratie.
 
Samberto zei:
Echte planten zijn nu ook niet bepaald goedkoop he.

hangt er net van af welke planten je wil
en waar je ze haalt

en echte planten groeien ( normaal gezien toch )
en kan je zo dus vermeerderen
 

Terug
Bovenaan