Alg in mijn drijfbamboe


D

Dulab

Guest
beste forumliefhebbers,

Ik heb lekker wat drijfbamboe in mijn bak en hierdoor heb ik minder alg in mijn bak op de bodem, alleen krijg nu een hoop alg aan de wortels van mijn drijfbamboe.
Dit zit ook echt vast en krijg je niet zo makkelijk weg omdat het echt ‘in’ de wortels zit, wat kan ik doen? Kan ik de wortels afknippen eventueel? Groeit dat dan gewoon door? Andere tips?

image.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe zien de blaadjes van je drijfplanten eruit? Zitten er veel bruine of afgestorven blaadjes aan. En hoe is je nitraat gehalte.
Heb je dat al gemeten.

Drijfplanten zijn gek op nitraat ik denk als je je nitraat iets vehoogt ze iets sneller zullen gaan groeien en ze de alg overgroeien. Als je veel bruine blaadjes hebt betekend dat ook voedings tekort.
Of je geeft veel te veel licht ( meer dan 12 uur) wat daar kunnen deze ook niet zo goed tegen.
 
Ik trek wekelijks hier de wortels eraf dus dat is geen probleem. Het lijkt me eerder bruinalg en volgens mij heb je toch al een topic hierover?
 
Klopt, maar omdat het op de bodem nu dus zo goed als weg is wist ik even niet wat dit zou zijn. Licht is 8 uur aan, blaadjes zien er goed uit, zal de wortels eens uitdunnen dan, want ze groeien wel gewoon snel en goed
 
Denk toch aan dezelfde alg als op de bodem hoor. Of dat het vanaf de bodem met de stroming meegaat en in de wortels terecht komt. Ik had ze er gewoon afgeknipt dus die wortels. Na enkele dagen zijn die zo weer groot.
 
Dat is zo Dirk en die lange wortels vindt ik minder mooi dus vandaar dat ik dit juist wel doe.
 

Terug
Bovenaan