Akvastabil MOVE 130 x 50 x 55 cm (Malawi biotoop) van Harold


H

Harold

Guest
Begin maart is mijn nieuwe auquarium geleverd. Het is een Akvastabil MOVE 130 x 50 x 55 cm met een inhoud van 360 liter. Inmiddels is het meubel in elkaar gezet en is de achterkant en 1 zijkant van de bak beplakt met zwarte folie. Hieronder de foto`s.

Techniek en toebehoren:
- Verwaming: 200 Watt Jager staafverwarming
- verlichting: 2 x 36W/120cm African Cichlid LED verlichting (JMB Light)
- Filter: Eheim 2075 of JBL Cristal Profi 1501e/ 1901e
- bodembedekking: Filterzand 0,7 - 1,25 (Wildkamp)
- Kunststenen: Rockzolid

Dx4mM1O.jpg


ztbnRv1PoS2BCht2eDQFE9BvNFkj7SL1.jpeg


eGs2BbJ.jpg


1ZVaSUA.jpg


ztbnRv1PoS2BCht2eDQFE9BvNFkj7SL1.jpeg


ztbnRv1PoS2BCht2eDQFE9BvNFkj7SL1.jpeg


ztbnRv1PoS2BCht2eDQFE9BvNFkj7SL1.jpeg


ztbnRv1PoS2BCht2eDQFE9BvNFkj7SL1.jpeg


ztbnRv1PoS2BCht2eDQFE9BvNFkj7SL1.jpeg
 
wauw mooie bak en meubel, mooi strak
 
Dat is een mooi plekje voor je bak. Ben benieuwd. :thumbs:
 
Ik twijfel nog een beetje welk filter is zal kopen. Wie heeft er hier ervaring met de JBL Cristal Profi 1501e of 1901e
 
Ik zou voor jouw bak de 1501 pakken. Die heb ik ook in mijn 240 liter bak en is goed. Had eerst de 901 maar dat vond ik toch te weinig
 
Wat een mooi aquarium! Ik had de 1901e besteld, alleen bij aankomst kreeg ik hem met geen mogelijkheid aan de praat.De plastic buizen vond ik ook niet zo stevig aanvoelen.Heb hem ook terug gestuurd.
 
Mooie bak!

M.b.t. de JBL filter, ik weet niet welke uitvoering/maat je moet kiezen, enkel dat ik (uit ervaring weet, was wel een filter voor een bak van 80x50x40) dat deze meer geluid maken dan een Eheim filter.
 
PeterHuppertz1982 zei:
Ik zou voor jouw bak de 1501 pakken. Die heb ik ook in mijn 240 liter bak en is goed. Had eerst de 901 maar dat vond ik toch te weinig

Ik heb wel een bak van 360 liter, en de jouwe is 240 liter.
 
Tamara1988 zei:
Mooie bak!

M.b.t. de JBL filter, ik weet niet welke uitvoering/maat je moet kiezen, enkel dat ik (uit ervaring weet, was wel een filter voor een bak van 80x50x40) dat deze meer geluid maken dan een Eheim filter.

JBL pretendeert dat haar filters erg stil zijn. Kan ik misschien toch beter voor de Eheim 2075 gaan?!?
 
Heel mooi aquarium is dat! Ziet er netjes uit. Ik heb zelf een JBL 1500 en die maakt erg weinig geluid.
 
Mooie bak hoor!!

Ik heb de e1501 jbl greenline hier draaien en het is een gigafilter! Maakt weinig geluid. Ik ben juist meer tevreden over de jbl dan de eheim maar goed, smaken en ervaringen verschillen.

Ben benieuwd naar de verdere inrichting!!
 
Sorry verkeerd gelezen. Ik dacht dat je 901 bedoelde (ik ken de 1901 niet)
Dan zou ik altijd voor meer capaciteit gaan ;)
 
De 1901 zit boven de 1501. Nog meer capaciteit dus.
 
Na een lange zoektocht eindelijk je bak binnen ;-). Ben benieuwd wat je ervan gaat maken. Succes !
 
De zoektocht viel wel mee, was er alleen niet uit welke het zou worden. Heb jij je bak al?
 
Mooie combi met het meubel zo. Ben benieuwd hoe dit verder gaat.
 
Nee, helaas zal het nog wel een maand duren voor mijn huidige bak weggaat. Eerder zal ik mijn nieuwe bak niet laten komen
 
Mooie bak zeg!
Ben benieuwd.
 
weet niet of je inmiddels al een filter hebt aangeschaft?
ik ben zelf heel erg tevreden over mijn Tetratec filters. vergeleken met mijn eheim pomp een verademing! standaard met afsluitkraantjes op de slangen, makkelijk systeem om de slangen even van de pomp los te koppelen (1 hendeltje en klaar) en makkelijk in onderhoud. bij mij ook vrijwel geruisloos. heb nu op mijn beide meterbakken de tetractec ex 700 en de grootste is 1200, die zal op jouw bak voldoende moeten zijn.
 
Nee ik heb nog geen filter aangeschaft. Ik zal eens kijken of ik wat meer info kan vinden over de tetratex 1200
 

Terug
Bovenaan