Akvastabil Mark II 160 x 55 x 60 (sschot)


Brown-Tefé vrouw 2 jaar en max 12 cm

SS__5029 bewerkt Serienummer, 4 cijfers.jpg
SS__5046 bewerkt Serienummer, 4 cijfers.jpg
SS__5061 bewerkt Serienummer, 4 cijfers.jpg
SS__5068 bewerkt Serienummer, 4 cijfers.jpg
SS__5069 bewerkt Serienummer, 4 cijfers.jpg
SS__5096 bewerkt Serienummer, 4 cijfers.jpg
SS__5105 bewerkt Serienummer, 4 cijfers.jpg
 
Purus vind ik persoonlijk ook wel een van de mooiste.
Ga je weer kleine opkweken of ga je voor een volwassen groep?
Geef je Blehri's ook wel voeding bij de wortels?
 
Ga je weer kleine opkweken of ga je voor een volwassen groep?
Ik ben al bezig met de opkweek, deze zijn nu een 10cm ongeveer, maar "kreeg" ik toen ze ongeveer een 2 euro munt waren.......

Geef je Blehri's ook wel voeding bij de wortels?
Absoluut, er ligt "genoeg" osmocote bij de wortels, mijns inziens, denk 3 pilluh per plant
 
Ok moeilijkste heb je dus al achter de rug.
Ik ben benieuwd, heb je ook foto's?;)
Van Blehri weet ik het anders niet, bij mij ging het ook gestaag en na paar kleibollen ging het als een speer.
Kan ook toeval zijn geweest.
 
Het is ondertussen even geleden. Ik heb op 1 koppel Brown Tefé na al mijn halfwas en volwassen discusvissen verkocht.

Van mijn eigen jongen (Alenquers) en 5 stuks Purus F1 zwemmen nu in de Akva er bij.

Na overzet vanuit de opgroeibak heeft het een poosje gekwakkeld en liep het met de jonge discussen niet helemaal lekker. Op een gegeven moment heb ik besloten, ik doe nu niets meer, wat het niet overleeft is jammer, maar ik heb toch nog vissen genoeg zwemmen. Eigenlijk zijn er nu 2 die nog niet lekker mee komen, de rest draait op dit moment wel goed.

Nu kijken of ze een stukje groei willen inhalen door het gekwakkel. Ik zie dit vooral bij de Purus F1 terug, deze lopen echt achter. Maar ja je kan niet altijd alles hebben zeg maar.

Huidige bezetting

5 x Purus F1
2 x Brown-Tefé volwassen
1 x Brown-Tefé jong eigen kweek
9 x Alenquer jong eigen kweek

1 x koppel Apistrogramma Rio Tefé
20 x Corydoras Sterbai
2 x L397 (Amazon near Alenquer)
3 x L010a

5 x overgebleven Kardinalen, die mogen hun oude dag uit zitten/zwemmen

Uiteindelijk hoop ik weer een groep van 10 volwassen discussen over te houden met de Apisto's, Cory's en L nummers.

Qua planten loopt het weer behoorlijk goed, nog niet helemaal baardalgvrij, maar denk dat ik met de huidige combinatie van CO2, voeding en verlichting weer aardig op de goede weg ben.

Persoonlijk in ieder geval niet ontevreden met dit resultaat

IMG_20190225_210127_bewerkt_0024.jpg
 
Steven,

Wat ziet dit er mooi uit.
 
Gaaf! Mooi om te zien dat je wildkleuren hebt en dat het laten opgroeien van deze vissen in een beplante bak prima lijkt te werken.
 
Ziet er allemaal goed uit Steven.
 
Omdat mijn glazen CO2 checker door de kids van het aquarium was geslagen, was deze aan stukjes.........

Daarom maar een nieuwe Colombo gekocht, omdat deze met het wit beter af te lezen zou zijn........

Direct na plaatsing
IMG_20190226_144755_bewerkt_0025.jpg


Vanavond tegen 10nen, wel met weinig licht, maar enkele uren later dus

IMG_20190226_214830_bewerkt_0026.jpg
IMG_20190226_214846_bewerkt_0027.jpg


Nu nog gebruik gemaakt van de standaard Colombo vloeistof, weet eigenlijk niet of deze 20 of 30 mg/l is.

Ziet er in ieder geval niet slecht uit, morgen ochtend voor de start verlichting ook nog even checken
 
Omdat mijn glazen CO2 checker door de kids van het aquarium was geslagen, was deze aan stukjes.........

Daarom maar een nieuwe Colombo gekocht, omdat deze met het wit beter af te lezen zou zijn........

Direct na plaatsing
Bekijk bijlage 268806

Vanavond tegen 10nen, wel met weinig licht, maar enkele uren later dus

Bekijk bijlage 268807 Bekijk bijlage 268808

Nu nog gebruik gemaakt van de standaard Colombo vloeistof, weet eigenlijk niet of deze 20 of 30 mg/l is.

Ziet er in ieder geval niet slecht uit, morgen ochtend voor de start verlichting ook nog even checken


Ik heb deze ook sinds afgelopen weekend. Zie foto.

20190226_220931.jpg
 
waterwissel, beetje snoeien en basis onderhoud, nu nog ff helder trekken

IMG_20190228_170347_bewerkt_0048.jpg
 
Maar wel afrekenen :D

Nog een voordeel, hier in NL, hoe meer kuub je gebruikt, hoe lager de prijs per kuub, dus wordt steeds goedkoper hahaha Maar vind het uiteindelijk wel meevallen, de kinderen verbruiken echt meer!
 
Erg mooi Steven en hier zie je dat grote stukken hout ook erg mooi kunnen staan. Maar goed jij hebt de ruimte wel in je bak als ik de maat zo bekijk;)
 
Super bak, andere woorden heb ik er niet voor.
 
Echt heel erg mooi Steven.
 
Bak staat er heel mooi bij , goed ingericht
 
Ja dit is echt een van de topbakken van dit forum.
 

Terug
Bovenaan