Akva 200*60*60 van TonHageraats


Dat is geen slecht uitzicht!
 
In januari 2018 heb ik 5 Appelslakken in de bak gedaan, vandaag heb ik er 14 van ongeveer 4 cm groot uit gehaald, nu heb ik er nog 6 inzitten en een hele hoop jonkies van ongeveer 1 a 2 mm, dus dat is de komende generatie.
 
Succes Ton, heb je straks weer een stel van die pubers in huis :deal::D
 
Allemaal kleine appelslakjes, op het raam en op de grond.

2019-01-01 16.27.27.jpg
 
Mooi! Dat geel vind ik sowieso prachtig op de donkere bodem.
Gaan ze het allemaal redden of lusten je vissen er ook pap van? Geen idee eigenlijk.
 
Mooi! Dat geel vind ik sowieso prachtig op de donkere bodem.
Gaan ze het allemaal redden of lusten je vissen er ook pap van? Geen idee eigenlijk.
Ik heb mijn maantjes en tetra's er nooit op betrapt, dus ik ga ervan uit van niet, een deel zal het redden, maar het zijn er weer een stuk of 100 dus een grote uitval is niet zo erg.
 
Gezellige bedoeling daar bij jou :)k
 
Het worden er nu toch wel erg veel :D

2019-01-02 09.45.55.jpg
 
Of Anatome Helena's of een clown-botia :)
 
Ja, hoor, ze blijven lang erg klein en dan gaan ze opeens groeien en dan gaat het hard.
Die ik nu heb zijn van begin 2018.
 
Prachtig Ton, straalt enorme rust uit en de bak staat er schitterend bij.
 
'k Wordt er zo onrustig van, zo'n bak met die mooie manen, zo van; (hijg, hijg...) had ik hem maar, had ik hem maar....;)

Gelukkig is het aquarium bij de vakman in betere handen!
 
'k Wordt er zo onrustig van, zo'n bak met die mooie manen, zo van; (hijg, hijg...) had ik hem maar, had ik hem maar....;)

Gelukkig is het aquarium bij de vakman in betere handen!
Dank je wel Ben :)
 
Hoi Ton, als ik me niet vergis gebruik je een zelfgemaakte spraybar in dit aquarium. Ik wil dat zelf ook gaan maken binnenkort en ik vroeg mij af hoe je de spraybar aan het uiteinde hebt afgedicht. Ik kan namelijk bij de Hornbach alleen afdichters voor regenpijpen vinden, veel te groot dus.
 
Ziet er weer goed uit Ton.

@Mafkees, Ik heb ook zelf de spraybar gemaakt van pijp bij Wildkamp vandaan. Deze hebben ook einddoppen hiervoor.
 
Ik heb het dicht gemaakt met een stukje zwart isolatieband kruislings eroverheen en een keertje rond.
 
Ik heb in een buis een klodder kit gespoten destijds en het dicht goed af tot mn verbazing.
 
Had bewust toen voor een einddop gekozen, zodat ik goed kon schoonmaken. Nu hoeft het niet meer omdat twee stukken worden gebruikt en in het midden bij elkaar komen. Elke kant is voor een aparte filter en in het midden gekoppeld met enkel wat filter watten om ze apart te houden.
 

Terug
Bovenaan