Akva 200*60*60 van TonHageraats


Dank allen :petjeaf:Zelf ben ik er ook zeer tevreden mee.
 
Dinsdag had een koppeltje weer eitjes gelegd op een blad welke vandaag zorgvuldig werd leeg gehaald, waarom, geen idee :juggle:



Maar vandaag is er een ander paartje begonnen om eitjes te leggen, dus love is in the air :daisy:

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie bak!!!!! Stukje groter als die van mij :petjeaf:dit komt de ruimte voor de vissen zeker ten goede!!! Ik merk bij die van mij dat t net groot genoeg is.

Het ziet er top uit !!!
 
Nadat de paartjes Rechts, Midden en Links allen eitjes hebben gehad welke de volgende dag op werden gegeten in een vreetfestein, heeft het Middelste paartje weer eitjes gelegd, na een dag of 5 kwamen deze uit en zijn deze opeen stukje hout afgezet,

2018-05-27 11.53.38.jpg



Helaas was het ook waterwisseldag dus merkte de ouders dit ritueel op en brachten de larfjes naar de bodem net onder een plant, waarna het stukhout droog kwam te liggen, na de waterwissel hebben de ouders de larfjes weer terug gezet op het stuk hout,


2018-05-27 17.21.14.jpg



Verbazingwekkend en nog steeds weerbaar waardoor ook ik 2x ben gebeten tijdens het onderhoud :D, mooie prestatie om zo waakzaam en aanvallend te zijn, iets minder voor de andere vissen want deze hebben ongeveer een meter minder om te vertoeven en worden steeds weer weggejaagd, wat ik zie als een soort “natuurlijke” stress, ze weten waarom dat is.



Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, ondertussen is het paartje Rechts ook net begonnen met eitjes af te zetten maar op een mooie plaats uiterst recht in de bak.

Zelf denk ik dat dit weer op niets uit gaat lopen daar ik dit al meerdere keren heb gezien, maar je weet maar nooit natuurlijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Helaas was het ook waterwisseldag dus merkte de ouders dit ritueel op en brachten de larfjes naar de bodem net onder een plant, waarna het stukhout droog kwam te liggen, na de waterwissel hebben de ouders de larfjes weer terug gezet op het stuk hout,
Dit vind ik toch best bijzonder. Vast leuk om te zien:)
 
Het is heel erg leuk om te zien hoe het sociale gebeuren in de bak zich ontwikkeld en soms even ontspoort :eek:
 
Gaaf! Apart dat je vissen gewoon weten van de wissel en ze even heen en weer verplaatsen
Inderdaad, dat was voor mij ook een verrassing.
Tijdens een reguliere situatie merken ze dat ik ga verversen en trekken zich rustig terug achter de linker E. bleheri en komen later weer terug als de kap weer dicht gaat, dat alles zonder stress of gekke dingen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De larfjes zwemmen sinds vandaag los, dus ik ben begonnen om ze Artemia naupilien te voeren, de ouders beschermen de kroost vol passie.

2018-05-30 09.16.49.jpg


 
Laatst bewerkt door een moderator:
Benieuwd wat ze verder gaan doen. Is en blijft toch uniek vind ik jongen in de bak en hoe de ouders de zorg op zich nemen en dergelijke :D
 
Alle larfjes zijn weg, het vrouwtje is nog wel steeds tussen de drijfplanten aan het zoeken maar het mannetje verdedigd zijn terrein minder, dus rust in de bak.

Was wel weer even een paar dagen leuk om te zien hoe dit verloopt en de vissen onderling reageren.
 
Altijd leuk maar binnen de gezelschapsbak redelijk voorspelbaar dat het hier eindigt. Neemt niet weg dat het echt genieten is, althans dat vind ik zelf wel keer op keer!
 
Heel mooi!

Jammer dat ze weer weg zijn...
Ga je er ook een keer een apart kweekbakje naastzetten? Om iets gerichter te kweken en jongen kunt overhouden?

Wel gaaf dat ze ouders eerst opmerken dat je een waterwissel gaat doen, de eitjes verplaatsen en weer terugplaatsten als alles klaar is.
 
Wel gaaf dat ze ouders eerst opmerken dat je een waterwissel gaat doen, de eitjes verplaatsen en weer terugplaatsten als alles klaar is.
Ze verplaatsten de larfjes welke toen nog niet zwommen, ze waren toen dus al uit het ei gekomen en teerden op hun dooierzak als eten.
 
Altijd gaaf Ton, artemia kweek klaar staan, of ga je op dit moment niet eens moeite doen.......

Zowel het gedrag van de ouders als de jongen is mooi om te zien!
 
Ik heb een Artemia kweek klaarstaan dus ze krijgen wel te eten.
 

Terug
Bovenaan