Akva 200*60*60 van TonHageraats


Welke plant is dat met die dunne stengels en blad aan de oppervlakte? Volgens een LFS was het een neppe plant. Door alle chaos ben ik je dat vergeten te zeggen :) ik vroeg op hij aan zo een plant kon komen en uitgelegd en zelfs filmpje laten zien en toch zeggen dat is een nepperd:D moest even keihard lachen en dat vond die man niet zo leuk maar ik dus nog leuker:D

Ik kan je verzekeren dat het geen neppert is maar een Nymphaea glandulifera deze heeft een groter blad en langere stelen dan de meer bekende Hydrocleys nymphoides.
 
Hoi Ton, blij dat die neppert het goed is gaan doen. Heb je er al zaailingen van in je bak?

Hobbygroet Jos Hut
 
Die neppert doet het heel goed Jos, wekelijks snoeien en een 6 bladeren per week erbij, ik heb een stel uitlopers ervan rechts voor in de bak welke ik kort en in toom houdt.
 
Is ook mooi compact te houden met regelmatig snoeien hoor Ton,
Je kan hem uiteraard net als alle Nymphaea's kort houden en door regelmatig snoeien de hoogte reguleren, maar daar is dagelijks werk voor nodig, of de plant arm qua bodemvoeding en licht te houden zoals ik voorin de bak heb.
 
Voor de wat kleinere bakken wel ja, maar deze geeft voor de helft van de bak mooie beschutting en schaduw voor de vissen en daar de bladeren buiten het hart van de plant drijven heb je daar nog lichtinval.
 
De kleine Appelslakjes zijn al wat gegroeid, regelmatig tel ik er een stuk of 15 mogelijk zijn er meer.

2018-04-27 19.53.48.jpg
 
Is en blijft een mooie bak!! Hoe groot zijn je nanays nu? Heb je al mooie grote stukken hout gevonden?
 
Is en blijft een mooie bak!! Hoe groot zijn je nanays nu? Heb je al mooie grote stukken hout gevonden?
Er zit een best verschil tussen de maantjes, de kleinste zag je net op de foto, overigens wel de felste en is een cm of 17, de grootste gaat ruim over de 21 cm heen, en helaas nog steeds uitkijkend naar mooie stukken hout.
 
Prachtig Ton maar wat een domme slakken heb je!
Zoveel ruimte en dan nog op elkaar botsen! ;)
Heb ik vanmiddag ook bij de F1 gezien......
Welke drijfplanten heb je in jouw bak? Mooie wortels...

Gaaf he die bloedvlektetra's, hoe groot zijn ze bij jou? Bij mij bijna 8 cm... de mannen
 
Welke drijfplanten heb je in jouw bak? Mooie wortels...

Gaaf he die bloedvlektetra's, hoe groot zijn ze bij jou? Bij mij bijna 8 cm... de mannen
Ik heb als drijfplantjes de Limnobium laevigatum, deze worden nog verder uitgebreid, de tetra;s zijn nu ongeveer ( ik kan zo slecht schatten) een cm of 6 a 7.
Daarnaast heb ik als boven bedekker de Nymphaea glandulifera aan de linkerkant.
 
Goed gewerkt Ton. Hoeveel bloedvlektetra's heb jij zwemmen? Al eitjes van de maanvissen gehad? Ik heb momenteel namelijk erg veel stress in de bak. 1 koppel heeft net afgezet en 2 koppels zijn bezig...
 
Ik heb 13 Tetra's, de maanen zetten regelmatig af, ik heb 3 paartjes hier en 6 "losse".
 

Terug
Bovenaan