Agressieve gup of andere vis?


D

DerekChloe

Guest
Ik heb vandaag 4 guppy's gekocht, 3 vrouwtjes en een mannetje, maar nu doet 1 van de vrouwtjes heel erg agressief naar de andere guppy's toe(ook naar het mannetje).
Ik vraag me nu af of de vis gewoon agressief is of is het een ander soort vis?
Want ik vind hem niet helemaal op de andere vrouwtjes lijken of ligt dit nu aan mij?

--kQCznBY6b3jXiMb0vDkaYVwxtiLYnx.jpeg
 
Dat is ook geen vrouwtjes Gup.
Volgens mij een Hooglandkarpertje/Goodeidae oid, een andere (levendbarende)tandkarper soort zou ook nog best eens kunnen. Sommige lijken sterk op elkaar, maar dat is duidelijk geen Guppen soortje.
Misschien kan je 'm dan het beste terug brengen, want hier heb je toch ook niet om gevraagd. :)
 
beide bedankt!
Zou het dan kunnen dat ze zo agressief is omdat ze te weinig eten heeft gekregen in de winkel?
Is het vertrouwt om het visje vannacht met de andere vissen in het aquarium te laten of beter van niet?
Want ik kan haar morgen natuurlijk pas terug brengen.
Moet ik haar nog vaker voeren of kan ze met de anderen mee eten?
En is het mogelijk dat ze bij mijn guppy's blijft als ze niet meer agressief doet of moet ze met soort genoten?
Want er waren er ook niet meer die er zo uitzagen in de winkel.
 
Als je voldoende planten hebt kan het wel een nachtje. Dat het komt door te weinig eten lijkt mij sterk.

Guppen uit de winkel zijn allang niet meer de beginners visjes waar veel mensen ze voor houden.

- Zorg voor een plantaardige vlok zoals bv een van de verschillende Guppyvoeders. En 2x per week wat diepvriesvoer.
- Door zeer zware inteelt zijn ze vrij gevoelig en je kan ze het beste vrij warm houden. Een graad of 26.
- Het water moet vrij schoon zijn 1 xper week 20% water verversen is wenselijk.
- Minimale bakmaat 60cm.
 
ik heb een bak van 60 cm, 54 liter en voldoende planten.
Maar ik bedoel kan die vis bij de guppy's blijven of moet ze terug?
Want ik vind het zielig om hem terug te brengen naar de winkel.
Mijn mannetjes guppy zit nu die vreemde vis achterna.
 
Dat is aan jou of je haar wilt houden. Het kan wel.
 
oke dus het maakt niet uit dat er geen soortgenoten bij in zitten
 
Soortgenoten zijn natuurlijk wel leuker voor haar. Endie zijn wel te bestellen.

Als ikjou was zou ikzelf je Guppen weer terug brengen en meer Girardinus metallicus. Qua gedrag zijn deze veel leuke rdan Guppen. En de nakomelingen raak je makkelijker kwijt.

De mannen heb jein 2 varianten de zwartbuik en de gewone. De eerste zie je het meest.

y1X2lrcCSj11jBzhppVER5JEKfUC_z0P.jpeg


y1X2lrcCSj11jBzhppVER5JEKfUC_z0P.jpeg


Tja gezien hun lichaamslengte zijn ze groot geschapen. :D
 
Het betreft idd een vrouwtje van de girardinus metallicus oftewel metaaltandkarper.
Ik heb ze gewoon zitten bij mijn mix aan guppen. Niets aan de hand. Ook geen agressie van hun kant uit. Ik heb ze ook voorheen tezamen gehouden met endlers. Ook niets aan de hand. Ik heb beide soorten die Botia opsomde gehad. Tegenwoordig heb ik alleen nog maar de yellow belly.

Alle vrouwen van de metaaltandkarpers zijn nu weer hoogzwanger...

De agressie die dit specifieke vrouwtje vertoond kan meerdere oorzaken hebben.

Zie www.emeraldking-aquatics.com/Livebearer5
 

Terug
Bovenaan