Agressief gedrag Panda Garra's


Grumble

Member
Lid geworden
17 januari 2022
Berichten
16
Leeftijd
36
Een aantal van mijn Panda Garra´s (Garra Flavatra) vertonen sinds vandaag wat agressief gedrag richting elkaar. Ik heb er 2 filmpjes van gemaakt, zie hieronder. Zelf denk ik dat dit gaat over het bepalen van de rangorde binnen de groep. Wel opvallend, omdat ze al ruim een jaar samen in de bak zitten en nooit eerder agressie gezien. Ik heb 5 garra's in de bak die nu ca. 5 cm zijn. Dus nog niet helemaal volgroeid.

Hebben jullie ervaringen met dit gedrag? Is dit inderdaad 'onschuldig' rangorde bepalen?


 
Welkom in garraland! Dit is normaal gedrag, don't worry. Zoals je al vermoedde heeft dit --denk ik-- te maken met rangen en standen. En met geclaimde territoria. En misschien met nog wel meer dingen die de panda garra's van deze wereld blijkbaar belangrijk vinden. ;) Waarschijnlijk zijn die van jou nu een beetje op de "knokbare" leeftijd aan het komen.

Ik heb zelf nu ruim 3 jaar panda garra's en heb nog geen dag meegemaakt waarop ze níét achter elkaar aanzaten. Er is daarbij nooit schade aangericht dus het zal wel okee zijn.

Geen idee hoe dit in het wild gaat / hoeveel ruimte ze daar per individu opeisen. Bij mij is een bak van 2 meter in elk geval niet genoeg voor (nu nog) 4 garra's om elkaar met rust te laten.
 
Bedankt voor je reactie. Erg leuk om te zien dit gedrag. Zolang er geen gewonden vallen ;) Sowieso een ontzettend gave vis om in de bak te hebben!
 

Terug
Bovenaan