Agressie tegen 1 discus


M

Mickeymii

Guest
Hallo,

een aantal weken geleden vormde zich in mijn groep van 7 discussen een paartje. Ze zwommen veel met z'n 2en en ze waren bezig een boomstam schoon te maken (?) en "danste" vaak om elkaar heen. Sinds 3 weken is dit echter opgehouden en compleet het tegenovergestelde geworden: de ene vis is heel agressief tegen de andere (het gaat hier dus om dezelfde 2 vissen)! Op het begin dacht ik nog dat het vanzelf wel goed zou komen, maar dit houd nu al bijna 3 weken aan. Ik begin me nu wel zorgen te maken omdat het "slachtoffer" nu heel donker van kleur is, verschillende wondjes op zijn lichaam heeft en zijn linkeroog troebel begint te worden. Hij eet nog wel (al wordt dit niet altijd toegelaten door de ander) en weert zich enigszins af van de aanvallen van de ander, maar valt zelf niet aan. Ondanks al die aanvallen van de ene vis, lijkt de andere hem niet echt te ontlopen. Ik begin nu echt te twijfelen of dit nog wel goed af gaat lopen. Iemand een suggestie wat ik zou kunnen doen?
 
De agressor een weekje laten logeren in een andere bak wil nog wel eens helpen ...
echtelijke ruzie's ook altijd !
 
klopt, maar dat was met een andere vis en dat is wel na een aantal dagen vanzelf opgelost. Daarom maak ik me nu wel zorgen. Het lijkt inderdaad wel op een echtelijke ruzie.
 

Terug
Bovenaan