Agressie Black Molly tegen vuurstaart


T

Terwelu

Guest
Hoi allen, ik ben nieuw op dit forum, dus ik hoop dat ik op de juiste plek ben voor mijn vraag. Ik heb momenteel een Juwel Vision 180 met daarin 12 kardinaaltetra's, 1 vuurstaart en 2 Black Molly. De vuurstaart is nog jong (ongeveer 8cm lang evenals 1 van de Black Molly vrouwtjes. Ze zitten er nu 1 week in, waarbij de Mollies en Tetra's vanuit mijn vorige aquarium zijn over gezet. Nu is het zo dat het dominante Black Molly vrouwtje nagenoeg constant achter mijn vuurstaart aan jaagt. De vuurstaart is onderdanig en vlucht voor de Molly. Dit in tegenstelling tot wat er beweerd word over dat juist de vuurstaart andere vissen opjaagt. Nu is mijn vraag of dit gedrag zal blijven aanhouden en of ik eventueel mijn Molly in een andere bak moet gaan zetten. Ik hoop eigenlijk dat het een tijdelijk territoriumconflict is, maar ben benieuwd wat jullie er over kunnen zeggen.
 
Ik heb het weleens andersom gelezen dat een Labeo, Black Molly's doodde omdat hij ze als soortgenoten zag.

Dit gedrag is weer geheel nieuw voor mij. En ik vrees dat dit blijvend is.
 
Ja inderdaad, zowel mijn vuurstaart als 1 van de Black Molly's zijn rond de 8 cm lang. Ja er zijn wel wat verstopplaatsen. Onder andere veel beplanting en 2 holle boomstammen, waarvan 1 groot genoeg zodat een volwassen vuurstaart zich erin kan verschuilen.
 
Ja John, ook black molly's kunnen groter worden dan dat je in de gemiddelde bak ziet. Ik heb zelf voor zo'n 3 weken geleden mijn laatste black molly's XL aan een collega afgegeven.

Ik richt mij nu hoofdzakelijk op de choco molly (lyretail en normaal) en de liberty molly's en hopelijk dit aankomend weekend ook in het bezit van poecilia chica (de dwergmolly). Heb afgelopen weekend mijn hand kunnen leggen op een koppel poecilia orri (ook een wildvorm van de molly's en dan de donkere fenotype).

Tja, ik blijf nu eenmaal voor de minder gangbare gaan...
 

Terug
Bovenaan