afmeting co2 fles


Mike139

Well-known member
Lid geworden
1 oktober 2021
Berichten
245
Leeftijd
47
Het kan zijn dat ik het gemist heb, maar ik kan nergens de afmeting vinden van 5kg co2 flessen...

Bij azaqua staan wel de afmetingen van 500gram, 2kg, 6kg en 10kg.

Ik heb namelijk maximaal 15cm in de breedte. Okee, het zou iets breder gemaakt kunnen worden, maar bij voorkeur niet.
Zijn er trouwens ook andere kilogram flessen? Bijvoorbeeld 3 en 4?
 
Misschien zou je eens kunnen bellen met een industriele gasleverancier voor de maten.
 
Bij de gasleveranciers kunnen de hoogte en ook de dikte van de 5 kg. flessen verschillen. Er bestaan er met een ronde onderkant die in een ring gezet kunnen worden maar ook met een vlakke onderkant die dus zonder zo'n hulpstuk blijven staan. Daarnaast dunne langere flessen naast dikkere kortere variaties bestaan dus ook! Dat geldt trouwens ook voor de flessen van 2 kg en 6 kg die ik gebruikt heb. Dus bij het niet hebben van eigen flessen moet je bij ruilingen moet je even opletten.
 
Klopt ik heb 2 flessen van elk 2kg en de ene is smaller en hoger dan de andere.
 
Hahaha, okee, bedankt voor NIETS! ;)

Ik ga morgen wel even bellen met Kuiper's Gassen uit Eemnes.
Zij hebben verschillende flessen.

Liefst heb ik meer dan 2Kg, want ik wil zo lang mogelijk per vulling doen.
Sowieso neem ik dan 2 flessen, zodat ik niet zonder kom te zitten.
 
Gebeld, maar hij kon de maten niet zo zeggen, maar heeft 2-4-5-6 en 10KG op voorraad, dus ik ga van de week even langs.
Hij heeft zowel gebruikte als nieuwe flessen liggen.

2KG gebruikt (gevuld) is 75 euro, nieuw 90.

Hopelijk gaat 4KG passen, anders moet ik de kast wat aanpassen.
Nu nog even een dual-stage regulator kopen en gaaaaaan :)
 
Deze is wat goedkoper en nieuw maar goed je kunt ook kijken of een grotere past zoals je plan al is.

 
Deze is wat goedkoper en nieuw maar goed je kunt ook kijken of een grotere past zoals je plan al is.


Dank je voor de link, maar ik zie dat het een Duits bedrijf is en de prijs is excl. BTW en excl. verzending.
Totaal incl. verzending komt op 87,99.

Ik koop het ook liever in Nederland.
Voordeel, voor mij: Kuiper is in Eemnes en dat is hier maar 10 minuten vandaan.
 
Ja dan is dat wel zo makkelijk voor je en lekker dichtbij ook.
 
Dank je voor de link, maar ik zie dat het een Duits bedrijf is en de prijs is excl. BTW en excl. verzending.
Totaal incl. verzending komt op 87,99.

Ik koop het ook liever in Nederland.
Voordeel, voor mij: Kuiper is in Eemnes en dat is hier maar 10 minuten vandaan.
Vooral het lekker dichtbij weegt op tegen een mogelijke meerprijs.
Als je een keer zonder zit heb je met een half uur een nieuwe ipv een dag of meer te moeten wachten..
 
Ik vul daar in Eemnes ook mijn flessen.
Prima partij.
 
Vooral het lekker dichtbij weegt op tegen een mogelijke meerprijs.
Als je een keer zonder zit heb je met een half uur een nieuwe ipv een dag of meer te moeten wachten..
Klopt.
Ik neem sowieso 2 flessen, dan kan ik de lege op m'n gemak laten vullen.
 

Terug
Bovenaan