Afdruk in vloer van de poten - wat eronder leggen ?


B

Ben

Guest
Goedendag,

wij hebben een aquarium van 100*50*70cm staan op een PVC vloer. Ik gok dat dit zo'n 4 a 500 kgs weegt. Deze moesten wij verplaatsen en nu staan er 4 hele lelijke pootafdrukken in de vloer. Om dit op de nieuwe plek te voorkomen zoek ik tips wat we het beste onder de poten kunnen plaatsen. Wat raden jullie aan ? Bepaalde rubbers ? Houten planken ? Ik denk alleen met houten planken, of de pootjes verwijderen, dat je op den duur de hele onderkant van het aquariummeubels in de vloer hebt staan...
Ik wil zsm het water er weer uithalen en er iets onder leggen. Liefst vanavond nog...
 
Ronde houten onderzetters?
 
Iets wat breder is dan de poten, en dan een stuk breder. Zodat de druk verdeeld word.

Zoals B aangeeft, simpele houten onderzetters konden al eens genoeg zijn.
 
Ik zou denken aan een vrij dikke mdf plaat a 1cm dik. Aan de voorkant afwerken met alu hoekprofiel voor de looks.
Gaat als het goed is de druk wel verdelen over (een deel van) de plaat. Wel uitkijken met water, mdf zuigt ;)
 
Ik ga vanavond gelijk even een plaat halen om er tijdelijk onder te leggen (aquarium staat tijdelijk op een andere plek omdat de vloer vervangen wordt ivm fouten). Helaas moet ik dan wel de hele bak 2 keer in 1 week leeghalen, dag dag cultuur
 
Black Kiwi zei:
Ik zou denken aan een vrij dikke mdf plaat a 1cm dik. Aan de voorkant afwerken met alu hoekprofiel voor de looks.
Gaat als het goed is de druk wel verdelen over (een deel van) de plaat. Wel uitkijken met water, mdf zuigt ;)

1 cm dik?????
Ja, 20 -22 mm lijkt mij dan strakker.
 
Is een betonplex-plaat niet beter? Dat kan tegen water.
 
Ja, die is dikker,en stevig. :thumbs:
 
Toevallig geen restje over van de pvc vloer? kan je ook stukken van zagen voor onder de poten.
 
Jones zei:
Is een betonplex-plaat niet beter? Dat kan tegen water.
Zijn die niet behoorlijk wat duurder voor 122x61 plaat? Anders wel een goed alternatief want volgezogen mdf is ook zonde.
 
Wel duurder inderdaad, maar dat je je dan geen zorgen hoeft te maken is ook wat waard.
 

Terug
Bovenaan