afbladderen kienhout


kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
Berichten
872
Iemand ervaring met het afbladderen van Kienhout.

Ik weet niet wat voor hout dit is maar ik moest het eerst een paar weken het hout onderdompelen voordat het ging zinken.


IMG_5350.jpg
 
Al het hout blijft drijven (bijna al het hout dan, er is een houtsoort die zinkt als een baksteen wegens het soortelijk gewicht, maar dat word niet gebruikt voor aquaria) en hoe ouder het hout is hoe langer het duurt eer het gezonken is, alleen wat jij hebt is geen kiemhout want daar zit nooit een schors omheen.
 
alleen wat jij hebt is geen kiemhout want daar zit nooit een schors omheen.

Dit is inderdaad niet echt traditioneel kienhout. Normaal gesproken heeft dat al heel lang onderwater gelegen en is van alle best ontdaan. Het hout is niet geschilderd toch?
 
Stel dat je het erin hout... knijp er dan af en toe in op meerdere plekken. Als het zacht begint te worden moet het er echt uit.
Blijf ook goed kijken of je geen vreemde schimmels ziet. Dat kan niet direct meteen kwaad, maar je wilt het wel weten.
 
Bedankt voor de info

Nee het hout is niet geschilderd en het zit er al ongeveer 2-3 jaar in het aquarium.

Het hout heb ik via Lfs gekocht

Waar herken je kienhout aan!!
 
Er is tegenwoordig zoveel verschillend hout voor in het aquarium in de handel dat ik echt niet meer weet wat wat is...
 
Vreemd want zoiets heb ik nog nooit gezien en ik zou het er niet meer in houden maar das mijn visie.
 
is er ondertussen al meer kennis van zaken?
 

Terug
Bovenaan