Advies gevraagd


Languuuhh

Member
Lid geworden
28 januari 2013
Berichten
7
Leeftijd
33
Locatie
Stadskanaal
Hallo Allemaal

Ik heb een bakje zonder verlichting of kap.
tis een 60 x 20 x 30 (aparte maat ik weet het)
maar moet je dan kijken naar bijv zo'n twinstar B of zijn er ook nog goedkopere opties?
geen aquariumzaken meer in de buurt dus vandaar dat ik mijn advies hier vraag

Ik wil hem gaan gebruiken voor een betta dus wil er graag wat planten in
 
Wat voor lamp je er boven wilt, hangt iig af van de plantkeuze die je erin wilt. Lowtech planten (snel tevreden) of juist hightech planten (rode planten bijv.).
De verlichting wordt meestal uitgedrukt in lumen per liter, en de lowtech- makkelijke planten zoals cryptocoryne, javavaren,vallisneria, hebben an 15 lumen/liter genoeg, het andere uiterste heeft meer dan 50 lumen per liter nodig.
Dat maakt nogal verschil dus.
 
Dank je wel voor je reactie!

het worden makkelijke planten
 
Dan is een action ledbalk een prima lamp om boven de bak te hangen.
 
Hallo Allemaal

Ik heb een bakje zonder verlichting of kap.
tis een 60 x 20 x 30 (aparte maat ik weet het)
maar moet je dan kijken naar bijv zo'n twinstar B of zijn er ook nog goedkopere opties?
geen aquariumzaken meer in de buurt dus vandaar dat ik mijn advies hier vraag

Ik wil hem gaan gebruiken voor een betta dus wil er graag wat planten in
Je zou daarvoor planten kunnen kiezen die het beste bij je vis passen. Betta's maken schuimnesten net onder het wateroppervlak waarbij ze ook de planten kunnen gebruiken. Vallisneria is een plant die daar bijvoorbeeld heel geschikt voor is. De vis is ook beplanting nodig waar het kan schuilen. Je plantenkeus bepaald dus hoe je verlichting zou moeten zijn. Een plantensoort vraagt namelijk altijd een bepaalde lichtsterkte, wat trouwens iets anders is dan lichtduur. Je belichting moet dus die lichtsterkte kunnen bieden.
 
dank jullie wel allemaal ik ga hier mee aan de slag
 
Ivm de Betta s is Drijfbamboe ook een hele mooie drijver die makkelijk is in te korten.
 

Terug
Bovenaan