advies gevraagd nieuw aquarium spoed.


S

sunita

Guest
Hoi!
Even een vraag aan jullie.
Mijn vriendin haar vader had mijn oude aquarium over genomen. Maar nu is ie dus plotseling overleden..en haar moeder is niet in staat om ze zelfs maar eten te geven. En wij wonen daar niet (Vandaar mijn spoedje). mijn vriendin vroeg dus of ik weer een aquarium wil. Dat was ik al van plan. Nu heb ik wel een leuk hoekje, niet noodzakelijk maar wel de plek waar ik hem het liefste zou hebben. Dus dat word in de hoogte werken of een hoek aquarium. Ik wil geen groot aquarium meer.
Ik zit nu met de juiste keuze maken. Ik wil ook rekening houden met het feit dat mijn vriendin alles moet betalen.
Ik zag de de trofis van 55cm met led of de lido 200 zonder led. Maar wel 200l. Mij lijkt de sera bio cube 130 l. Met led ook wel wat. Ik zit nu te twijfelen over de prijs. Want led is nu wel duurder maar verdient zich wel weer snel terug in de energiekosten tegenover t5? Losse techniek is wel beschikbaar.

Ik vind het erg moeilijk om te beslissen. Ik ben niet zo van de merkjes. Het gaat mij om het welzijn van de vissen. Het zijn volgens mij voornamelijk guppy's. Ze zijn in ieder geval heel klein..!!! Maar best wel veel.

Alvast bedankt voor jullie tijd.
 
Hoe groot is dat aquarium dan?
Bij je vriendin?
 
Nee die is bij haar vader. Dat is een meter bak. 100x 40�80.. ik weet niet precies. Ik hoef ook niet perse alle vissen maar zou wel makkelijk zijn. Anders willen andere mensen ook wel.
 
Dat is toch een mooie bak,ZONDER guppen.
Dat blijft maar jongen geven.
 
Nee bak is al "gedateerd" en beschadigd net als het meubel. Ik zou het toen aan de kringloop winkel geven maar toen wilde haar vader hem wel. We hebben nu een nieuw huis. Dus wil er geen oud beschadigd aquarium in hebben staan.
 
O,zo.

Nee,dan beter gelijk een nieuwe.

Die staan ook op Marktplaats,he.
Bij hen die er mee stoppen.
Maar,is jouw keuze.
 
Ik zou voor degene met de grootste inhoud gaan dus de lido 200.
 
Wat vinden jullie dan over het energie verbruik..? Want daar ben ik ook niet over uit. Ik had zelf namelijk de lido 200 ook al in mijn hoofd. Maar ik lees wel veel over dat led verlichting nogal kostenbesparend is? En ook mooier? Beter voor de vissen/planten?

Sorry voor alle vragen.
 
Daar is dit Forum toch voor.

Barry weet meer over de Lido.
Denk dat het licht niet diep genoeg komt?
 
Ik zou voor nu gewoon de T5 verlichting nemen.
Led is wel zuiniger maar nog duur in aanschaf.
Waarschijnlijk wordt dit op den duur wel goedkoper.
 
Oke bedankt! Word dan de lido 200. Toppers!
 

Terug
Bovenaan