Advies 120cm bak

Discussie in 'Aquaria en meubels' gestart door DeathSniper, 24 sep 2018.

View Users: View Users
  1. DeathSniper

DeathSniper

Lid geworden:
    13 sep 2018
    Hey , even een vraagje ik wil een 120cm bak kopen maar er zijn zoveel verschillende merken / meningen dat ik het even nietmeer weet ik zal even opsommen tussen welke ik persoonlijk twijfel,
    U mag gerust andere merken opsommen als deze beter zijn.graag ook de reden vermelden waarom u voor een bepaalde bak/merk zou gaan.

Aquatlantis Fusion 120x50x70cm Inhoud Bruto: 420 liter
    Inhoud Netto: 335 liter 2x52 Watt EasyLed , + binnenfilter makkelijk verwijderbaar, Meubel 40mm Glas 10mm

Juwel Rio 350 LED 121x51x66cm 350 Liter . MultiLux LED {2x29 Watt ?}+ Binnenfilter moeilijker verwijderbaar, + 300 Watt Heater. Meubel 16mm? Glas 8mm?

Oase Highline aquarium 300 115x50x56 cm , 302 liter , Bij sommige winkels + Led Daylight { geen idee van Watt} andere geen, Geen Filter . Meubel { geen idee} Glas 10mm.

AkvaStabil Fusion 130 130x50x50cm 325 Liter Geen verlichting,Geen filter, Meubel {geen idee} Glas Wanden 8mm , Bodem 10mm.

Laat het maar weten :D

2. tuinkabouter

tuinkabouter

Lid geworden:
    18 jan 2010
    Zou voor de aquatlantis of akva gaan
    Aquatlantis zit gewoon al een mooie lamp op en het losse binnenfilter is een + als je ooit een extern filter wilt

Akva heb je een mooi afgewerkt blank canvas waar je de meegeleverde hardware niet gaat upgraden omdat het er niet bij zit zegmaar

3. Markie

Markie

Lid geworden:
    20 dec 2017
    Recent de Oase Highline gezien. Die bakken zien er zeker kwalitatief goed uit.

Merk is vanuit de vijverwereld bekend en volgens mij ook betrouwbaar.

Juwel staat kwalitatief gezien onderaan van deze 4.

Eheim Incpira of Proximus wellicht nog een optie??? Vivaline is wat kleiner...

Denk dat je met geen van deze bakken slecht zit. Kwestie van wat je wil en budget.

4. RichD1011

RichD1011

Lid geworden:
    3 dec 2015
    van de opsommingen zou ik voor de Aqualantis gaan, mooie bakken met goede verlichting.

Oase zijn ook mooie bakken + een doorvoer in de bodem & droogkamer waardoor je geen slangen achter de bak hebt. uitschuifbare plaat waar het filter opstaat.. ook praktisch.

5. TS
    TS
    DeathSniper

DeathSniper

Lid geworden:
    13 sep 2018
    ja ik denk zelf ook dat de Aquatlantis Fusion 120 de beste keuze is.

6. Altispinosa

Altispinosa

Lid geworden:
    26 mei 2011
    Ferplast is ook nog een merk maar denk niet dat je keuze daarop zal vallen dan vind ik de aquatlantis Fusion een hele goeie keuze.

7. TS
    TS
    DeathSniper

DeathSniper

Lid geworden:
    13 sep 2018
    Mijn keuze gaat nu nog tussen de fusion 120x50x70cm 335 Liter Netto en de fusion 120x60x75cm 427 Liter Netto

Volgens wat ik kan vinden is de eerste letterlijk 58 cm hoogte de rest is de lichtbak dus denk dat de 2de dus 63 cm hoog is.

ik weet hoe hoger hoe moeilijker om planten enzo te planten. , maar ben gewoon bang 335 Liter - de bodem en de andere inrichting er tog redelijk veel liters effectief weg zijn ^^.

8. tuinkabouter

tuinkabouter

Lid geworden:
    18 jan 2010
    Gwn langer pincet kopen en klaar ;)
    Wat denk je hoe ik het doe met 70cm hoogte?

9. RichD1011

RichD1011

Lid geworden:
    3 dec 2015
    Bak zonder planten nemen :deal:

Neehoor gewoon grote pincetten kopen.

10. Markie

Markie

Lid geworden:
    20 dec 2017
    Grootste deel is de kap. Maar bodem is ook ca 2-3 cm, kijkend naar de glasplaat zelf, maar ook het onderframe.

11. TS
    TS
    DeathSniper

DeathSniper

Lid geworden:
    13 sep 2018
    :P , de 120x50x70 is overal wel snel leverbaar maar de 120x60x75 is blijkbaar tot 8 weken levertijd .

12. Altispinosa

Altispinosa

Lid geworden:
    26 mei 2011
    Ga je wachten op de grootste van de 2 ?

13. TS
    TS
    DeathSniper

DeathSniper

Lid geworden:
    13 sep 2018
    Nope , uiteindelijk is het een hele andere keuze geworden , de goedkopere Juwel Rio 350 , die 4cm hoogte van de aquatlantis heeft me het prijsverschil niet doen inzien , ja 12mm vs 10mm glas en stevigere meubel enzo weet ik wel , maar ga nu de upgrade doen naar Helialux Led weet nog niet of ik Versie 3 spectrum neem of de gewone helialux van juwel en dan zit ik nog cheaper dan de aquatlantis.

Als het allemaal zo slecht was dan verkochten ze geen juwels meer zeg ik dan maar ^^.

Interne filter word niet gebruikt btw.

14. Altispinosa

Altispinosa

Lid geworden:
    26 mei 2011
    Daar heb je een punt als Juwel slecht zou zijn waren ze allang uit de business maar ieder merk is natuurlijk niet hetzelfde en verschillen zullen er altijd wel zijn en dat resulteert zich in de prijsverschillen maar een bak op maat gemaakt zou bij mij wel primeren. Ok het valt veel duurder uit maar dan heb je het wel volledig naar JOUW goesting. Het is maar net wat je er voor wil uitgeven.