ADM/aqualantis aquarium 101x50x40 met originele onderkast.


rens-ie

Well-known member
Lid geworden
27 januari 2012
Berichten
55
Locatie
vlaardingen
Hallo,
ik ben van plan om mijn aqualantis aquarium te koop te zetten als ik een groter aquarium aangeschaft heb.
Recht onderin op de vooruit zitten wat krassen. Als het aquarium gevuld is, is dit niet meer goed te zien.
Zit een mooie achterwand in van back to nature (die modules).
Verder een eheim pro 2 pomp, ik dacht uit me hoofd 1100L/H of 900L/h.
En een thermostaat.
Verder geen inhoud als planten, hout, stenen of vissen, want dat verhuisd allemaal mee.

Enig idee waar ik een beetje op moet hopen qua prijs?

Gr Rens
 
Is het een T8 of een T5? in het geval van een T8;
Rond de 150 mits hij er netjes uitziet en het een neutrale ( lees zwart of wit ) kleur is.
 
Theelepel zei:
Is het een T8 of een T5? in het geval van een T8;
Rond de 150 mits hij er netjes uitziet en het een neutrale ( lees zwart of wit ) kleur is.
Een witte bak met witte kast is bijna niet te verkopen. ( logisch ook spuuglelijk )

Zwart, ,houtkleurig of staal ( akva stabil )verkoopt stukken dan een knalwitte bak.
 
Aquariana zei:
Een witte bak met witte kast is bijna niet te verkopen. ( logisch ook spuuglelijk )
Nog nooit bij mensen thuis geweest waar een witte bak niet VELE malen mooier zou staan dan een zwarte of bruine of dat funky staal? Ik wel ;)

Spuuglelijk? Bijna niet te verkopen?

Het eerste is een kwestie van smaak, niets meer niets minder. Het tweede vind ik overdreven. Ik heb ze geregeld op marktplaats voorbij zien komen en voor een gewone, normale prijs (lees: wat je ook bij een zwarte of bruine zou verwachten) binnen niet al te lange tijd verkocht zien worden. Het is geen felroze of pimpelpaars he?!

Dat gezegd hebbende: witte bakken zijn minder in omloop. Dat zie je gewoon als je op marktplaats kijkt of gewoon in foto topics. Enerzijds zal dat zijn omdat meer mensen een zwarte of bruine verkiezen, dus er is misschien best een voorkeur voor zwart of bruin 'in de markt', minder vraag drukt normaliter de prijs, maar anderszijds betekent minder aanbod normalier wel een hogere prijs. Oftewel een prijsdrukkend en een prijsverhogend effect. Welke overheerst is lastig te zeggen, maar ik vermoed dat het om het even is (ook gezien wat ik MP zie en zag gebeuren, zie boven). Hoogstens duurt het net effe wat langer voordat je iemand vindt die juist op zoek is naar een witte.
(maargoed: nog helemaal niet is gezegd dat het ook om een witte bak gaat).

Al met al geen reden om al te negatief te doen.

Mijn inschatting aan de hand van de gegeven beschrijving:
- filter: 50
- bak + kast: 100 (en ja, ook bij een witte bak en kast)

~ Ivo
 
En toch moet ik aquariana voor een deel gelijk geven, niet dat het spuuglelijk is, maar omdat hij bijna onverkoopbaar is. ;)
Ook hier hebben we de ervaring gehad dat een volledig wit aquarium bijna niet te verkopen is, zeker niet tweedehands, is het een beige of nog donkerder dan is hij veel sneller verkocht.
Ten eerste je ziet er werkelijk alles op, krassen en plekken ed, je kan dit niet weg moffelen.
Ten tweede, een witte kast moet echt wel staan in je woonkamer, of het moest zijn dat deze op zolder of in de kelder komt te staan en kleur geen rol speelt.
Ten derde, een donker aquarium staat nu eenmaal mooier dan een volledig witte(en dan mag men nog zeggen dat over smaak niet te twisten valt(wat natuurlijk waar is)maar het percentage kopers is gewoon veel minder bij een witte dan bij een donkere.

Maar wat zitten we hier eigenlijk te discussi�ren? :D :D
we weten zelfs nog niet welke kleur deze heeft.
Qua prijs ga ik wel met Ivo mee, met deze prijs mogen koper en verkoper tevreden zijn.

Wel vind ik dit een leuke om een poll van te maken, welke kleur van aquarium hebben we thuis staan en welke kleur verkiezen we. ;)
 
Zou het niet ook nog uitmaken of het een standaard maatje is of een maatwerk bak?

Ik bedoel, bij maatwerk EN wit, heb je al twee bijzonderheden te pakken en dan zal het aantal mogelijk geintersseerden nog kleiner zijn. Ik denk dan meteen aan de bak van Joost, stel hij verhuist over onbepaalde tijd en in de nieuwe woning komt een ander formaat, dan moet je niet alleen iemand voor een 3 meter vinden, maar die ook in is voor de kleur wit.

Maargoed, misschien was het wel enorm toeval dat ik die periode een tijd geleden meerdere witte (standaard maat) aquarium voorbij heb zien komen en verhandeld zien worden.

Maar als er verkocht wordt weet ik wel vrij zeker: weinig animo mag de prijs dan wel drukken, maar weinig aanbod doet dat wel (deels) teniet.

~ Ivo
 
fijn dat jullie mijn aquarium allemaal spuuglelijk vinden :) :)
hahaha.. nee tis idd maar net wat in je woonkamer past!
 
Maargoed, misschien was het wel enorm toeval dat ik die periode een tijd geleden meerdere witte (standaard maat) aquarium voorbij heb zien komen en verhandeld zien worden.

Weet toch niemand of deze verkocht zijn of niet?, of het moest zijn dat men er nadien bij zet dat het artikel verkocht is, sorry dan, maar dit heb ik bijna nergens gezien, hij kan even goed in de glascontainer zijn gedumd. ;)

Langs de andere kant,
wij hadden een tijd geleden zo'n twee bakken staan wit en bruin, de bruine was als eerste weg en redelijk snel, enkele maanden later krijgen we nog zo'n bruine binnen en die was ook verkocht voor de witte.
De witte heeft nadien nog maanden gestaan en is uiteindelijk verkocht aan iemand die allerlei maten en kleuren in een aparte kamer had staan, misschien ook wel een enorm toeval? :)
 
och weet niet of een witte bak nu zo slecht verkoopt had er met de rio 125 niks geen last van mits de prijs maar redelijk is
zie af en toe prijzen voorbij komen waar van ik zeg ja dag dacht het niet

groet
jaap
 
Juist, mijn witte Rio125 was in een dag weg (gloednieuw met garantie/bon + reflectoren + extra lampen + voederautomaat etc voor �100)
 
Aquariana zei:
Theelepel zei:
Is het een T8 of een T5? in het geval van een T8;
Rond de 150 mits hij er netjes uitziet en het een neutrale ( lees zwart of wit ) kleur is.
Een witte bak met witte kast is bijna niet te verkopen. ( logisch ook spuuglelijk )

Zwart, ,houtkleurig of staal ( akva stabil )verkoopt stukken dan een knalwitte bak.

Beetje kort door de bocht of niet???? Heb je mijn bak wel eens gezien???? Ik vind (en ik denk velen met mij) dat ze wel degelijk mooi zijn!!
ADM verkoopt qua kleur hele mooie aquaria....
Sommige merken doen erg plastic aan...ADM dus echt niet!!
 
Idd niet iedereen vind het spuuglelijk, maar uit ervaring weet ik dat ze veel moeilijker te verkopen zijn.
Ik heb jaren terug in aquarium's gehandeld, en een wit aquarium is gewoon veel moeilijk te verkopen.
Biotopia, en nog een andere aquariumzaak waren het ook dik met me eens, hun hadden dezelfde ervaringen.

Misschien dat de laatste jaren de witte bakken wat populairder zijn geworden dat weet ik niet :p

Verder is een witte bak natuurlijk wel te verkopen, alleen zijn er wat minder kopers voor.
 
Aquariana zei:
Misschien dat de laatste jaren de witte bakken wat populairder zijn geworden dat weet ik niet :p
Ik vermoed sinds dat zwarte/antraciet grijze tegelvloeren ook gewaardeerd werden ;)

Prachtige combi namelijk, strak wit meubilair op een fraaie zwarte/antracieten vloer... nu Mascha nog overtuigen... :rolleyes:

Is onze topicstarter er nog?
Rens: je ziet het tussen de regels ook al wel een beetje voorbijkomen: spoed met de verkoop drukt de prijs enorm.

Wil je verder nog dingen weten?

~ Ivo
 
Antracietkleur met een witte kast is zeer mooi.
antracietkleur met een volledig witte omkasting van bv. een aquarium is niet echt aan te raden(of het moest een heel groot aquarium zijn)
Dit omdat de kast dan de blikvanger is ipv het aquarium dat erin staat.

Maar nogmaals, over smaken valt niet te twisten. ;)
 

Terug
Bovenaan