ADA 45P Forest scape van Nigel


Mooi nieuw mosje voor de scape (bucephalandra mos)! Met dank aan Willem. Super bedankt!

37536993671_1c5fe4b01b_k.jpg
Bestand 06-10-17 21 29 37 by Nigel H, on Flickr
 
Dag 25
De cycle gaat snel door de filter die ik heb laten draaien op een tijdelijk bakje. Ook de soil die 3 weken in dry start heeft gestaan speelt mee. Over een week of 3 zit ik te denken om geweislakken en citroengarnalen toe te voegen. Ik hoop dat er tegen die tijd al wat biofilm aanwezig is.

37627835100_15642e2872_k.jpg
ada 45p forest scape nigel day 25 by Nigel H, on Flickr
 
Veel mooier ineens zeg! (hij was al prachtig natuurlijk maar dat diepte effect werkt idd!):D
 
Veel mooier ineens zeg! (hij was al prachtig natuurlijk maar dat diepte effect werkt idd!):D

Het was even stress om de soil weg te zuigen en het zand te plaatsen. Vaak stortte de boel in elkaar. Maar was het zeker waard. Ik struggle alleen nog een beetje met de wortels rechts van het strandje. Erg moeilijk om daar natuurlijk wortels te plaatsen. Helaas ook 7 visjes dood gegaan van de 10 :(. Waterwaardes waren gewoon goed heel vreemd.
 
Ah, balen van de vissen. Hoort er helaas bij, maar maakt het niet fijn. Wellicht gewoon wat zwakkere vissen?
 
Ah, balen van de vissen. Hoort er helaas bij, maar maakt het niet fijn. Wellicht gewoon wat zwakkere vissen?

Ja waarschijnlijk. Had al gehoord dat het in het algemeen zwakke visjes zijn. Hopelijk de volgende keer beter :)
 
Het was even stress om de soil weg te zuigen en het zand te plaatsen. Vaak stortte de boel in elkaar. Maar was het zeker waard. Ik struggle alleen nog een beetje met de wortels rechts van het strandje. Erg moeilijk om daar natuurlijk wortels te plaatsen. Helaas ook 7 visjes dood gegaan van de 10 :(. Waterwaardes waren gewoon goed heel vreemd.

Gelukkig is het wel goed gegaan!


Hmm da's minder maar hoort er idd bij.....:'( Hopen dat de volgende het beter zullen doen
 
Nieuwe buce clump 'mini coin'. Heb ze heel goedkoop via marktplaats die ze regelmatig importeert uit Indonesië. 27 rhizomes voor 27 euro!! In de winkel betaal je al snel 5 euro per rhizome. Sommige waren wel klein maar dan nog! Hopelijk blijven ze leven. Moest er wel lang op wachten. Heb ze in de ada 45p en de 80cm gedaan.

7a61e26bb39f2dab7039bfbfd9bc25a9.jpegbuce clump mini coin by Nigel H, on Flickr
 
Weer nieuwe visjes gehaald (boraras brigittae). Van mijn vorige partij zijn er nog maar twee over van de tien. Dus nieuwe gekregen van de winkel... Meh 7 uur laten druppelen totdat het aquariumwater en water in het bakje dezelfde tds hebben. Bij het overzetten van de vissen waren er al 2 dood?? Misschien een zwakke partij vanuit de winkel??

De waardes zijn prima alleen mijn GH in de bak is laag rond de 5 en in de winkel 10+.
 
Voor zover ik weet zijn brigittae niet heel erg zwakke visjes, lijkt me inderdaad dat er dan aan de zending iets niet goed is geweest... Als je in 7 uur hebt overgedruppelt dan moet dat geen enorme schok geven.
Ik heb mijn Parosphromenus en vaillanti's in 3 uur overgewend met kopjes water schenken, en die zijn er prima doorgekomen, veel gevoeliger worden vissen niet...
 
Voor zover ik weet zijn brigittae niet heel erg zwakke visjes, lijkt me inderdaad dat er dan aan de zending iets niet goed is geweest... Als je in 7 uur hebt overgedruppelt dan moet dat geen enorme schok geven.
Ik heb mijn Parosphromenus en vaillanti's in 3 uur overgewend met kopjes water schenken, en die zijn er prima doorgekomen, veel gevoeliger worden vissen niet...

Wat mij opviel (ik heb alleen ervaring met green neon tetra's) dat ze enorm makkelijk te vangen waren in de winkel. De green neon tetra's waren echt een hele klus om er telkens 10 te vangen. Met deze was het letterlijk 1 schep en ze zaten in het netje. Misschien zegt dit iets over de gezondheid (dat ze niet actief zijn)?
 
Wat mij opviel (ik heb alleen ervaring met green neon tetra's) dat ze enorm makkelijk te vangen waren in de winkel. De green neon tetra's waren echt een hele klus om er telkens 10 te vangen. Met deze was het letterlijk 1 schep en ze zaten in het netje. Misschien zegt dit iets over de gezondheid?
Hmm... voor zover ik weet zijn de Boraras (net als de grote broertjes Rasbora) soorten vrij nieuwsgierig en niet heel moeilijk te vangen, maar je mag inderdaad wel verwachten dat ze proberen weg te zwemmen.
 
Hoe groot zijn de visjes? Wellicht gewoon te jong of verzwakt van het vele verkassen. Zijn maar kleine visjes met maar weinig reserve en zie ze soms heel jong/mager in de winkels. Dat vind ik ook zo fijn aan mijn lfs, wel jong, Maar altijd een lekker buikje en niet te klein
Heb ze hier destijds nml ook gehad en geen enkel probleem/uitval mee gehad. En echt heel lang overwennen doe ik meestal eigenlijk niet. Alleen wennen aan de temperatuur over het algemeen
 
Heb ze hier destijds nml ook gehad en geen enkel probleem/uitval mee gehad. En echt heel lang overwennen doe ik meestal eigenlijk niet. Alleen wennen aan de temperatuur over het algemeen

Ik doe ze meestal ook enkel een half uurtje zo. Vaak zie je dat na een tijdje de vissen in hun zakje gaan reageren met de omgeving, en dan voeg ik langzaam water toe en klaar is kees
 
Mooie plaatjes alweer .
Misschien volgende maal proberen visjes over te wennen via de druppelmethode .
 

Terug
Bovenaan