achterwand vraag heel veel


Niels83

Well-known member
Lid geworden
23 november 2017
Berichten
263
Leeftijd
41
Hallo.
Ik heb gezocht maar mijn antwoord niet gevonden. Ik wil de inrichring gaan aanpakken van mijn aquarium en beginnen bij de achterwand.

Ik heb in mijn aquarium nu vrij licht graniet gestapelt. ik wil eigenlijk een achterwand in de zelfde kleur en vormen zodat dat diepte werking geeft. het zou mooi zijn wanneer de achterwand zelf al wat holletjes en kiertjes kent.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? ik zou met piepschuim de vormen kunnen maken maar schilderen kan ik echt niet.

ik dacht aan plakken laten zagen in verschillende diktes maar ik vermoed dat dat heel zwaar wordt.

iemand tips?
 
Het natuurlijkste, maar ook duurste oplossing denk ik, als je de planten gaat zagen en aan elkaar plakken. (duur wanneer je ze laat zagen)
Verder kan piepschuim perfect, je moet deze dan bekleden met tegellijm, waardoor je al een gladder oppervlak krijgt (of naar wens), en daarna een kleurtje geven. Dit is helemaal niet zo moeilijk, je hoeft immers geen portret te maken :p.
Gewoon wat zwart met grijze tinten mengen, afhankelijk van de kleur van de echte stenen, en smeren.
 
Het natuurlijkste, maar ook duurste oplossing denk ik, als je de planten gaat zagen en aan elkaar plakken. (duur wanneer je ze laat zagen)
Verder kan piepschuim perfect, je moet deze dan bekleden met tegellijm, waardoor je al een gladder oppervlak krijgt (of naar wens), en daarna een kleurtje geven. Dit is helemaal niet zo moeilijk, je hoeft immers geen portret te maken :p.
Gewoon wat zwart met grijze tinten mengen, afhankelijk van de kleur van de echte stenen, en smeren.

even snel uitrekenen maakt dat alleen de achterwand 40 kilo wordt als ik echt steen gebruik. ik ga eens vragen wat het laten zagen kost.
 
even snel uitrekenen maakt dat alleen de achterwand 40 kilo wordt als ik echt steen gebruik. ik ga eens vragen wat het laten zagen kost.

Ook een optie is beton. Zag ooit een mooi filmpje van iemand die van echte stenen een mal maakte en daar beton ingoot. Maar voor een groot oppervlakte is dat wat lastig lijkt me.
 
Ook een optie is beton. Zag ooit een mooi filmpje van iemand die van echte stenen een mal maakte en daar beton ingoot. Maar voor een groot oppervlakte is dat wat lastig lijkt me.
Kan maar als je dan toch de stenen moet zagen om er een mal van te maken, kan je beter ineens die stenen gebruiken.
 
Ook een optie is beton. Zag ooit een mooi filmpje van iemand die van echte stenen een mal maakte en daar beton ingoot. Maar voor een groot oppervlakte is dat wat lastig lijkt me.

het geheel moet 80x50 worden dus valt mee.

maar graniet zit vol kleur verschillen en zwarte stipjes ed. dus naar mijn kwaliteit is het toch net een portret..

ik ga even kijken bij een aanrecht boer. die hebben misschien wel restjes of een stuk van een meter wat ik zelf in stukken kan breken. maar ik wil het natuurlijk ook niet perfect glad hebben.
 
Kan maar als je dan toch de stenen moet zagen om er een mal van te maken, kan je beter ineens die stenen gebruiken.

daarvoor kan ik de blokken dir ik nu heb voor gebruiken natuurlijk. die hebben zes kanten dus met 2 of 3 blokken kom ik een heel eind.
 
Piepschuim kopen, snijden.
hierna het piepschuim branden
Dan cement aan maken (met de helft zand en en de andere heft cement en dan water toevoegen) Zorg wel dat het cement niet te snel opdroogt
3 lagen op de piepschuim of meer van het cement met 24 uur hiertussen.
en dan schoonspoelen met de hoge drukspuit
en daarna epoxyhars erover heen. minimaal 2 lagen meer is altijd beter.
 
Piepschuim kopen, snijden.
hierna het piepschuim branden
Dan cement aan maken (met de helft zand en en de andere heft cement en dan water toevoegen) Zorg wel dat het cement niet te snel opdroogt
3 lagen op de piepschuim of meer van het cement met 24 uur hiertussen.
en dan schoonspoelen met de hoge drukspuit
*Kleuren/verven indien gewenst
en daarna epoxyhars erover heen. minimaal 2 lagen meer is altijd beter.
 
en dat verven vind ik nu huist het spannendst.
 
Piepschuim kopen, snijden.
hierna het piepschuim branden
Dan cement aan maken (met de helft zand en en de andere heft cement en dan water toevoegen) Zorg wel dat het cement niet te snel opdroogt
Kan ook met 3 lagen tegellijm

3 lagen op de piepschuim of meer van het cement met 24 uur hiertussen.
en dan schoonspoelen met de hoge drukspuit met tegellijm hoeft dit niet
en daarna epoxyhars erover heen. minimaal 2 lagen meer is altijd beter.

en dat verven vind ik nu huist het spannendst.
Omdat het er mischien niet mooi uit komt te zien?;)k
 
Het schilderen vind ik eigenlijk redelijk onnodig. Door de lamp krijg je al schaduw ook zit er meestal een beetje kleurcontrast in door het zand door het cement, en het epoxy
 
Het schilderen vind ik eigenlijk redelijk onnodig. Door de lamp krijg je al schaduw ook zit er meestal een beetje kleurcontrast in door het zand door het cement, en het epoxy

maar cement is veel donkerder dan mijn witte stenen.
 

Terug
Bovenaan