achterwand reinigen


Carbo valt mee hoor Astrid. tegen algen heb ik weleens een stootkuur toegepast en dan gebruik je 4 a 5x de dosering. Ook dan zie je geen gevolgen.
Natuurlijk zal de enen vis er gevoeliger voor zijn dan de ander.
 
Nou gelukkig maar John, ik heb het in een schaaltje gegooid en de borstel afgespoeld tussen het boenen door met water, maar het is weer opgeknapt, wat donkere plekken op de achterwand vind ik niet erg, als die draadalg maar weg is.
Nu heb ik horen zeggen dat draadalg in een hele gezonde bak voor komt, dus een teken dat je bak gezond is, ( ik dacht dat dat in dat stuk over waterperoxide stond) dus zo erg is dat dan niet.
Het is alleen een vervelend gezicht, dus ik haal het wel weg.
Nu hopen met de waardes in de gaten houden dat het weg blijft ;)
 
Tja, als ik ergens een hekel aan heb dan is het aan alg dus. Maar ja, soms ontkom je er niet aan en dat blijkt bij de hobby te horen ;).
 
Ik wil jullie toch het resultaat laten zien.
Toen ik de achterwand voorzichtig met een borstel en carbo had afgeboend, waren er nog donkere plekken.
Ik heb de carbo 2 uur in laten trekken, en daarna weer gevuld.
Nu anderhalf week verder is de achterwand mooi geworden, donkere plekken zijn nog veel meer opgelicht, dus ik ben zeer tevreden.
Ik ben nu ook van de draadalg af, niks meer gezien.
Geloof me als ik zeg dat je de achterwand niet meer kon zien van de algen, echt smerige purrie zat erop, en nu weet ik weer hoe mijn achterwand eruit ziet

746319_0_82_dsc02354.jpg
 
Ziet er weer netjes uit Astrid.
 
Ja, moet het toegeven, ziet er netjes uit. Astrid.
 
Ik moet zeggen dat ik het ook niet had verwacht hoor.
 
Zo heb je wel eer van je werk Astrid. Mooi!
 

Terug
Bovenaan