Achtervolging


G

Gold_Fish

Guest
Mijn goudvissen zijn denk ik een jaar of 2/3 jaar oud nu. 3 daarvan in iedergeval.
Ze hebben geen paaipukkels en de waterwarmte staat op 22 graden momenteel.
Nou was er niks aan de hand, ik heb zondag een nieuwe nep plant gekocht (lijkt op iets van waterpest) van 60 cm hoog en is dus versprijt over het gehele aquarium. Het is voor een nep plant een zeeeeeeer zachte en plakkrige plant.

Maar nu zaten er toch 2 van mijn grote goudvissen in deze plant en een van ze bleef vervolgens ook achter de kont van de ander aanzwemmen door het aquarium maar ook door de plant vooral.

Kan het dan toch mogelijk zijn dat hier bevruchte eitjes uit gaan komen?
 
Grote kans van wel,ja.
Heb je een foto ,van je bak?
 
Zal heb thuis maken
 
Wel een klein aquarium zo te zien (68L). Ga je ze later nog overzetten in een grotere bak?
 
Nee het was ook niet de bedoeling dat ze eitjes zouden gaan leggen. als ik de kans krijg wil ik wel een grote maar ik ga daar niet van uit.
 
Maar ik weet dat mijn bak misschien wel te klein is, maar de vraag was of het mogelijk was dat ze toch eitjes hebben gelegd en zo ja wat zou ik dan het beste nu kunnen doen?
 
Je kan het beste niets doen en eventuele eitjes gewoon laten op eten.

En zoals gezegd ze zitten wat klein 120cmx50x50 mag je voor deze vissen wel rekenen als absoluut minimum. Toch zien ze er wel redelijk uit.
 
En als ik zou willen zou ik er dan toch op een of ander manier een paar eitjes uit kunnen halen als ik er vanavond zou vinden?
Hoeveel van de hoeveel eitjes komen er in verhouding dan uit?
ik heb namelijk nog een 35 l bak staan waar ik wel wat eitjes in kan doen.
Hoeveel moet ik er dan uithalen en hoe?
welke tempratuur moet ik ze houden om uit te laten komen?

Ik heb artemia en baby pellets voor goudvissen.
 
Welkom nog.
Met alle respect maar op dit moment zitten je vissen niet echt in een geschikte bak dus ook nog eens eventuele nakweek houden is echt geen goed idee.
 
Ik heb op meerdere forums gekeken en daar waren vissen die zelfs prima uitgekomen eitjes hadden uit viskomen (wat ik dan ook wel zielig vind) maar omdat mijn bak te klein is wil toch niet altijd zeggen dat de eitjes meteen niet goed zijn? als ik ze overplaats in een andere bak?
 
Ik bedoel ook niet dat de eitjes geen kans hebben maar wat ga je dan met de opgroeiende visjes doen?
 
misschien naar een vijver of winkel
 
Je weet dat opfokken van Goudvissen veel tijd en ruimte kost. Dit jaar op vakantie gaan zit er dan bv niet in. ;)
 
De eitjes zijn een feit
 
Gefeliciteerd, wanneer zijn de beschuit met muisjes klaar :D
 
Heb er denk ik 50 eitjes nog uit kunnen halen. Ze zaten overalbonder en tussen.
Ze zijn begonnen om 7uur vanmorge en het duurt blijkbaar 3 uur. Dus kan ik dan zeker zijn dat de eitjes bevrucht zijn?

Dr zwemt een mannetje rond met paaipukkels
 

Terug
Bovenaan